26

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

macgyver napisał/a:

Duża część gier z Avalonu miała uszkodzone sektory na ścieżce 39 i aby gra się wczytała, musiały w tamtych okolicach następować problemy z odczytem.

Ja kopiowałem normalnie ile się dało, a potem wczytując "pirata" wciskałem Break, gdy głowica jechała na ścieżkę 39. "Zabezpieczenie" sprawdzało tylko, czy jest błąd odczytu, a nie jaki.

Hrw napisał/a:

jedyny program, który miałem sprawdzający oryginalność nośnika to był Atari Assembler który kupiłem w Peweksie za 2 złote

Pewnie masz na myśli Atari MacroAssembler. Niestety przez jakiś czas go używałem. Plusem było eleganckie wydanie z podręcznikami na papierze kredowym. Później na szczęście przesiadłem się na QA, który był przeciwieństwem AMAC: szybki, prosty i z instrukcją na bylejakim papierze.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

27

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Sikor napisał/a:
Hrw napisał/a:

(jedyny program, który miałem sprawdzający oryginalność nośnika to był Atari Assembler który kupiłem w Peweksie za 2 złote).

Piszesz nieprawdę, w Pewexie kupowało się za dolary lub bony smile

Piszesz nieprawdę.
Pewex przyjmował wszystkie waluty wymienialne. Od 1991 roku również albo może i jedynie - złotówki.

Na świecie ludzie wychodzą na ulice,aby obalić rządzące nimi złodziejskie elity. W Polsce skorumpowane elity odsunięte od władzy chcą obalić Naród. --2017

28

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

W 1991 roku wymienialność złotego była mocno szemrana. Tzw. wewnętrzna. No, ale Pewex też był wewnętrzny, więc pewnie go to obowiązywało.

Ostatni kontakt z Pewexem miałem chyba jesienią 1988 roku.

KMK
? HEX$(6670358)

29

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Moje 65XE było kupione za złotówki, Ale już nie pamiętam za ile (1,28 mln?). Pamiętam że CA2001 odkupowałem za chyba 2,5mln od kolegi,

30

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Ja swoje 65XE kupiłem za 1,59 mln zł (Pewex), poza Pewexem: magnetofon XCA-12 za 399 tys zł, a stacja TOMS 720 kosztowała 3,3 mln zł wink

Atari + magnetofon zakupione: 14.07.1992
Stacja zakupiona: 13.05.1994

Ostatnio edytowany przez macgyver (2017-04-11 08:10:41)

31

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

A to przepraszam, o tym nie wiedziałem...

Sikor umarł...

32

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Voy - a próbowałeś może 1050 Duplicator - czy on by dał radę skopiować?

33

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Spróbuję. Skoncentrowałem się bardziej na Super Archiverze i BitWriterze, bo są w stanie skopiować znakomitą większość softu w SD i ED (tylko Super Archiver).

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

34

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Niestety Duplicator nie dał rady (obsługuje tylko SD); tak samo 1050 Turbo i Speedy 1050.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

35

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Niektóre zabezpieczenia są tak tworzone, że żaden system automatycznie ich nie skopiuje. Wymagają pieczołowitej analizy struktury dyskietki, a potem ręcznie jej odtworzenia.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

36

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Jeszcze pokombinuję.

Chodzi za mną SuperCard Pro (zwłaszcza że teraz jest w promocji). Gdyby udało się namówić autorów na dodanie do softu od razu zapisu do ATX i do współpracy z ijorem z AAge, który pracuje już dość długo nad implementacją ED w ATX, byłoby super. No i może wreszcie można by było zarchiwizować dyskietki w tej gęstości.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

37

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Kiedyś w końcu dodadzą ED i DD do ATX. Teraz trzymanie RAWów nie powinno być aż tak problematyczne, bo obecne HDD zapewniają przestrzeń. I jakimś RARem albo 7Zipem też pewnie można je potraktować (nie wiem, bo nie mam takich obrazów).
Jak narzędzie Phaerona będzie czytało stream z SCP do takiego ATX to będzie OK. Z takimi źródłowymi plikami powinno być łatwiej bo będzie materiał...
Bo autorów SCP nie namówisz prawdopodobnie, zwłaszcza na zapis do nieistniejącego jeszcze formatu.

Edit:

A w TMD to kwestia sprzętowa, czy np. odpowiedni kopier - teraz napisany na nowo - lub coś w tym rodzaju - pozwoliłby na skopiowanie tego?
Skoro obecnie się wykłada? Tylko na czym, bo w sumie nie wiem.

Jeszcze tylko znaleźć chętnego do napisania takiego kopiera w asemblerze Z80, ale to już temat poboczny, skoro to i tak spekulacja.

Ostatnio edytowany przez lemiel (2017-04-22 21:58:25)

38

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

RAW-y mam i czekają na swój czas. smile

Może sprzętowa, nie wiem, bo mam jedynie CA-2001 z TOMS Turbo Drive, a LDW czeka na naprawę i ewentualne dołożenie TMD.

Struktura "Technoida" jest dość nietypowa. Jeśli mi się uda, to spróbuję porobić screeny (albo fotki) z Disk Mappera z softu do Speedy 1050 i ewentualnie z kopiera do Super Archivera. Będzie widać dokładnie, jak wyglądają poszczególne ścieżki.

Od biedy można użyć Aufit, przeznaczonego do tworzenia plików STX. Mimo wszystko można tam wczytać kryofluxowe RAW-y i podejrzeć strukturę, ale tylko w przypadku zrzutów z dyskietek w ED (z racji kodowania MFM). Log z programu wygląda tak:

Protection analysis for D:\KryoFlux\kryoflux_2.51_windows\dtc\Technoid (1995)(StanBit)(PL).raw

T00.0 LGT Long Track - 6580 bytes 
T01.0 LGT Long Track - 6589 bytes 
T02.0 LGT Long Track - 6577 bytes 
T03.0 LGT Long Track - 6570 bytes 
T04.0 LGT Long Track - 6578 bytes 
T05.0 LGT Long Track - 6582 bytes 
T06.0 LGT Long Track - 6576 bytes 
T07.0 LGT Long Track - 6579 bytes 
T08.0 LGT Long Track - 6574 bytes 
T09.0 LGT Long Track - 6577 bytes 
T10.0 LGT Long Track - 6578 bytes 
T11.0 LGT Long Track - 6573 bytes 
T12.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T13.0 LGT Long Track - 6570 bytes 
T14.0 LGT Long Track - 6570 bytes 
T15.0 LGT Long Track - 6567 bytes 
T15.0-S12 DSN Duplicate Sector Number 12
T15.0-S10 DSN Duplicate Sector Number 10
T15.0-S11 DSN Duplicate Sector Number 11
T16.0 LGT Long Track - 6571 bytes 
T16.0-S25 DCE DATA CRC Error
T16.0-S26 DCE DATA CRC Error
T16.0-S26 FZS Fuzzy Sector
T16.0-S24 DCE DATA CRC Error
T17.0 LGT Long Track - 6568 bytes 
T18.0 LGT Long Track - 6571 bytes 
T19.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T20.0 LGT Long Track - 6570 bytes 
T21.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T22.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T23.0 LGT Long Track - 6570 bytes 
T24.0 LGT Long Track - 6568 bytes 
T25.0 LGT Long Track - 6567 bytes 
T26.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T27.0 LGT Long Track - 6571 bytes 
T28.0 LGT Long Track - 6570 bytes 
T29.0 LGT Long Track - 6568 bytes 
T30.0 LGT Long Track - 6568 bytes 
T31.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T32.0 LGT Long Track - 6570 bytes 
T33.0 LGT Long Track - 6571 bytes 
T34.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T35.0 LGT Long Track - 6567 bytes 
T36.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T37.0 LGT Long Track - 6569 bytes 
T38.0 LGT Long Track - 6568 bytes 
T38.0-S25 DCE DATA CRC Error
T38.0-S26 DCE DATA CRC Error
T38.0-S26 FZS Fuzzy Sector
T38.0-S24 DCE DATA CRC Error
T38.0-S24 FZS Fuzzy Sector
T39.0 LGT Long Track - 6566 bytes 
T39.0 SHT-DOI Shifted Track with Data over Index
T39.0-S2 DSN Duplicate Sector Number 2
T39.0-S1 DSN Duplicate Sector Number 1
T39.0-S3 DSN Duplicate Sector Number 3

Na te LGT Long Track nie zwracałbym w ogóle uwagi, kluczowa jest reszta. Dodatkowo ścieżka 15 ma tylko 6 sektorów, a 39 - 21.

Ostatnio edytowany przez voy (2017-04-22 22:55:42)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

39

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

@lemiel: Brakuje narzędzi programowych. TMD byłby w stanie skopiować wszystko. Ale np. format synchroniczny plus bad sektory - wyłoży się. Dlaczego? Otóż, jeśli użyjemy Index Formattera do przygotowania dyskietki z formatem synchronicznym, a następnie skopiujemy na nią zawartość oryginału przy pomocy TDK (Toms Drive Kopier) to niestety usunie on format i nadpisze swoim. Można byłoby dodać w nim opcję "Zachowaj Format Synchroniczny". To samo dotyczy Bad Formattera i przygotowania pod słabe sektory. Zresztą, TDK nie kopiuje słabych sektorów automatycznie, trzeba je przenieść przy pomocy Weak Writera.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

40

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

waryl napisał/a:

Nie wiem czy akurat to ten przypadek, ale faktycznie sporo się kiedyś namęczyłem nad skopiowaniem oryginalnego "Murder on the Zinderneuf" z Electronics Arts właśnie. Pomogła czysta, nigdy nie używana i nie formatowana dyskietka, którą formatowałem synchronicznie (albo ze słabymi sektorami - już nie pamiętam) na Toms Multi, a potem przenosiłem, z tego co pamiętam jeden sektor za pomocą TDK (z wyświetlacza wiedziałem, o który sektor chodzi bo program go sprawdzał podczas wczytywania), a resztę Track Copierem  i już. Kopia była jak oryginał.

Hej Jarku smile
Murder miał sektory wielokrotne bodajże 21 na ścieżce synchronicznej jak większość gier Electronic Arts z 1 rzutu ( Toms Multi to kopiował, Turbo wprost nie ). Następnie Electronics Arts zmienił sposób zabezpieczeń na 34 sektory na ścieżce i tutaj odpadały Toms-y oba Turbo i Multi. Turbo przy kopiowaniu a Multi przy zakładaniu, Na Multi udało Mi się założyć raz w Sigle Density 33 sektory, w stacji brakowało pamięci do wykonywania takich operacji automatycznie i dawało się to robić ręcznie ale pomimo świetnego softu kopia nie była w pełni wierna. Gry Electronics Arts do formy " grywalnej " kopiował Happy Warp wersję 2 zabezpieczeń emulując je na dyskietce - wada była taka, że grywalna kopia emulowana działała tylko na Happy Warpie ( skąd indziej Super pomysł na ograniczenie piractwa ). Wersje 1 zabezpieczeń Happy Warp kopiował z automatu po wczytaniu schematu zabezpieczeń z plików umieszczonych na dyskietce systemowej. Jeśli znajdę chwilę to zrobię listę o jaką prosisz, wymaga to przegryzienia się przez masę softu i analizę dyskietek. Problem jest głównie z tymi, gdzie zabezpieczenia sprawdzane są w trakcie gry a nie na początku pamiętasz Questrona ? Mam oryginalnego i dopiero po długim czasie gry następuje sprawdzanie tej kopii smile) Super Archiver 2 + Bitwritter to najlepsza przeróbka do kopiowania zabezpieczeń bo robi to bit po bicie. Ten sam efekt uzyskamy np. kopiując bit po bicie na Amidze. Książkę Voy jak najbardziej można wydać, jest kilka bardzo trudno kopiowalnych gier ( mniej niż 1 % całości ), reszta 99 % idzie jak masełko tylko trzeba wiedzieć czym i jak to zrobić smile) Dudie tyle informacji Tobie przekazałem, że naprawdę teraz mając sprzęt, soft i wiedzę jaką masz możesz robić to co Ja 25 lat temu smile)

Atari jest najlepsze !!! ale zaraz za nim jest Apple :)

41

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Chciałbym sobie zrobić kopię bezpieczeństwa The Goonies (Datasoft/US Gold). Mam do dyspozycji CA-2001 TOMS Multi Drive, ale po skopiowaniu TDK115 się nie ładuje.
Da się coś zaradzić? wink

42

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Sprawdź, czy sformatowane wszystkie ścieżki na oryginale - czasem trzeba było zostawić niesformatowane sektory lub przeformatować w innej gęstości.

Sikor umarł...

43

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

A to chyba nie wiem jak i jakimi narzędziami wink

44

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

A TDK115 właśnie nie radzi sobie automagicznie z takimi niesformatowanymi ścieżkami? ZTCP to radzi sobie ze ścieżkami na których są dwa sektory o tym samym numerze.
Duddie pewnie by wiedział.
Jaques, a instrukcję do TMD masz? Chyba leżała gdzieś na pigwie?

----====   dołącz do www.worldcommunitygrid.org   ===---

<-- Moja skrzynka "PW" jest pełna i nie mam czego usunąć. Chcesz się skontaktować, kliknij "E-mail". Dzięki.

45

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Właśnie automatycznie nie. Ustawiamy od ścieżki do ścieżki i te kopiujemy. A resztę potem dokopiowujemy w ten sam sposób. Któraś gra miała na przykłąd tak, że sformatowanych było pierwsze 36 ścieżek i 40-ta. Z automatu TDK kopiował te 36 i uznawał za koniec... Ścieżki 37-40 nie były kopiowane (a trzeba było dokopiować ścieżkę 40-tą) - teraz nie pamiętam już tytułu.
Jeśli były zabezpieczone CRC na przykład lub formatowane w innej gęstości - działanie TDK było uzależnione od posiadanej wersji TURBO, ale zazwyczaj dawał radę.
Przy takich chopkach najlepszym wyjściem było kopiowanie sector copy (chyba 4 używałem) i "dokopiowanie" braków właśnie przy pomocy TDK.

Sikor umarł...

46

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Dzięki Panowie za porady, instrukcję TMD mam (skany).

47

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Odświeżam temat po raz kolejny:
potrzebowałbym sposobu zgrania zabezpieczonej gry z obrazie ATX na prawdziwą dyskietkę.
Po stronie PC mam SIO2PC i do dyspozycji programy VAPI2SIO i RespeQT ze wsparciem dla ATX. Obydwa pozwalają po SIO2PC wczytywać soft do ATARI z obrazu ATX.
Po stronie ATARI mam do dyspozycji CA-2001 TOMS Multi Drive, ewentualnie 1050 z Top Drive (1050 Turbo).

Pozostaje kwestia programu kopiera, którym ewentualnie dałoby się to wykonać? Niestety użycie TDK115 z od TOMS-a nie działa by wczytał stronę dyskietki przez SIO2PC z w/w programami, a potem zapisał na CA-2001 - próbowałem podmiany tych urządzeń jako D1 do odzczytu i potem zapisu.

Ostatnio edytowany przez Jacques (2020-10-10 19:51:46)

48

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Chyba tylko SCP, Greaseweasle, Kryoflux i a8rawconvert Phaerona.

49

Odp: Rodzaje zabezpieczeń przed kopiowaniem

Lekko OT ale w sumie w temacie: https://www.cbmstuff.com/proddetail.php?prod=SCP

Nie wstydzę się: 65XEN/1MB/4OS/AKI/1084ST/inne fajne zabawki