Temat: Overscan ST
Cześć
Przeglądałem sobie Internet i znalazłem informację o takiej płytce Overscan ST.
Czy takie coś zadziała z STE i ktoś to może robi? Czy gry/programy to wykorzystają, czy sztuka dla sztuki?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Cześć
Przeglądałem sobie Internet i znalazłem informację o takiej płytce Overscan ST.
Czy takie coś zadziała z STE i ktoś to może robi? Czy gry/programy to wykorzystają, czy sztuka dla sztuki?
Gry nie wykorzystają, Programy GEMowe tak.
Z tym że nie spotkałem się ze sprzętowym overscanem dla STe
Jakby co, to mam jeden na zbyciu :)
poprawcie jeżeli się mylę...
zdaje się, że zysk jest największy dla średniej rozdzielczości, a najmniejszy dla hiresu.
i chyba osiągane rozdzielczości (tym samym trybie) zależały od używanego monitora...
Ostatnio edytowany przez erOS (2016-02-11 21:04:31)
Witam
Na moim overscanie jest tak na 1040 STF 3Mb.
Lo res - 368x264
Md res - 736x264
Hi res - 672x480
Niska i srednai na monitorze od Amigi, a Hi res na SVGA od PC.
Jakby co, to mam jeden na zbyciu :)
zadziała z STE?
jestem pewien ze dalo by sie taki overscan zrobic na jakims malutkim AVR. Czy istnieja jakies informacje co do tego jak to sie wpina w system?
w tym pliku znajdziesz grafiki i opis http://atari4ever.free.fr/hardware/zip/overscn3.zip
Idea jest taka że GLUE sygnełem DE (Display Enabled) informuje MMU że ma on wysyłać dane obrazu do SHIFTERa.
Sprzętowe overscany wpina się w linię DE pomiędzy GLUE a MMU w celu wydłużenia czasu trwania sygnału DE.
Problem w STE jest taki że GLUE i MMU są w jednej kości - GSTMCU więc fizycznie nie ma dostępu do linii DE.
Chyba że ktoś wpadnie na inne rozwiązanie dla STE.
Problem w STE jest taki że GLUE i MMU są w jednej kości - GSTMCU więc fizycznie nie ma dostępu do linii DE.
Chyba że ktoś wpadnie na inne rozwiązanie dla STE.
No to klops. Dzięki wszystkim za odzew.
Ostatnio edytowany przez Ender (2016-02-12 18:23:03)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 3.646 sekund, wykonano 11 zapytań ]