76

Odp: Kubki z dla kodera 6502

bocianu napisał/a:

Albo osobna filiżanka na nielegale.

dobry pomysł
nabyłbym taką do kompletu

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

77

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Cyprian napisał/a:

fajnie by było mieć też nieudokumentowane instrukcje ale nie będę się upierał

A ja wolę rozkazy 65C816. :-P

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

78

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Lizard napisał/a:
Cyprian napisał/a:

fajnie by było mieć też nieudokumentowane instrukcje ale nie będę się upierał

A ja wolę rozkazy 65C816. :-P

też bardzo dobry pomysł

bocianu napisał/a:
Cyprian napisał/a:

fajnie by było mieć też nieudokumentowane instrukcje ale nie będę się upierał

jest ich dość sporo, więc chyba tylko wewnątrz kubka. Albo osobna filiżanka na nielegale.

w sumie to intencjonalnie użyłem innego określenia na te instrukcje żeby nie wywoływać sami wiecie kogo z lasu :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

79

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Cyprian napisał/a:

w sumie to intencjonalnie użyłem innego określenia na te instrukcje

Przynajmniej tutaj nie poruszajmy tego tematu.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

80

Odp: Kubki z dla kodera 6502

bocianu napisał/a:

Ja widzę jeszcze parę pustych miejsc, wiec...

A ja bym dołożył jak wygląda ramka powrotu odłożona na stos przez:
- BRK
- JSR
- przerwanie IRQ/NMI.

Edit: I zobrazowałbym przy okazji który bajt na stosie wskazuje SP (że ten, na którym zostanie dopiero coś położone).

Edit 2:
-------------------
PC-3: JSR abs
PC: ---

SP+2: MSB PC-1
SP+1: LSB PC-1
SP: ---
-------------------
PC-1: BRK
PC: ---

SP+3: MSB PC+1
SP+2: LSB PC+1
SP+1: SR (B=1)
SP: ---
-------------------
PC: <int IRQ/NMI>

SP+3: MSB PC
SP+2: LSB PC
SP+1: SR
SP: ---
-------------------
Edit 3: poprawiłem numerowanie SP za sugestią Lizarda :) bo było odwrotnie.

Ostatnio edytowany przez mono (2023-02-25 11:54:08)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

81

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Lizard napisał/a:

Może ktoś chciał zrobić z BRK intelowskie INT? Przecież pobranie opkodu nie jest jakąś wielką filozofią.

chodzilo o pobranie argumentu ale fakt zaden problem... widzialem tez sztuczke w ktorej BRK jest 3 bajtowy ;-) argument 2 bajtowy sluzyl jako adres a powrot z takiego przerwania byl przez rts ech.... to byli czasy prawdziwych programistow

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

82

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Prawdziwych programistów dłubiących w lewym uchu palcem prawej ręki.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

83

Odp: Kubki z dla kodera 6502

mono napisał/a:

A ja bym dołożył jak wygląda ramka powrotu odłożona na stos przez:
- BRK
- JSR
- przerwanie IRQ/NMI.

Ej! To ma być gadżet, a nie kompendium. :-) Nie widzę miejsca dla takich informacji.

mono napisał/a:

SP-2: MSB PC-1
SP-1: LSB PC-1
SP: ---

Coś mi mówi, że liczysz nie w tę stronę. :-)

xxl napisał/a:

widzialem tez sztuczke w ktorej BRK jest 3 bajtowy

Taka sztuczka stosowana jest z powodzeniem od 35 lat dla rozkazu JSR dla stringów.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

84

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Za jakiś czas ktoś wpisze w wyszukiwarkę jakiś rozkaz 6502 i wyskoczy mu wątek o kubkach. To się zdziwi...

85

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Lizard napisał/a:

Taka sztuczka stosowana jest z powodzeniem od 35 lat dla rozkazu JSR dla stringów.

prawdopodobnie piszesz o przekazywaniu parametrow do procedury za operandem rozkazu jsr... uzywane juz od czasu apple jakies 50 lat? natomiast w brk nie chodzi o zmienna dlugosc parametrow za rozkazem tylko o sztuczke z odmiennym traktowaniem adresu powrotu przez rti i rts z czego masz rozkaz 2 lub 3 bajtowy ;-)

w wielkim skrocie

---
poza tym swiat poszedl do przodu pojawily sie samoloty i amfetamina, ale niektorzy dalej uzywaja przeplatnia danych i kodu (jsr i parametrem za operandem), wystarczy raz konserwowac taki program i juz nigdy sie takiej wiochy z jsr nie zrobi

Ostatnio edytowany przez xxl (2023-02-24 20:41:37)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

86

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Nielegale mogę na łyżeczkach wygrawerować :D Tylko trzeba by próby zrobić :P

Sikor umarł...

87

Odp: Kubki z dla kodera 6502

1. VLX x2
2. Mono
3. Lizard
4. Cyprian
5. Koala x2
6. bocianu
7. pancio x2
8. Sikor - a co mi tam ;)
9. mgr inż. Rafał
10. Mateoos
11. Lopez
12. Rastan x2
13. Laoo

A tabelka przy CMP jest genialna, bo ze znacznikiem C mam ten sam problem jak ze zmianą czasu - nigdy nie wiem w którą stronę się zmienia :)

88

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Sikor napisał/a:

Nielegale mogę na łyżeczkach wygrawerować :D Tylko trzeba by próby zrobić :P

piękny pomysł
zanabyłbym

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

89

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Lizard napisał/a:
mono napisał/a:

SP-2: MSB PC-1
SP-1: LSB PC-1
SP: ---

Coś mi mówi, że liczysz nie w tę stronę. :-)

Słusznie :) Poprawiłem.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

90

Odp: Kubki z dla kodera 6502

A można robić nadruk w środku kubka?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

91

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Tak. Robisz na zewnątrz, po czym wywijasz na drugą stronę i na końcu przyklejasz ucho.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

92

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Lizard napisał/a:

Tak. Robisz na zewnątrz, po czym wywijasz na drugą stronę i na końcu przyklejasz ucho.

http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&amp;item=10297

Post's attachments

thank-you-captain-obvious-meme[1].jpg 124.68 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

93

Odp: Kubki z dla kodera 6502

1. VLX x2
2. Mono
3. Lizard
4. Cyprian
5. Koala x2
6. bocianu
7. pancio x2
8. Sikor - a co mi tam ;)
9. mgr inż. Rafał
10. Mateoos
11. Lopez
12. Rastan x2
13. Laoo
14. Pajero

Ostatnio edytowany przez pajero (2023-02-25 07:24:02)

94

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Czy już doszliście do porozumienia w kwestii jednej wersji nadruku?

Atari 800XE/U1MB/Sophia2/PokeyMax + A1050 Toms Multi + CA2001

95

Odp: Kubki z dla kodera 6502

No właśnie?

A Ty Mateoos jeszcze powiedz, czy rozmiar 195x95 mm jest prawidłowy do zadruku kubka 440ml.

pozdro!

96

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Tak, 19.5x9.5 przy rozdzielczości 300 dpi, ale jeszcze się upewnię. Tak samo zapytam o format, chociaż ja ostatnio wysyłałem im PDFa i też poszło.

Atari 800XE/U1MB/Sophia2/PokeyMax + A1050 Toms Multi + CA2001

97

Odp: Kubki z dla kodera 6502

1. VLX x2
2. Mono
3. Lizard
4. Cyprian
5. Koala x2
6. bocianu
7. pancio x2
8. Sikor - a co mi tam ;)
9. mgr inż. Rafał
10. Mateoos
11. Lopez
12. Rastan x2
13. Laoo
14. Pajero
15. agahes x2

98

Odp: Kubki z dla kodera 6502

1. VLX x2
2. Mono
3. Lizard
4. Cyprian
5. Koala x2
6. bocianu
7. pancio x2
8. Sikor - a co mi tam ;)
9. mgr inż. Rafał
10. Mateoos
11. Lopez
12. Rastan x2
13. Laoo
14. Pajero
15. agahes x2
16. seban x4

99

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Mateoos napisał/a:

Czy już doszliście do porozumienia w kwestii jednej wersji nadruku?


TO jest dobre

https://mimuma.pl/opcodes/cmp.png

100

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Mateoos napisał/a:

Czy już doszliście do porozumienia w kwestii jednej wersji nadruku?

Jeszcze nie. :-] JMP pośredni oznaczony jest jako "(IND)". Wnioskuje o zmianę na "(ABS)". Jak już wcześniej pisałem, nawiasy determinują tryb, więc powtórzenie tej informacji nie jest konieczne.

Resztę można zostawić w obecnej formie. I tak jest zajebiście. :-D

Ostatnio edytowany przez Lizard (2023-02-26 12:50:57)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.