1

Temat: 6502 vs 65816

taki maly przyklad realizacji tego samego zadania na 8 i 16 bitach

przyklady realizuja nakladanie na ekran programowego "ducha" (kursor mychy),

czy operacje na 16-bitach sa szybsze od 8-bitowych? sprawdzcie :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

Odp: 6502 vs 65816

tak, sprawdzi to sobie 5 ludzi na krzyz ...


avika moze ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

Odp: 6502 vs 65816

... a myslalem, ze spokojnie pojde sobie spac. Ugh- testen mode on

XXL - 65c816 poszło około 30 sztuk - więc nie wiem, dlaczego mówisz o 5 sztuk ??  :P

TeBe - test mi pod SDX nie chce odpalić  :? WTF ? :)

ps.- no;- oprócz krzaków - które widze w górnej części ekranu - to kursorek "wypełnia" się tak chyba ze 3 lub 4 razy szybciej  :D  :D  :D  :D ... na 65c816

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

4

Odp: 6502 vs 65816

3 razy szybciej na 1,79MHz 65816 ?

- wiadomo cos o turbo pasia (kiedy) ?
- wiadomo cos o procach na ktore byly przedplaty niedawno?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: 6502 vs 65816

na pewno dziala spod Qmega'a, w DOS'y sie nie bawilem

ekran podzielony jest na 3 czesci, dzieki ktorym widac ze 65816 jest szybszy od 6502 z tym samym zegarem o 1/3

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6

Odp: 6502 vs 65816

aaaa, o 1/3 a nie 3 razy, to juz predzej.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Odp: 6502 vs 65816

1/3 ?? - TeBe; to dlaczego na '816 kursor jest tak szybko rysowany i wypełniany ?? - chyba, że chodzi o coś innego. :P

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

8

Odp: 6502 vs 65816

chodzi o to biale tlo, ktore pokazuje zuzycie CPU

rysuje wolno bo program startuje nie od poczatku ramki tylko znacznie pozniej (tam gdzie zaczyna sie biale tlo), gdyby startowac od poczatku ramki nie byloby widac ze tworzy kursor

ogolnie oba CPU wyrabiaja sie z plynna animacja w 1 ramce, jednak na CPU65816 jest to realizowane szybciej, o 1/3 szybciej, gdyby tak odpalic 14MHz powinno byc jeszcze szybciej

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

Odp: 6502 vs 65816

kopsnij zrodelka :)

Sprawdzilem i nie wiem czemu ale zadnego z tych programow nie uruchomilem ani na prawdziwym atari (z podlaczonym anie z odlaczonym liniowym RAMem) ani na UltraXE... Uruchamialem na DOS II 6.4 i Atari OS jak i QMEG 4.04. Jedyne oznaki to albo czarne literki albo smieci (zepsute DL) albo nic.
Moze trzeba to jakos specjalnie uruchamiac?

10

Odp: 6502 vs 65816

dziwne, czyzby brak kompatybilnosci sprzetowej ;)

w zalaczniku zrodla z makrami *.MAC, oraz nowym MADS'em 1.6.2 ktory poradzi sobie z nowa dyrektywa .GET

struktura danych @SHAPE jest inna dla 6502 i 65816, organizacja pamieci danych kursora tez jest inne dla obu CPU, 65816 ma rozpisane te dane za pomoca 2 bajtow a umozliwia to wlasnie dyrektywa .GET z poziomu asma

p.s.
a skad LAOO masz liniowy RAM ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

11

Odp: 6502 vs 65816

a skad LAOO masz liniowy RAM ?

A skad mam miec? Pasiu mi zamontowal  ;) (1MB@7MHz). Co ciekawe QMEG z jakiegos powodu przy obecnym liniowym RAMie nie wyswietla tego pomaranczowego napisu QMEG MENU. Jak sie go odlaczy to wszystko jest OK. I badz tu mądry  :D