Temat: Atari STE - dioda stacji dysków ciągle świeci

Cześć.

Jestem dość świeżym posiadaczem Atari STE, nie mam zbyt dużego doświadczenia. Jakiś czas temu skonfigurowałem sobie UltraSatana z PP drv. Generalnie wszystko śmiga i od tamtego czasu nie używałem dyskietek.

Czy to normalne że dioda stacji dysków cały czas świeci?

Nie mam pod ręką nawet żadnych dyskietek teraz aby sprawdzić czy stacja działa.

Ostatnio edytowany przez ziomski (2015-04-25 16:41:05)

Atari STE 4MB, UltraSatan

Odp: Atari STE - dioda stacji dysków ciągle świeci

Nie, nie powinna świecić cały czas. Ale świecenie diody stacji dysków może być też włączone/wyłączone programowo.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

Odp: Atari STE - dioda stacji dysków ciągle świeci

A nie podłączyłeś odwrotnie taśmy do flopka?

Nikt nam lekkiego życia nie obiecał i słowa dotrzymał.
8bitów ; dereatari
Apple Hadware

4

Odp: Atari STE - dioda stacji dysków ciągle świeci

Co prawda autor nie podał zbyt wielu szczegółów, ale ja zrozumiałem przebieg zdarzeń w ten sposób:

- nabywa STE
- bawi się dyskietkami (stacja działa)
- nabywa usatana
- ładuje driver z dyskietki (stacja działa)
- używa wyłącznie usatana (stacja nie jest używana)
- zauważa, że dioda świeci się stale (ale brak dyskietek by sprawdzić stację)

Tak jak Adam już napisał nie jest to prawidłowy objaw. Dioda stacji nie powinna się świecić przez cały czas.
Standardowo dioda stacji zapala się na chwile po włączeniu/resecie (na chwilę gaśnie i znów się zapala) i jeżeli:
1)  jest w stacji dyskietka to szybko ładuje się TOS a dioda gaśnie zaraz po ukazaniu się ekranu z pulpitem