Temat: Atari 800winpl 1.3.3

hmm pytanko do Jaskiera ;] kiedy dostaniemy nowa wersje tegoz emulatorka  bo zrodla do 1.3.3 sa juz od kilku miesiecy a plusa jak nima tak nima ;/???
Z rozmowy z Harrym  wynika ze juz sie tym projektem nie zajmuje i teraz nowym programistom do w/w programu jest wlasnie Jaskier ;]
Hmm. i pytanko czy mozna zrobic jakas liste zyczen odnosnie tegoz emulatorka (co dodac naprawic ...itd...) bo sam z tego co wiem troche tam zrobiles poprawek ....i moze byl bys chetny zrobic kolejne ? ;-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

2

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

Aby być do końca precyzyjnym, pozwolę sobie przytoczyć dokładnie, co napisałem podczas wymiany e-maili z Tobą:

"No cóż, nie zajmuję się już rozwijaniem PLusika, jednak szczęśliwie znalazła się osoba, która postanowiła go nieco "podrasować". Jest nią znany na atarynkowej scenie Jaskier, który wprowadził kilka ulepszeń w monitorze (głównie w zakresie debuggingu). Wersja z jego poprawkami pojawić się powinna w ciągu kilku najbliższych dni. Będzie oczywiście wyposażona w najnowsze jądro 1.3.3".

Nową wersję PLusa opublikuję jednak jeszcze ja, ponieważ dysponuję narzędziami M$. Jeśli Marcin będzie chciał w przyszłości przejąć miły obowiązek ;-) rozwijania emulatora, prawdopodobnie przeniesie źródła na inną (darmową) platformę deweloperską.

Często bywam leniwy, ale za to intensywnie sypiam

3

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

aha zle sie wczytalem ;-) mam tylko nadzieje ze projekt nie upadnie i Jaskier sie zgodzi dalej rozwijac najlepszy emulator Atarki pod winde ;]

"wszystko się kiedyś kończy......."

4

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

Już ja Go popędzę ... ;-)

pomidor

5

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

Najpierw niech mi ktoś powie jak pod Borland BuilderX skompilować projekt z Visual C++ 2003. A BuilderX być musi, bo to jedyne darmowe narzędzie jakie znalazłem, które potrafi kompilować programy z MFC.

P.S. Byłoby łatwiej, gdybym miał jakiekolwiek pojęcie o programowaniu pod Windows...

P.S.2 <osioł_mode>Znajdź niebieskie kwiatki, znajdź niebieskie kwiatki. Byłoby łatwiej gdybym nie był daltonistą.</osioł_mode>

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

6

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

Jaskier a kogo sie boisz, ze nie chcesz uzyc Visual C++, przeciez nie tworzysz komercyjnego oprogramowania, nie bedziesz bral za to pieniedzy, wiec twoj czyn bedzie mial mala szkodliwosc spoleczna :)

Pajero uzywa Visual'a, np. plugin ATR'a jest w tym, i jest git.

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

tebe: a moze tak normalnie jaskier nie chce krasc?

8

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

Albo raczej nie chcę zmuszać do tego innych, którzy mi zechcą pomagać.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

9

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

ktos tu chiba o czyms nie wie. pytanie czy ja, czy moze pan jaskrawy?
jakie darmowe kompilatory nie potrafia kompilowac programow z mfc?
mingw czy cygwin nie potrafia tego kompilowac? a moze nie maja w standordowym pakiecie naglowkow do mfc? jezeli chodzi o biblioteki to sa odpowiednie narzedzia coby je samemu wygenerowac na podstawie dll-ek...

a co do visual c++...
krasc? a pan wrzaskier slyszal o:
http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/
za darmo, bez gui - ale wsio kompiluje...
tylko prosze wczesniej poczytac licencje....

[ Dodano: Nie Lis 21, 2004 15:15 ]
tak przy okazji...
zdaje sie bloodshed dev-c++ ma mozliwosc importowania projektow visual studio, tak wiec mysle ze w prosty sposob bedzie mozna automatycznie wygenerowac Makefile przy uzyciu ktorego skompiluje sie najwspanialszy emulator atari pod winde przy uzyciu dowolnego gcc pod windom...

co do tego dev-c++, bardzo ladnie da sie go zintegrowac z cc65  ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

10

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

ktos tu chiba o czyms nie wie. pytanie czy ja, czy moze pan jaskrawy?
jakie darmowe kompilatory nie potrafia kompilowac programow z mfc?

Dla uproszczenia późniejszego wywodu, przyjmijmy na razie, że wszystkie :-)

mingw czy cygwin nie potrafia tego kompilowac? a moze nie maja w standordowym pakiecie naglowkow do mfc?

No jak by nie patrzeć, bez nich nic nie zrobię...
A poza tym jak w BuilderX włączyłem kompilację mingw to niestety pliku .rc mi zrobić nie chciał, a kompilator borlanda dał radę (po paru poprawkach, ale jednak). Może da radę skompilować mingw, ale muszę jeszcze się tym pobawić.

jezeli chodzi o biblioteki to sa odpowiednie narzedzia coby je samemu wygenerowac na podstawie dll-ek...

No i właśnie tego mi brakowało. Jak by można prosić o dokładniejsze namiary.

a co do visual c++...
krasc? a pan wrzaskier slyszal o:
http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/
za darmo, bez gui - ale wsio kompiluje...
tylko prosze wczesniej poczytac licencje....

Znam, czytałem, nagłówków MFC nie znalazłem, więc wywaliłem.
Bardzo możliwe, że jednak będę się musiał z nim pogodzić, porobić Makefile i kompilować nim. Tylko muszę posprawdzać jak nim kompilować poszczególne pliki i zasoby.

[ Dodano: Nie Lis 21, 2004 15:15 ]
tak przy okazji...
zdaje sie bloodshed dev-c++ ma mozliwosc importowania projektow visual studio, tak wiec mysle ze w prosty sposob bedzie mozna automatycznie wygenerowac Makefile przy uzyciu ktorego skompiluje sie najwspanialszy emulator atari pod winde przy uzyciu dowolnego gcc pod windom...

co do tego dev-c++, bardzo ladnie da sie go zintegrowac z cc65  ;)

No niestety bloodshed importuje tylko ze starego visuala. Z 2003 nie.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

11

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

jezeli chodzi o biblioteki to sa odpowiednie narzedzia coby je samemu wygenerowac na podstawie dll-ek...

No i właśnie tego mi brakowało. Jak by można prosić o dokładniejsze namiary.

nie wiem w czym to bylo (pewnie w dystrybucji mingw) ale jest tam dlltool.exe
polecam opcje -h i przyjrzec sie opcji -l

co do naglowkow i to dzialaly beda z dowolnym kompilatorem te zachachmycone od borlanda, ale gdzies tez widzialem specjalnie przygotowane pod mingw... tylko gdzie...

najlepiej bylo by toto kompilowac z uzyciem kompilatora microshitu (generuje najlepszy kod pod x86) a zrobienie odpowiedniego makefile-a oplaci sie na przyszlosc :> np. do cross-kompilacji z uzyciem mingw spod linux-a :D

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

12

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

najlepiej bylo by toto kompilowac z uzyciem kompilatora microshitu (generuje najlepszy kod pod x86) a zrobienie odpowiedniego makefile-a oplaci sie na przyszlosc :> np. do cross-kompilacji z uzyciem mingw spod linux-a

Co do jakości kompilatora to się zgadzam. Jednak wciąż byłby to program tylko pod Windows. O BorlandX myślałem też przyszłościowo, w razie gdyby mnie naszło kiedyś przepisywanie całości pod CLX+OpenGL+OpenAL. Chodziło by to wtedy zarówno pod Windows jak i Linux-a.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

13

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

Co do jakości kompilatora to się zgadzam. Jednak wciąż byłby to program tylko pod Windows. O BorlandX myślałem też przyszłościowo, w razie gdyby mnie naszło kiedyś przepisywanie całości pod CLX+OpenGL+OpenAL. Chodziło by to wtedy zarówno pod Windows jak i Linux-a.

podziwiam... glebokie poklony... jak cos sie ruszy moze nawet zaczne pomagac.
btw. co moge zrobic teraz?
jest jakis cvs z ktorego mozna zassac wersje nad ktora pracujesz?
+ przeniesiony pod cos unixowego... marzenie...
albo gdyby ktos do atari800 dodal jakis konkretny interface pod X-y...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

14

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

Ruszy się pewnie nie prędko. Obecna forma emulatora jest bardzo dojrzała i sprawna na tyle, że raczej nie będzie mi się chciało pisać wszystkiego od nowa. Może kiedyś...
Właśnie zauważyłem, że ten BuilderX to coś innego niż stary Builder. Nie ma on żadnego projektowania graficznego jak stary (te wszystkie VCL-e i CLX-y). Tylko edytor + dodatki. Niemniej jednak te dodatki są na tyle dobre, że warto się nim zainteresować. Chociażby potrafi doskonale współpracować z CVS-em, który (ciekawe, że zapytałeś) działa sobie właśnie spokojnie jakieś pół metra ode mnie. Niestety na łączu z telewizji kablowej, więc raczej cienko z przesyłem. Mimo wszystko zrobię chyba na nim jakieś konto anonymous aby można było zasysać wersje. (Tylko muszę się nauczyć jak pod CVS-em robi się konto anonymous :) ) Ale to jak przeinstaluję tam system, bo kończy mi się właśnie 180 dniowa licencja na Windows 2003 serwer standard edition. Następny w kolejce jest enterprise edition :) (To, żeby być w zgodzie z licencjami i każdy system testować tylko pół roku :) )
Póki co będę jednak pracować na visualu (muszę dodać graficzny debugger, a w tym mi będzie najłatwiej). Przydało by się jednak, aby dać każdemu możliwość kompilacji całości za pomocą darmowych narzędzi. Może dałbyś radę stworzyć odpowiednie Makefile aby dało się całość kompilować pod tym vctoolkitem?

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

15

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

no i konkretna odpowiedz.

za makefile moge sie wziac od reki (znaczy bladym switem, jak tylko wstane, czyli okolo 14-15) tyle ze na poczatek wezme sie za wersje gmake.
jak sie juz nieco oswoje z vctoolkitem bedzie wersja i pod nmake.

moze jakis snapszocik?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

16

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

Widzę, że preferujesz mój rozkład dnia  :mrgreen:

Akurat vctoolkit nmake nie posiada (tylko kompilator i linker). Co ciekawe również Platform SDK go nie ma. nmake znalazłem natomiast w .NET SDK :) Zaczynam lubić Microsoft. Tam wszystko jest, tylko aby to znaleźć trzeba mieć 10 certyfikatów specjalisty systemów Windows :)
Na razie możesz wziąć do pracy źródła z ostatniej bety (są na stronie z emulatorem). Ja póki co nie dodawałem żadnych plików więc można na nich działać (w ogóle zdziwić się można jak niewiele zmian na razie wprowadziłem). Jak ci się uda coś działającego zrobić to dam ci dostęp na mój CVS i zasubmitujesz mi pliki.

Dodane:

Chaba mi się udało uruchomić usera anonymous. W każdym bądź razie zadziałała mi komenda:
cvs -z9 -d :pserver:anonymous:@81.190.28.96:80:/CVS login

Nazwa projektu to: Atari800Win

Jak kto chce może próbować się dalej bawić.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

17

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

.net sdk wlasnie zaczelo sie sciagac, a ja od paru h szukam mfc pod cokolwiek i nawet openwatcom-a zainstalowalem bo w watcomie 10 bylo mfc 3.2 :D no i jak widze w openwatcomie tez cos tam jest...

coraz czarniej to widze i chiba na wersje z msdn dla uczelni bede musial skozystac (full wypas .net studio 2005) ale to nie to o co mi chodzilo...
btw. w borland costam X jest wsio do mfc? jak tak to sie w licencje wczytam i poprzenosze co sie da pod vctoolkit/.net sdk

btw. dopiero po ponad h moglem zauwazyc ze sie cos na forum zmienilo... cos jest nie tak z obslugom phpbb pod firefoxem... to JEST wkoorzajace!

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

18

Odp: Atari 800winpl 1.3.3

W BorlandX chyba jest co trzeba (tylko trzeba umieć to wydobyć). Jest katalog include/MFC, są biblioteki mfc40.dll (to trochę stare chyba, ja mam w systemie jeszcze 42 i 71). Pewnie jak się doda kompilatorowi do ścieżki includów ten katalog z nagłówkami, to wszystko powinno być o.k. Ale tylko zgaduję.
W sumie więc ktoś, kto chciałby sobie kompilować emulator za pomocą darmowych narzędzi musiałby ściągnąć sobie BuilderaX, vctoolkit, .net sdk i jak znam życie te ostatnie: platform sdk też mu się przyda :)

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1