Dla kogos kto nie pracowal nigdy w tego typu programach KiCad moze sie wydawac toporny do granic mozliwoosci, ale jak nie masz w tym doswiadczenia to mozesz tego nie zauwazyc.
Przedewszystkim musisz przyjac do wiadomosci ze KiCad jest aplikacja zaprojektowana do efektywnej pracy w starym dobrym stylu na 2 rece.
Lewa na klawiaturze prawa na myszce (lub odwrotnie). Sama mysza pracuje sie wyjatkowo topornie i nieefektywnie. Jak juz opanujesz prace na 2 rece (i zapamietasz skroty klawiszowe) to pracuje sie naprawde szybko i wygodnie.
Co do samych footprintow, poczytaj kilka tutoriali (ew video) KiCad jest bardzo dobrze udokumentowany.
z samymi footprintami to tez jest nieco inaczej niz wszyscy przyjmuja za domyslne.
Potzrebne sa 2 osobne rzeczy, ktore sie dowolnie laczy. Footprint i symbol elementu, ktore potem sie dowolnie laczy.
Np Projektujac POKEYA, potrzebyjesz tylko symbol, ktory laczysz potem z footprintem DIP40 (co nie naczy ze nie mozesz go polaczyc z dip 48 czy dip 20, bez glebszego sensu ale mozliwe)
Ze schematami jest podobnie. Tworzysz schemat, potem dodajesz footprinty, laczysz symbole z footprintami tworzac netlist i na jej podstawie tworzysz PCB. Na poczatku brakowalo tzw "Backannotation" ale jest juz zaimplementowane od jakiegos czasu.
Ogolnie polecam wszystkim przesiadke na KiCad. Na poczatku nie jest latwo, ale z perspektywy czasu warto. W przedziale cenowym do killku tysiecy € nie ma raczej nic lepszego.
"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce"
https://github.com/willyvmm/mouSTerjmp $e477