Odp: The400 mini
A ja w sumie zgłosiłem wątek do kierownika, aby przeniósł w emul(g)atory, sprzętowy, ale jednak... Kurde, póki co bieda, jak czytam wszędzie.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
A ja w sumie zgłosiłem wątek do kierownika, aby przeniósł w emul(g)atory, sprzętowy, ale jednak... Kurde, póki co bieda, jak czytam wszędzie.
Takron27:
> the pad jest w komplecie z a500mini. podłączyłem, i doopa, ani menu ani home nie są zamapowane, L i R też nie..
/ ma ktoś? Yerzy? mógłby ktoś sprawdzić czy tylko ja mam z nim problem? /
----------------------------------
Niestety tym razem muszę odpowiedzieć, jak rasowy IT Guy "To dziwne, u mnie działa".
Co więcej - ustawienie przycisków zrobiło się z automatu takie samo, jak na zwykłym joypadzie USB od PC.
No to już nie wiem. :-/
Sikor:
> Kurde, póki co bieda, jak czytam wszędzie.
----------------
E nieee, ja zabawę z tym mam, tylko te błędy są po prostu GŁUPIE.
Czekam na apdejty.
chopaki tam działają, dzisiaj w suporcie do pobrania poprawiona wersja MULE
Yerzu, dzięki za potwierdzenie.
przedwczoraj to z tym thePadem to może nie podłączem do portu1, albo nie wiem co. Dziś przyniosłem, podłączyłem thePad -no działa, tyle że przyciski jakoś dla mnie nielogicznie zamapowane.
OK,
posiedziałem trochę i udało mi się ogarnąć mapowania padów.
Zarówno swojego Logitech Precision jak i poprawiłem mapowanie ThePada.
wrzucić tu info ?
Ostatnio edytowany przez takron27 (2024-04-04 10:17:51)
Takron:
> posiedziałem trochę i udało mi się ogarnąć mapowania padów.
Zarówno swojego Logitech Precision jak i poprawiłem mapowanie ThePada.
wrzucić tu info ?
------------------------
A jeśli Ci się chce, np. ze zdjęciami z ekranu, to może się ludziom przyda.
Ja już od czasów XE gram na nowym padzie (ówcześnie przez przejściówkę do USB), więc wiem, że jest to rzecz fajna.
Pzdr.
zmienione mapowanie dla theGamePada (jak od theA500mini) :
(joystick theCXstick) > (przyciski theGamePada)
kierunki joya > dpad
menu, home > bez zmian
przyciski pierścienia (TOP,<,>,V) > klawisze YXBA
przycisk Shoulder > przycisk L
Fire > przycisk P
tak akurat mi wygodniej, zwłaszcza logiczne teraz dla mnie są XYAB jako przyciski z pierścienia joya
plik tekstowy do wrzucenia na pendrive'a
--
AA, uwaga : theGamePad jak i theCXstick zgłaszają się takim samym kodem GUID. czyli zmieniając mapowanie dla pada zmienia się równocześnie mapowanie CXsticka... więc albo albo.
mi to rybka bo CX mi nie leży, pykam theGamePadem
---
jutro wklepię info jak sobie dowolny pad podmapować
Ostatnio edytowany przez takron27 (2024-04-04 13:45:03)
(może komuś się przyda)
zagwostkę miałem na początek, czy the400, w tym całym mapowaniu przycisków, przypisuje funkcję do konkretnego przycisku, czy przycisk do funkcji. a potem co jest gdzie na joysticku rozmieszczone..
z pierwszych prób i błędów z logitechem wyszło mi, że funkcjom przyciski. ok.
fajnie, że na stronie supportu zamieszczono oryginalną konfigurację/wpis dla pliku gamecontrollerdb.txt . i link do strony projektu sdl_gamecontroller, gdzie co prawda jest zbiorczy plik txt ze wszystkimi natenczas wpisami, ale właściwie się nie nadał; nie tylko dlatego, że ma też to co niepotrzebne (konfiguracje dla systemów innych niż wymagany Linux), albo jakichś konfiguracji brakuje (jak dla mojego Logi.Precision) ale jak zauważyłem - bywa, że dla jakiegoś pada istnieje po kilka wpisów (? różne rewizje sprzętowe podejrzewam).
więc potrzebny konkretny, czyli konkretny GUID naszego pada. ale i tu nie ma co szukać w nie-linuxowych wpisach, bo np GUID dla windowsa jest inny niż Linuxa.
czyli musimy rozpoznać nasz własny osobisty.
bierzemy komputr z linuxem i instalujemy program AntiMicroX (na ubuntopodobnych: sudo apt install antimicro); z konsoli odpalamy antimicrox.
Powiniśmy zobaczyć nazwę pada, na dole okna programu jest przycisk "Mapowanie kontrolera".
Pojawi się nowe okienko, obrazek pada jest raczej domyślny. Nas i tak interesuje to, jak poszczególne przyciski naszego pada się zgłaszają systemowi. teraz - naciskając poszczególne kolejne przyciski pada zaczyna się za każdym krokiem uzupełniać pole "treść mapowania kontrolera.."; po pierwszym naciśnięciu powinno się pojawić właściwe GUID, nazwa pada, platforma, a także (jeśli zaczęliśmy od A) - nazwa klawisza zgłaszana systemowi (na zdjęciu a:b1; a,b,x,lefthhoulder,itd - nazywam "funkcjami"). To pole "treść.." jest tekstowe, do skopiowania. (Ale skopiować potrzebujemy tak na prawdę tylko GUID i platformę; nazwę można sobie zmienić, a funkcja:przycisk sobie potem uzupełnimy.)
Ponieważ grafika/obrazek pada nijak się miał do mojego Precisiona, na szybko nagryzdałem pi* rozmieszczenie przycisków i ich nazwy jakimi się zgłaszają.
Fajnie, tylko jak to odnieść do theCXsticka.
No podłączyć theCXsticka i AntiMicroX'em rozpoznać który przycik joya jak się zgłasza. ok,narysowane. np Fire to b2, a HOME to b7.
Mając oryginalną konfigurację podaną na stronie support, wiemy the400mini do sterowania korzysta z funkcji: a,b,x,y,back,start,leftshoulder,rightshoulder, zaś kierunki lewo-prawo/góra-dół: leftx, lefty . Te funkcje to nasze constans w tekstowym pliku konfiguracyjnym.
Mając rozpoznane który przycisk (np Fire) jak się zgłasza systemowi (b2), doszliśmy od końca do tego jaka funkcja mu jest przypisana w oryginalnym theCXsticku:
( wg schematu: \przycisk_joysticka\ funkcja:zgłoszona_nazwa_przycisku )
\Fire\ a:b2
\TOP\ b:b1
\<\ x:b3
\>\ y:b0
\MENU\ back:b6
\HOME\ start:b7
\V\ leftshoulder:b4
\Shoulder\ rightshoulder:b5
\kier. poziome joya\ leftx:a0
\kier. pionowe joya\ lefty:a1
(czyli: nacisnęliśmy klawisz Shoulder, AntiMicroX wykrył "b5", a wg oryginalnego wpisu konfiguracyjnego dla b5 jest funkcja rightshoulder (rightshoulder:b5)
No jak tak, to możemy sobie przypisać co nam się podoba, jakie przyciski ze swojego pada co mają robić. Logi.Precision ma tylko jeden dpad ale ze to z 10 przycisków. Dla mnie dosyć logiczne było przeniesienie klawiszy pierścienia (top,<>V) na klawisze 3142, przycisk Shoulder narożny w joyu na lewy róg pada, Fire na prawy róg. ale -co komu wygodnie.
Pod LogiPrecision przycisk Fire, co the400mini widzi funkcją a:, dałem na przycisk zgłaszający się b5 (na padzie to 6-tka).
W pliku tekstowym gamecontrollerdb.txt na pendrive jest więc wpis:
030000006d0400001ac2000010010000,Logitech Precision pad 4 the400mini,a:b5,b:b3,x:b0,y:b2,back:b8,start:b9,leftshoulder:b1,rightshoulder:b4,lefty:a1,leftx:a0,platform:Linux,
Dwie uwagi: Primo: nazwa pada nie jest istotna, można ją sobie edytować, to ine musi być dokładnie to co wyświetlił AntiMicroX. Secundo: tak jak jest w necie - dałem platformę na koniec wpisu.
Analoginicze poprawiłem sobie ustawienia mapowaina dla theGamePada. Tam może i wygodny Fire por przyciskiem A, ale ToP pod B i reszta rozrzucona- nie dla mnie, to ja postrzelam Fire działającym pod przyciskiem R narożnym. mod to zmiana przycisków przypisanych funkcjom a,b,x,y,left- i rightshoulder. wygląda tak:
03000000591c00002600000010010000,Retro Games LTD MODed THEGamepad THECXStick,a:b5,b:b0,x:b3,y:b1,back:b6,start:b7,leftshoulder:b2,rightshoulder:b4,leftx:a0,lefty:a1,platform:Linux,
No i co wspominałem: GUID dla theCXsticka i the GamePada jest identyczny, modując przyciski dla pada robi się kaszana na joysticku; więc albo theCX albo thePad.
Ostatnio edytowany przez takron27 (2024-04-05 13:46:26)
Do mnie też już dotarł kurier :)
Fajnie, że THE400 może pracować w trybie NTSC i PAL. Dużo gier (zwłaszcza tych starych) lepiej działa w wersji amerykańskiej.
Niefajnie, że wyboru można dokonać tylko przy pierwszym uruchomieniu, czyli do ponownej zmiany potrzebny jest RESET do ustawień fabrycznych. Chyba, że coś przeoczyłem. Czy ktoś z Was to testował ?
Joystick to porażka. Ładnie wygląda i tyle.
Na tym video gość demonstruje problem: https://youtu.be/7OoeCWnRcLE?si=8jkaIvcY9REFfl88
Naprawdę niewiele trzeba - wystarczy troszkę mocniej ruszyć joystickiem i pozycja pływa. Np. dajesz w lewo, a joy idzie w lewo i w dół.
Problemem jest mechaniczna konstrukcja joysticka. Ktoś na AtariAge pokazał jak to naprawić:
https://forums.atariage.com/topic/36431 … imate-fix/
Z mojego doświadczenia lepiej użyć podkładek z twardej gąbki, niż z silikonu, bo dają się troszkę odkształcić. Silikonowe podkładki są twarde i powodują, że joystick staje się bardzo sztywny i trzeba sporo siły, żeby w ogóle nim poruszyć.
Przetestowałem też adapter DYI do joysticka DB9:
https://www.retro32.com/gaming/amiga/25 … sb-adapter
Działa bez zarzutu (Plug & Play). Polecam!
Natomiast nie wiem czym się zachwycać, że po podłączeniu niektórych gamepadów (np. 8bitdo), po ponownym uruchomieniu w karuzeli pojawiają się 2 dodatkowe gry (które znikają, jeśli odepniemy gamepad).
Tak jakbym nie miał na pendrivie kompletnej kolekcji gier...
A propos...
Konsola wspiera tylko 255 gier w katalogu!
Dlatego z pomocą przyszedł mi mój stary tool NVC, napisany jeszcze dla SIO2SD.
https://github.com/TheMontezuma/NVC
NVC można skonfigurować, żeby kopiując gry na pendriva automatycznie tworzył podkatalogi tak,
by nie przekroczyć zadanej mu liczby plików w katalogu.
Na koniec dodam, że fantastyczną funkcją THE400 jest "przewijanie" gier do tyłu.
Dzięki temu można ukończyć nawet te trochę trudniejsze gierki :)
Pomocna w tym jest również funkcja zapisywania stanu gry.
Montezuma:
...a co to masz za klawiaturę i skąd??
(może komuś się przyda)
Przydało się. Dzięki!!!
Montezuma:
...a co to masz za klawiaturę i skąd??
Stara historia. W 2011 roku japońska firma Niyari wypuściła klawiaturę w stylu Atari 400 za jedyne 149 USD:
https://newlaunches.com/archives/niyari … -nNTW8axPa
5 lat później "Irgendwer" z ABBUC-a wpadł na pomysł zrobienia naklejek, aby tanio osiągnąć podobny efekt:
https://abbuc-de.translate.goog/forum-a … r_pto=wapp
Ja zamówiłem wtedy te naklejki i klawiaturę z myślą o MIST, ale teraz ma lepsze zastosowanie :)
DOBRE.
Ciekawe, jaka jest trwałość tego.
Szkoda, że już nowych nie ma, heh..
Faktycznie - trudno o lepsze zastosowanie. :-D
no naklejki fajne. qrcze gdzieś z tydzień temu widziałem albo fotę albo filmik jak ktoś miała nalepki na klawiaturę w deseń xe (litery z semigrafikami) i nie mogę teraz dokopać się gdzie to było..
obejrzałem wczoraj filmik z grawitacji., ale dziś nie mogę trafić na fragment, więc:
@Yerzu, mówiłeś o problemie z obsługą CMC i kursorami. ja tam się na cmc nie znam i pod ręką nie mam real-hardware,
ale czy na the400mini i klawiaturze usb, te 'brakujące' mapowania do poruszania się po programie, to nie będą klawisze: 'minus' - w górę, '=' - w dół, '\' - w lewo, 'shift+8' (czyli gwiazdka) - w prawo ?
oprócz helpa brakuje w mapowaniu reseta.
ale niby teoretycznie można go przypisać pod joystick jeśli wejdzie się w konfigurację joysticka, ale ten reset i tak nie działa, w ogóle.
problem też z plikami które mają w nazwie polskie znaki. dla nich nie jest możliwe utworzenie pliku .cfg z konfiguracją maszyny/rozdzielczości.
noo mają tam panowie jeszcze spooro do poprawiania..
Takron27:
Hmmm. Posprawdzam więc całą klawiaturę, jakkolwiek takie ustawienie nie rozwiązuje problemu.
Z drugiej strony można by próbować wpisać te kursory na joystick / pada. Hmm.... Nie jest to dobre, ale lepsze, niż brak kursorów..
Pomyślę!
atx'y jednak są nieobsługiwane
cas'y prawie nic się z moich plików nie ładuje. ładują się tek, które sam turgenem zrobiłem, plus DudeStory (ale podejrzewam że MQ też turgena użył). żadne 'oryginalne' polskie jakie mam; najczęściej pojawia się selftest (ad2044, klątwa,saper,bertyx, inspektor), a czasem zwiecha (inny świat, miecze valdgira). o, zybex się wczytał.
a co do max rozdzielczości x212 (def. 320x200) to nie wiem czym się autor kierował. raz myślałem, że 320x200 to standard pctowy a x240 to jakiś telewizyjny. innym że to może coś ntsc vs pal. ale ostatecznie nic mi nie pasuje..
200 linii mi się z Amigą kojarzy.
Odpalcie sobie "Ocean Detox".
Bez względu na ustawienia, obraz jest przycięty.
Wysłałem im e-mail w tej sprawie, ale nawet nie raczyli odpisać.
Takron27:
> cas'y prawie nic się z moich plików nie ładuje. ładują się tek, które sam turgenem zrobiłem, plus DudeStory (ale podejrzewam że MQ też turgena użył). żadne 'oryginalne' polskie jakie mam; najczęściej pojawia się selftest (ad2044, klątwa,saper,bertyx, inspektor), a czasem zwiecha (inny świat, miecze valdgira). o, zybex się wczytał.
-------------------
W ogóle dziwne jest, że - zakładając, iż wybieramy właściwą platformę do programu, tj. odrzucamy 192/256/512/1Mb - to dużo więcej chodzi dem, niż gier na tym komputerze. Zazwyczaj jest odwrotnie.
Jakby emulacja komputera była lepsza, niż emulacja stacji.
> a co do max rozdzielczości x212 (def. 320x200) to nie wiem czym się autor kierował. raz myślałem, że 320x200 to standard pctowy a x240 to jakiś telewizyjny. innym że to może coś ntsc vs pal. ale ostatecznie nic mi nie pasuje..
--------------------
Konsole ATgames, w tym Atari 2600, zawsze miały ucięte ekrany. Czy mylę się, twierdząc, że na emulatorach z PC to nie występuje? Bo jeśli nie występuje, to tutaj nie ma na to usprawiedliwienia.
Perinoid:
> 200 linii mi się z Amigą kojarzy.
--------------
Akurat ma 320x256, ale na Amidze Mini TEŻ bywają ucięte ekrany. I na C64 Mini to samo.
O ile tam mi to jakoś zazwyczaj nie przeszkadza, o tyle tutaj napotkałem na _użytki_, które nie są prawidłowo wyświetlane, a to już może uniemożliwiać pracę.
Montezuma:
> Odpalcie sobie "Ocean Detox".
Bez względu na ustawienia, obraz jest przycięty.
Wysłałem im e-mail w tej sprawie, ale nawet nie raczyli odpisać.
--------------------
Już jakoś od półtora roku nie odpisują na korespondencję, ale zwrotek nie ma, więc zakładam, że otrzymują, ale po prostu już tylko zbierają bugi i je usuwają (daj Boże), a nie ma czasu na odpisywanie.
Też napiszę więc do nich o tych rozdzielczościach...
>Bez względu na ustawienia, obraz jest przycięty.
a co ma nie być, jak maksymalnie da się zobaczyć 212 w pionie (ale i tak zerknę jak mam to na penie). Overscanu nie da się wyświetlić, na emulatorach (pc) da się. Ale nawet jak się nie włączy overscanu, to nigdy nie spotkałem się z przycinaniem obrazu.
ja tam zawsze lubiłem DasOmen, ale żaden z 5ciu wersji nie działa, wywala się do karuzeli po wyjściu spacją z pierwszego inrto TGC (a są dwa, dopiero demo). mam jakiś jeden plik bez tych intr, z głównym demem wyłuskanym, no to działa. ale to nie tak ma być. na emulatorze (altirra, atari800win) działają w porządku.
The Top 3 też nie rusza, ale to już pokazywaliście. nie mi wróżyć, czy uwalona emulacja samego kompa czy stacji. ale że mnóstwo casów też nie działa, to raczej kompa.
Czyli kicha na pełnej linii. Na miejscu użytkowników oddałbym do sklepu z zastrzeżeniem, że nie spełnia swoich założeń technicznych (nie uruchamia prawidłowo plików, do których zostało stworzone). Myślę, że masowe zwroty pomogłyby w szybkim usunięciu usterek - oczywiście te musiałyby być na skalę kilku państw co najmniej, bo sama Polska to taka tylko nisza by była... Po prostu wypuszczony nieużytkowy szajs, póki co - i miejmy nadzieję, że poprawa firmware coś polepszy (bo takie przycinanie linii może równie dobrze sugerować ujowy chip graficzny).
> ujowy proc
noo, bez przesady żeby aż tak.
RAM 256MB; FLASH: 128MB
Microprocessor AllWinner H3
nie oddam bo może być że nie kupię już w tej cenie. może nie będzie promocji, może dolar podrożeje na długo i so.
sporo rzeczy działa. fakt trochę lipa, że nie przetestowali tego lepiej przed oficjalnym wypuszczeniem. ale podobnie jak Yerzy myślę, że nie na jedno i nie raz wypuszczą poprawki. a500mini jest od kilku lat a ostatnią poprawkę fw wydano kilka miesięcy temu.
@takron27
Czy dodatkowe funkcje joysticka są może zmapowane do klawiatury USB?
Zastanawiam się nad wyłączeniem niektórych klawiszy w THESXSticku za pomocą gamecontrollerdb.txt (np.przycisków na pierścieniu wokół sticka i przycisku "Shoulder").
> Czy dodatkowe funkcje joysticka są może zmapowane do klawiatury USB?
większość odnalazłem:
(ALE dotyczy to tylko karuzeli i buszowaniu po pendrive, podczas gry już nie)
kursor - kierunki joysticka
X - pierścień <
M - menu
H - home
A, Enter - Fire
Y - pierścień >
B - Top
L - pierścień V
..... - Shoulder (nie trafiłem, nie widzę żeby był gdziekolwiek używany w karuzeli)
>wyłączeniem niektórych klawiszy w THECXSticku za pomocą gamecontrollerdb.txt
można, np przypisując im nieistniejący b9 (sprawdziłem, działa, coś powyżej istniejącego b7)
Ostatnio edytowany przez takron27 (2024-04-10 13:40:02)
noo, bez przesady żeby aż tak.
RAM 256MB; FLASH: 128MB
Microprocessor AllWinner H3
H3 to quad Cortex-A7 z 2014 roku. Może do takiego 400mini się jeszcze nadaje ale poza tym to poziom "taki lepszy MCU z Linuksem".
insajt
fajne te trzy metalowe obciążniki ;-P żeby przechodząc obok nie zdmuchnęło
Ostatnio edytowany przez takron27 (2024-04-10 13:52:39)
Ma być odczuwalne jak kawał "hardłeru" ;-)
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.101 sekund, wykonano 13 zapytań ]