1

Temat: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Zostając wezwany do tablicy przez Tebe podzielę się swoją twórczością, której poświęciłem sporo godzin na zakodowanie tego.
Z racji że mam wenę na retro więc powstało takie coś - playerek grający na 4 kanałach softsyntch wraz z nieco trikowym odtwarzaniem sampli - od strony technicznej 4 kanały grające na 8 khz z oversamplingiem na 16khz ( w zasadzie co 2 miksowane kanały jest wpis do DACa ) , od strony technicznej jest to player formatu PumaTracker - mam nadzieję że każdy słuchając będzie wiedział skąd te utwory pochodzą , ja zawsze chciałem usłyszeć kawałek nr 7 na Atari i mam nadzieję że nie tylko mi to sprawi radość smile
Trochę nieskromnie powiem że jest to chyba najładniej grająca procedurka tego typu na małe Atari.
Podpowiem to jest prezentacja pierwszego z 2 playerków wink

W załączniku pliki obx (atarowe comy)

Post's attachments

toki3.obx 18.44 kb, liczba pobrań: 53 (od 2020-01-30) 

toki4.obx 17.87 kb, liczba pobrań: 43 (od 2020-01-30) 

toki5.obx 19.2 kb, liczba pobrań: 36 (od 2020-01-30) 

toki7.obx 19.2 kb, liczba pobrań: 48 (od 2020-01-30) 

toki9.obx 18.34 kb, liczba pobrań: 37 (od 2020-01-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Jak zwykle perełka smile Playerek gra bardzo fajnie (na razie odsłuchałem na emulu, ale wieczorem posłucham na Atari). Dzięki Święty!

hex, code and ror'n'rol!
"mężczyzna wydoił wielbłąda żoną"
"wcześniej miał na imię Heidi i był niemiecką kulomiotką"

3

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

gra idealnie :-)

PumaTracker to nie wariacja FutureComposera?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

w zasadzie tak , pierwszy powstał playerek do futurecomposera 1.4 wink, pumatracker bazuje nieznacznie na nim. Ogólnie używa fal z fc1.3 oraz podobnego zapisu songu typu 32 wierszowe patterny, songpozycja - pattern plus 2 transpozycje - instrumentu i nuty , rożnice są w zapisie patternów oraz całkiem innej filozofii opisu instrumentów ale koncepcja jest podobna - 2 tablice - jedna do obsługi głośności oraz numeru próbek , druga do modulacji częstotliwości ( zmiana nuty bądź samej częstotliwości).

Za to dużo miałem rozkminiania samego sposobu działania playera z amigi , zwłaszcza że sam kod playera jest jakąś deasmblacją oryginanego kodu bez żadnego opisu zmiennych ... Tak że część było podglądnięte z amigowego playera , część była napisana od początku na bazie szczątkowej instrukcji samego pumatrackera ...

Ostatnio edytowany przez swiety (2020-01-30 12:18:48)

5

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

tylko szukac bazy muzyczek big_smile


a ten wspomniany drugi player to.... ?

Ostatnio edytowany przez xxl (2020-01-30 12:37:58)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

gra pięknie smile

szukałem informacji na temat Puma Tracker-a, samego programu nie namierzyłem, tylko moduły z kilku gier m.in. Toki
z informacji wynika że tracker był wykorzystywany w komercyjnych produkcjach firmy OCEAN, w grach

gdyby był dostęp do tego tracker-a, może byłaby możliwość tworzenia nowych modułów, nowe narzędzie dla scenowych muzyków

Ostatnio edytowany przez tebe (2020-01-30 13:08:47)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

tu lezy

https://demozoo.org/productions/184151/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

@tebe: http://www.planetemu.net/rom/commodore- … ile-cr-abg

hex, code and ror'n'rol!
"mężczyzna wydoił wielbłąda żoną"
"wcześniej miał na imię Heidi i był niemiecką kulomiotką"

9

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

tak, dzięki smile

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

ogólnie to najlepszym rozwiązaniem odnośnie edytora byłoby połączenie komend z future composera z pumatrackerem i zrobienie edytora na którym dałoby się tworzyć tego typu utworki smile

XXL drugi playerek to future composer ale docelowo chciałbym wykorzystać go w jakimś interku wink

11

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

dwie dobre wiadomosci.

- bedzie plajerek

- bedzie intro

big_smile

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

uuuu, playerek za dobry jest żeby go od razu upubliczniać wink

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

13

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Może nie za dobry ale chciałbym go gdzieś wykorzystać , ale po tym co zaprezetowałem tutaj cięzko będzie zrobić jakieś WOW tongue W załączniku wrzucam kolejne kawałki z TOKI , dorobiłem mały equalizerek żeby się nie nudziło słuchanie

Ostatnio edytowany przez swiety (2020-01-30 16:43:28)

Post's attachments

toki1.obx 16.02 kb, liczba pobrań: 38 (od 2020-01-30) 

toki6.obx 17.28 kb, liczba pobrań: 38 (od 2020-01-30) 

toki8.obx 18.81 kb, liczba pobrań: 41 (od 2020-01-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

14

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

.... rewelacja ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Super gra... przez chwilę się zastanawiałem czy to na pewno jest Pokey... kawał dobrej roboty :-)

https://systemembedded.eu/
"...Mówił mi to jeden facet, który znał się na atari i takich różnych rzeczach. On mówił, że procesor 6502 to był początkowo procesor wojskowy. On ma tajne funkcje, nie wiadomo w ogóle, co one mogą robić..."
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

16

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

@Święty: mi te WOW rosło za każdym razem, jak podsyłałeś mi kolejne pliczki do testów. smile

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

17

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

swiety napisał/a:

Może nie za dobry ale chciałbym go gdzieś wykorzystać , ale po tym co zaprezetowałem tutaj cięzko będzie zrobić jakieś WOW tongue W załączniku wrzucam kolejne kawałki z TOKI , dorobiłem mały equalizerek żeby się nie nudziło słuchanie


Amazing work ! I now feel unfortunate that the sound of my 130XE is playing through my monitor speakers which cannot play very loud.

18

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Święty - zrób wersję pod TURBO!! - przykładowo istnieje obecnie wersja softsynth playera (by Mono) grająca na 6502 i 65c816, różnica jest powalająca wink

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

19

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Właśnie miałem zapytać ile to KHz może zrobić na rapidusie.

2x65XE (ECI), 800 XL, XC-12, Ultimate, SimpleStereo, SIO2SD, SIDE2, IDE+2.0 rev.C, SOnari, POKEYMAX SC (1.15), POKEYMAX QC PSG/SID, SDRIVE MAX. POKEY 4ever ;)

20

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

wersja dla starego Softsynth wyrabiała coś około 50kHz.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

21

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

dajcie jakiegoś linka do dokumetacji np rapidusa - bo rozumiem że dla tej kary chcielibyście specjalną wersję smile
Sam nie mam tego w swoim atari a że chwilę już wypadłem z obiegu więc nie do końca wiem jak działa to wszystko , z tego co widzę altira emuluje rapidusa więc jak będę wiedział jak mogę spróbować zrobić wersję dla 20mhz

22

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

najlepiej niech się wypowie Mono, który robił już softsynth pod turbo. Choć, to nie były dwa programy tylko jeden. Sprawdzał wydajność cpu i obliczał odpowiednio bitrate.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

23

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Na http://drac030.atari8.info jest Rapidus OS (jeszcze niedawno nazywał się DracOS). Wczoraj wyszła nowa wersja nr 2.41. Zaprogramuję tę wersję u siebie i podeślę ci cały zrzut flasha z Rapidusa.

W razie czego pisz do autora karty, czyli Pasia. Jest tutaj na forum.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

24

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Programiki, które popełniłem są dwa: PSGPLAY (synteza AY na POKEY-u - gra dumpy .PSG - nie jest jeszcze publicznie udostępniony bo nie jest skończony) i SSPLAY (odtwarza moduły z SoftSynth-a).
Nie pisałem programów specjalnie pod Rapidusa (dlatego nie programuje Rapidusowych rejestrów), ale chciałem żeby procedury syntezy poprawnie działały w komputerach z dowolnym kwarcem. W związku z tym przed odtwarzaniem utworu puszczam procedurę odtwarzającą na pustych falach i patrzę ile cykli syntezy wykona się w 50/60 ramkach. Potem zależnie od tego przeliczam częstotliwości dźwięków.
Rapidus dzieli pamięć podstawową na 4 banki po 16K. Użytkownik może "dopalić" bank podczas konfiguracji Rapidusa. Adresowanie banku dopalonego działa z pełną prędkością 816, adresowanie niedopalonego synchronizuje dostęp do pamięci z zegarem 1.77MHz *.
Dostęp do rejestrów I/O zawsze jest synchronizowany z zegarem 1.77MHz *.
I cała filozofia.

* - właściwie to zegar na płycie Atari

Edit: Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Jeden POKEY może grać dwie fale PDM - 1+3 i 2+4. AUDCTL ustawiasz na 1.77 na kanałach 1 i 3, filtr na 1+3 i 2+4 i łączysz generatory 1+2 i 3+4 w pary. Ponieważ okres generatora jest < 256 to obydwa kanały 1 i 2 mogą generować falę o wypełnieniu 1/7 (oidp) bo zarówno AUDF1 i AUDF2 jak i AUDF3 i AUDF4 będą się przeładowywać w tym samym momencie. Może miałbyś mniej miksowania wtedy. Sampla generujesz parami 1+3 i 2+4.

Ostatnio edytowany przez mono (2020-02-01 17:20:23)

hex, code and ror'n'rol!
"mężczyzna wydoił wielbłąda żoną"
"wcześniej miał na imię Heidi i był niemiecką kulomiotką"

25

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

jedynie zostaje mi jeden kanał C1+C3 na 1.79 z filtrem bo na kanalce C2 mam zegar taktujący przerwanie IRQ dla playera - w tym przypadku zegar bazowy 15khz /2

Będe orał temat