1

Temat: Zmiana adresu P/MG w linii

Można zmieniać w tej samej linii kolory lub tryby graficzne. To wiem.

A czy jest możliwa zmiana w linii kilka razy adresu całego P/MG? Czy zajmuje to zbyt wiele czasu?

Może ktoś już próbował coś takiego robić?

2

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

mozna wyswietlic 1 playera w roznych kolorach w 2 roznych pozycjach w 1 lini

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

Chodzi mi dokładnie o to co się stanie jeżeli zmienie w linii ulegnie starszy bajt wskazujący na adres obszaru P/MG czyli PMBASE($D407)?

4

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

mozna wyswietlic 1 playera w roznych kolorach w 2 roznych pozycjach w 1 lini

ale te 2 duszki z jednego playera w 1 lini beda wygladac identycznie czy niekoniecznie?
tzn. mozna w 1 lini wyswietlic wiecej niz dwa ROZNE duszki 4-kolorowe?

5

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

A nie jest tak, że GTIA wstrzymuje CPU na pobranie danych duszków z pamięci?
Jeśli tak, to strzelałbym, że robi to raz na linię, więc zmiana PMBASE w środku linii nic nie da.
Ciekawe natomiast może być podmienienie w locie GRAFPx ($D00D...$D011). Może tak się da?

Ale niech ktoś sprawdzi na prawdziwej atarce, ja takową cały czas nie dysponuję :(

: 404. Stopka not found

6

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

mozna to zrealizowac, ale jesli chce sie zmienic ksztalt to trzeba to zrobic "recznie" wpisujac odpowiednie wartosci do rejestrow grafiki PMG, bez udzialu $D407

podobnie ma sie sprawa ze zmiana zestawu znakow w "srodku linii" (rejestr $d409), nie jest to mozliwe

ogolnie gra nie jest warta swieczki, byl ten temat roztrzasany na atariage, a teoretycznie mozna w jednej linii umiescic do 7 roznokolorowych obiektow PMG (2 kolorowe) o roznym ksztalcie, z czego 3 beda mialy dowolna pozycje pozioma, a czwarty okreslone obszarem zmiany rastra (G2F)

najprosciej mozna zmienic pozycje pozioma, jednak tylko w odpowiednich obszarach, nie ma dowolnosci, mozna to zrealizowac poprzez Graph2Font, jednak on nie pokaze tego na ekranie, dopiero po zapisaniu do XEX'a bedzie mozna zobaczyc efekt na Atari, przyklad pliku G2F z 9 spritami w jednej linii w zalaczniku (te dodatkowe maja kolor czerwony)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

dzieki za odpowiedzi....teraz juz mam jasnosc, co mozna a co nie

8

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

Jeszcze ja dodam, ze kiedys probowalem to robic i sie nie da przez $d407. GTIA pobiera dane dla duszkow tylko raz na linie.

9

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

Ja tylko w kwestii formalnej, wg. mej wiedzy GTIA niczego nie zatrzymuje i niczego nie pobiera, to Antic wszystko  8)

KMK
? HEX$(6670358)

10

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

No tak, w sumie GTIA nie ma bezposredniego dostepu do RAMu...

11

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

właściwie to udział mają obydwa scalaki :)

ANTIC:

- zatrzymuje procesor (sygnał HALT)
- wystawia adres PMG dla pamięci RAM


GTIA:

- pobiera wystawione przez RAM dane

pomidor

12

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

Ano wlasnie. Moje gora... ;)

13

Odp: Zmiana adresu P/MG w linii

Jak sobie życzysz  ;)

KMK
? HEX$(6670358)