26

Odp: programowanie atari

Sikor napisał/a:

Dobra, Karol, pomogę, aby nie było, że nikt nie próbował:

          ORG $600
          LDA #0
          STA 710
czekaj jmp czekaj

Składnia QA o ile pamiętam, zasadniczo pójdzie pod dowolnym assemblerem (ewentualnie ORG $600 zamień na * $600).
Praca domowa: napisz co oznacza:
dyrektywa ORG
tryb natychmiastowy
do czego służy komórka 710 w Atari?
Mały hint: oprócz assemblera trzeba znać mapę pamięci Atari, choć pobieżnie. Jak odpiszesz co robi ten program i odpowiesz na zadane pytania - może ktoś zechce pomóc. Masz czas do niedzieli, do 10-tej rano.

Sikor pozwolę sobie spróbować odpowiedzieć bo zawsze chciałem się nauczyć asemblera i jakoś przybrać się nie mogę.
to tak:

ORG ma zadanie umieścić program pod wskazanym adresem
LDA # ładuje w tym wypadku do akumulatora wartość 0 i z tego co wiem to tutaj to tryb adresowania natychmiastowy lub bezwzględny (tego nie wiem)
potem rozkaz STA przepisuje wartość z akumulatora do komórki 710, która odpowiada za zmianę koloru ekranu bez ramki
a JMP powoduje że program ma się zapętlić i nie przerwie w tym wypadku swojego działania.

Sikor dobrze rozumuję?
dzieki i sory za odkopywanie tego posta, tak chciałem jedynie w celach dydaktycznych .

27

Odp: programowanie atari

Natychmiastowy.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

28

Odp: programowanie atari

Jak napisał mono. Assemblera ode mnie lepiej się nie uczyć - ogarniam podstawy podstaw, póki co nie miałem potrzeby tego zmienić, teraz nie mam czasu... :/

Sikor umarł...

29

Odp: programowanie atari

Jak Ciebie widziałem na wapniaku to z wyglądu haker czy programista niebywałej mocy :-)

30

Odp: programowanie atari

mono napisał/a:

Natychmiastowy.

Tak dokładnie w tym kontekście "immediate" znaczyłoby "bezpośredni".

KMK
? HEX$(6670358)