26

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

Dla mnie jak piszesz soft na STe to w teorii da się powiększyć grupę odbiorców o tych z lepszymi maszynami. Ale są dema np. które wykorzystują tak blitter, że nie da siętego zreplikować na nowszych modelach z powodu różnic. (chyba DHS jedno takie popełniło)

saulot / [nokturnal]
==================================
wiki Atari 16/32 bit: https://bus-error.nokturnal.pl

27

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

@Cyprian: Dzięki, z TOSem nie będzie problemu, bo sam mam 2.06, poza tym jestem na liście oczekujących na UltraTOS. Więc jest do ogarnięcia cache i 16 MHz. Blitter trochę mnie niepokoi żeby się coś nie rozjechało. No i do sprawdzenia ten _memtop.

laoo/ng

28

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

@saulot Fajny link, nie znałem, a przyda się. Demo planuję na STe z UltraSatanem, więc na pewno nie chcę zepsuć sobie sterownika i możliwości powrotu do systemu.

laoo/ng

29

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

co do odpalania dema to można zrobić obraz dysku i binarkę, która go montuje. Więc jak ktoś chce to może sobie obraz nagrać na dyskietkę i odpalić lub odpalić go z dysku. Chyba leonard ma coś takiego w swoim toolchainie pctowym. Tutaj jest system, który wykorzystuje DBUG w swoich patchach gier: http://d-bug.mooo.com/ulsdox/uls.php. No i tam jest wzmianka: "All games and demos that trash TOS will occupy the lower 512-1024k of memory". Dlatego swój stuff wrzucają do memtopa.

saulot / [nokturnal]
==================================
wiki Atari 16/32 bit: https://bus-error.nokturnal.pl

30

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

laoo/ng napisał/a:

@Cyprian: Dzięki, z TOSem nie będzie problemu, bo sam mam 2.06, poza tym jestem na liście oczekujących na UltraTOS. Więc jest do ogarnięcia cache i 16 MHz. Blitter trochę mnie niepokoi żeby się coś nie rozjechało. No i do sprawdzenia ten _memtop.

BLiTTER nie powinien być problemem. No chyba że masz docyklowany kod jak DHS czy Oxygene, to trzeba zrobić poprawkę dla MegaSTE

Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

31

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

W TT blitter też zachowuje się trochę inaczej..

saulot / [nokturnal]
==================================
wiki Atari 16/32 bit: https://bus-error.nokturnal.pl

32

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

@saulot +1 :)

Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

33

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

saulot napisał/a:

W TT blitter też zachowuje się trochę inaczej..

Oczywiście, jak włączysz programowy, na przykład z pakietu Protara dodawanego do monitora...  :P

Sikor umarł...

34

Odp: Na ile pamięci można liczyć w STE?

Edit.. no tak zapomniałem, że wywalili blitter.. Ale we flaszce się znalazł...

Ostatnio edytowany przez saulot (2021-04-22 19:37:37)

saulot / [nokturnal]
==================================
wiki Atari 16/32 bit: https://bus-error.nokturnal.pl