801

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

PeteyM5, I warn you. This topic is about the eight-bit demoscene, not about games and others.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

802

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

można wyseparować przecież posty PeteyM5 do osobnego wątku w bałaganie i tam będzie rozmawiał sam ze sobą. Proste ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

803

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

jak chcesz kogoś ubezwłasowolnić to on musi wyrazić na to zgodę

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

804

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Skoro tu jest taki temat , to zapytam wprost po ostatnim Foreverze - czego oczekuje demoscena ? Bo poza wzięciem pod uwagę miejsca party (Słowację gdzie już raz wygrał Joźnin z bazin) oraz ekipę (większość słowaków oraz inne platformy głosujące na demo "swoich") , doszły mnie głosy że demo słowaków było zabawne oraz świeże ;)
Zatem ponieważ mam dysonans poznawczy z tym co mi się wydawało : że demo ma być techniczną produkcją a oczekiwania ludzi - typu zabawne 2 czajniki na spritach śpiewające coś po czesku ...
Może ktoś mnie oświeci i podpowie w jakim kiedunku powinny iśc prace i czy czekujecie dema typu "Rewind" czy zabawę dla gawiedzi pokroju śpiewających spritów ?

805

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

demoscena uznała że każdy bawi się jak lubi, a demoscena to jest zjawisko postrzegane przez obserwatorów którzy uznają te jednostki jako grupę, która nie jest grupą tylko zbiorem jednostek, które bawią się jak lubią

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

806

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

zawsze moze znalezc sie ktos kto powie ze jak nie dziala na standardowym komputerze to do wilda... no moze nie na ataroskiej "scenie", wiec z tymi porownaniami to tak srednio ;-)

czy podobny efekt byl widziany na atari? nie. wiec efekt byl swierzy. i swietny, bo sam probowalem syntezy i przy wlaczonym ekranie brzmialo to do d...y a tu jest fajnie.

ale wolalbym spiew po niemiecku :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

807

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

.. no i sprzętowe przygotowanie compo na Forever pozostawiało dużo do życzenia. Zaryzykuję stwierdzenie dramat.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

808

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Poziom jakości bigscreen'a i nagłośnienia ustalił / ustawił ma wysokim C drewniany ludek.

Można by spokojnie wprowadzić miarę DZIADYGI z boru w skali miernoty (dziadostwa) do mariota (taki hotel).

Ale prace były przecież spoko (no jak zawsze krapy takze)

809

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

...bo nie było innego wyjścia, trzeba było jakkolwiek uratować sytuację..

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

810

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

xxl napisał/a:

czy podobny efekt byl widziany na atari? nie. wiec efekt byl swierzy. i swietny, bo sam probowalem syntezy i przy wlaczonym ekranie brzmialo to do d...y a tu jest fajnie.

dla mnie tez efekt był bardzo ciekawy - nie dość że przy włączonym ekranie, to jeszcze na dwa głosy i z podkładem muzycznym.
nie widziałem czegoś takiego do tej pory. Dodatkowo dochodzi sentyment, bo to piosenka którą znało 3/4 sali z dzieciństwa i przy okazji świetnie się bawiło. Komuś podoba się bardziej wirujący robocik ze świetnymi efektami, (które są super wypasione, ale jednak już je widzieliśmy w poprzednim demo), a komuś bardziej piosenka Karela Gotta śpiewana przez czajniki. Nie ma wytycznych co się nam powinno podobać :) Chyba że już są, a o czymś nie wiem.

811

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

gdzie wy tam mieliście włączony ekran ? ja tam widzę włączone sprity przy wyłaczonym ekranie żeby mało czasu dma zabierało i tyle ;)  Ponieważ każdemu się coś innego może podobać więc zapytałem na forum jakie są opinie ludzi i w ten sposób można wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość co do sensowności spuszczania się nad kodem i siedzeniem nad demem kiedy to może totalnie nie mieć sensu bo nie trafię w gusta odbiorców, jakiś czas mnie nie było na scenie więc może dużo się pozmieniało po prostu

Ostatnio edytowany przez swiety (2023-03-21 16:40:53)

812

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

racja, ekran może jest wyłączony, ale grafika jako taka jest :) i nawet się trochę rusza.
Ja myślę, ze ogólnie takie wartościowanie nie ma sensu.
Gusta są gustami i ludzie mają wiele różnych przesłanek oceniając sztukę, bo w takich kategoriach postrzegam demoscenę.
Inna sprawa, że niepotrzebnie na lewo i prawo się mówi, że demo NG/zelax powstało "na szybko" w 5 dni.
Nie dodaje mu to prestiżu.
Rozmawiałem z Rogerem o śpiewających czajnikach i siedzieli nad tym kilka miesięcy.
Ludzie tez doceniają zaangażowanie a nie tylko efekt wow.

813

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

swiety napisał/a:

w ten sposób można wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość co do sensowności spuszczania się nad kodem i siedzeniem nad demem kiedy to może totalnie nie mieć sensu bo nie trafię w gusta odbiorców

gusta odbiorcow... hmmm

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

814

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Taka ocena że to że demo powstało w 5 dni jest mocno niesprawidliwa , bo to że sama produkcja owszem została poskładana w niecały tydzień to nie oznacza że np mój kod z unified nie był rozbudowany czy nie siedziałem nad nim w wolnych chwilach żeby np móc robić wieloobiektową animację - np osobny obiekt głowa a osobny tułów co nieco przypomina uproszczoną animację szkieletową. Wiadomo że wykorzystaliśmy pewne rzeczy które już mieliśmy, ale to że zostały poskładane w 5 dni nie oznacza że sam kod nie był wcześniej rozwijany ;)  Nad silnikiem do Unified siedziałem od czasu Rewinda więc pół roku , został praktycznie od nowa napisany bazując na silniku z Reditusa
Co do gustów to właśnie po to rzuciłem luźne pytanie żeby je poznać ;)

815

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Ja tylko mówię co kilka razy słyszałem i co moim zdaniem wcale nie było potrzebne, bo mogło mieć wpływ na ocenę.
A to że całkowity nakład pracy był z pewnością wiekszy niż 5 dni - to zdaję sobie sprawę.
I pewnie parę osób tez sobie zdaje, ale niestety nie wszyscy.
I jak ktoś usłyszy, że demo powstało w 5 dni versus dłubanie pół roku to wiesz... MARKETING :)

816

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

@święty ja się dziwie że po tym co dokonałeś na scenie i czym wogóle była prawdziwa scena nie eksploduje ci łeb od tej dzisiejszej lameriady pitu pitu 

p.s. pisze to bez żadnych podtekstów .. ot taka myśl która chce być napisana

Ostatnio edytowany przez pablozp (2023-03-21 18:14:16)

.

817

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Słowacja i Forever to specyficzne party. To, że swoi głosują na swoich było znanym zagadnieniem onegdaj - dziś jest jakby nie inaczej. Stąd też nasz głupi Foreverowy żart (z Lisem) który przerodził się niestety w konflikt z X-Rayem. Dlatego kiedyś na polskich parties było tak, że przynajmniej w przypadku prac msx / gfx ukrywało się autorów i wpływ "koleżeńskiego" zjawiska był jakby mniejszy.

Musimy się po prostu zebrać w większą "kupę" na ten Forever i zagłosować patryjotycznie ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

818

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Z drugiej strony wygrywały tam polskie produkcje, jak Shrine czy Bash. Fakt faktem, nie miały wtedy specjalnej konkurencji.

Albo sprofilować produkcje na Krteki, Żwirki, Muchomorki i Wodniki Szuwarki(!) a mówiąc bardziej serio - wystawiać u nas, bo jest cokolwiek większa bezstronność głosujących.

I Ty zostaniesz big endianem...

819

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

nie chciałem tego mówić, ale takie wrażenie odnoszę.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

820

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Na Forevera ja juz nic wystawiac nie bede. Przywiezlybysmy demo robione dwa lata i by bylo tak samo. Demo Recall i demko MEC'ow tak samo dostalo od Jozin z Bazin (prodka ascii i cover Juzina). Po tej akcji zadnej prody od autora Recall juz nie bylo.

Na aage jest napisane, ze zvonsky powstal w 2 tygodnie. Ekran jak swiety pisal jest wylaczony. Zreszta termin "robione miesiac" nic nie znaczy bo moze to byc to lacznie 3 godziny przez ten miesiac.

Czyli ogolnie wyznacznikiem jest, ze jak jedna osoba sama dlugo posiedzi to dajemy 10/10. TBL martw sie o EONa2.

Pomijam, ze w przypadku tej prody tylko skladanie bylo 5 dni, sam objekt 3d kris zaczal z 2 miechy wczesniej i rzezbil w nim dlugo, aby w koncu ladnie i sensownie na xl/xe sie dalo.

Ja dobrze rozumiem szmieszki i przy % zabawa. Nawet najlepsze demo z ZX mialo mniej punktow - wiec to na party nie ma sensu
bo inna grupa odbiorcow. Wystarczy digi krecika walnac i done.

Ostatnio edytowany przez solo/ng (2023-03-21 19:16:23)

821

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

http://www.atari.org.pl/informacje/fore … sults/1268

trzeba spiknąć się z Agendą, to zajmiesz pierwsze miejsce Święty :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

822

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Juzin by wciagna ilussie nosem i wyplul, easy.

https://demozoo.org/parties/129/

823

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

tutaj też były "dwa śmieszki" w tym Śp. Rastera, mimo to ...

https://demozoo.org/parties/130/

pewnie trzeba by poznać frekwencję Polaków na każdej takiej edycji, wtedy jakieś wnioski co do stronniczości mogą się ujawnić

Ostatnio edytowany przez tebe (2023-03-21 19:35:14)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

824

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

miker napisał/a:

a mówiąc bardziej serio - wystawiać u nas, bo jest cokolwiek większa bezstronność głosujących.

i taki jest (?)  plan, choc po wystawianiu u nas tez jakies czepialstwo, pasywno-agresywne przytyki ch*j wie dlaczego i fochowanie. Entuzjazm w ciagu roku spadl nam dosc mocno. Dobrze, ze laoo robi juz sdk nowej platformy.

Ostatnio edytowany przez solo/ng (2023-03-21 19:35:03)

825

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

tebe napisał/a:

tutaj też były "dwa śmieszki" w tym Śp. Rastera, mimo to ...

https://demozoo.org/parties/130/

Jeszcze raz: Juzin wciagnalby Ilussie nosem. Smieszek smieszkowi nierowny. Jak widac cienkie szmieszki tez sa.