201

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

czy blita mozna robic z/do pamieci mapy kolorow i jak interpretrowac detekcje kolizji na overlay i w kolormapie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

202

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Tak, można. Ponieważ organizacja jest taka sama jak OVERLAYA (każda linia co 512B) to tak samo będzie działał FILL i BLITTER. Jedna uwaga: operacja rozpoczęta na obszarze OVERLAYA nigdy nie naruszy danych mapy koloru i vice-versa. Jest to zabezpieczone "sprzętowo". Po prostu mapa kolorów to taka sama pamięć jak dla OVERLAYA, dla której rejestr docelowego X ustawiamy na 384...511.

Detekcja kolizji polega na odczytaniu (po zakończeniu blitu) danych o pozycji X i Y kolizji oraz o napotkanym kolorze. Po prostu, gdy w trakcie blitu układ wykryje, że w miejscu do którego ma zapisać niezerową daną jest juz inna niezerowa dana to zapamiętuje X i Y tego punktu oraz nadpisany kolor. Możliwe jest zapamiętanie pierwszej lub ostatniej (do wyboru) kolizji w trakcie blitu.

Ostatnio edytowany przez electron (2006-03-15 21:15:36)

pomidor

203

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

moze byc problem z rysowaniem wektorow, w rejestrze mode moze da sie zakodowac przyrost adresu docelowego? nie tylko +/- 1 dla x lub y? - moglo by sie okazac ze grafika wektorowa na vbxe bedzie z 4 razy szybsza! albo zmodyfikowac dzialanie fill (bit 4 wolny) - tylko do odcinka. wprowadzenie delty daloby wieksze mozliwosci - chyba... chcialbym zapytac: jak narysowac odcinek na vbxe?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

204

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Długo się nie odzywałem w tym temacie - może dlatego, że jestem leniwy, może mam i tak sporo zaczętych i nie ukończonych projektów - wystarczająco, żeby nie inwestować czasu tutaj, a może...

Mój entuzjazm odnośnie tego (nie przeczę, świetnego) rozszerzenia jest, powiedziałbym, umiarkowany, z różnych powodów, których nie muszę tutaj wymieniać, bo chyba wszystkie za i przeciw wymienili już przedmówcy. Natomiast wydaje mi się, że mógłby być większy - gdyby istniało podobne urządzenie - lecz do dźwięku. Można mu załadować sample - i tylko wydawać komendy w stylu: ustawianie częstotliwości, adresu, głośności; graj, nie graj;
Wydaje mi się nawet, że nie byłoby to trudne - zintegrować owo cudo z istniejącą przystawką do grafy! I nazwać Multimedia Board XE. :] Dodatkowy przetwornik (lub dwa - stereo), modyfikacja kodu dla FPGA, może trochę tzw. "drobnicy"... A może się mylę? Co na to autor?

A co do samej grafy - to też było już omawiane wyżej, ale wrzucę tylko swój głos. ZA pełną "emulacją" GTIA.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

205

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

epi: tego oczekiwalem! co prawda nie znam sie, ale jesli bedzie mozliwosc programowania FPGA z poziomu atari to mamy wielka moc obliczeniowa do dyspozycji. tzw. multimedia stoja otworem.

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

206

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

To jest właśnie bardzo cenna możliwość - że w Video Board FPGA jest programowalne z poziomu Atary.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

207

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

xxl: z tymi ficzerami nie przesadzajmy. VBXE powinien robic to co robi ale dobrze. Watpie zeby dodanie zmiennego przyrostu do BLITa i FILLa obylo sie bez straty wydajnosci. Podstawowy pakiet jest przeznaczony do sprajtow i niech taki zostani. VBXE jest na tyle otwarte, ze mozna je zaprogramowac z poziomu atari jak sie chce, wiec wystarczy, zeby electron (gdy projekt bedzie juz ukonczony dzialajacy i ludziki beda to mieli i beda zadowoleni) napisal tutoriala jak programowac te FPGA i sam napiszesz sobie przyrost... ba... texsturowanie... hardware transforming and lighting... a moze jakies shadery... kto wie ;)
epi: jezeli pelna emulacja GTIA odbije sie na wydajnosci ukladu to ja podziekuje. po co komus pelna emulacja, skoro za pomoca tego interfejsu, ktory jest mozna zrobic wszystko to co potrafi GTIA tylko inaczej. I o wieeele wiecej. Zaczekajmy zreszta na pelna dokumentacje i zobaczmy wogole jak emulowane jest to co jest.

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

To ja jeszcze tylko chcialem sie dowiedziec, czy Electron nie moglbys tego jakos inaczej nazwac niz Video Board XE? Pamietaj, ze dobra nazwa dzwignią handlu. Moja propozycja: Electrowymiatacz! :-)

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

209

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

No! Electrowymiatacza kupia w ciemno wszyscy na amerykanskim eBayu! :D

210

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Ja proponuję nazwę Przyczłap do Bulbulatora.

A co do dowolnego programowania to również na to bym postawił. Skoro układ posiada takie możliwości to czemu ich nie wykorzystać? Spektrum zastosowań jest szerokie, np. proste fast math czyli jakby koprocesor. Podejrzewam, że nawet jako dodatkową pamięć można to wykorzystać!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

211

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Niektóre rzeczy dadzą się zmienić i można co nieco dodać, ale obecnie zajętych jest około 1100 na 1800 "Logic Elements" w FPGA. W to samo miejsce można wlutować układ EP1K50 (zamiast EP1K30) i mamy dostępnych 2800 LE.

Co do kart muzycznych etc... To czemu nie - tylko DAC audio trzeba podpiąć. Wszystko zależy od osoby opracowującej jądro dla FPGA. Samo wgrywanie nowego jądra jest bardzo proste i można to robić teoretycznie nieskończoną ilość razy bo FPGA oparta jest na RAMie a nie na FLASH czy EEPROM.

Co do pełnej emulacji GTIA - pomyślę nad tym ale raczej jako osobne jądro, w którym będzie pełna emulacja GTIA i nic poza tym. (Rozumiem jedyny sens emulacj GTIA jako możliwość oglądania zwykłych programów przez wyjście RGB).

pomidor

212

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

jako pamiec dodatkowa? a jest mozliwosc odczytywania pamieci vram?



-----

no chyba jest posrednio przez kolizje - przeuwasz 1 pixel przez cala pamiec i detektcisz kolizje

Ostatnio edytowany przez xxl (2006-03-16 09:23:58)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

213

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

electron napisał/a:

Co do pełnej emulacji GTIA - pomyślę nad tym ale raczej jako osobne jądro, w którym będzie pełna emulacja GTIA i nic poza tym. (Rozumiem jedyny sens emulacj GTIA jako możliwość oglądania zwykłych programów przez wyjście RGB).

Bardzo dobre rozwiązanie. Nie wiem dlaczego laoo od razu tak pesymistycznie musi do tego podchodzić. ;]

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

214

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Zawsze wówczas można przeprogramować układ przez np. jakieś demko - a na koniec przywrócenie stanu emulacji GTIA. Czyli mamy wówczas GTIA przez RGB, oraz możliwość uruchomienia softu, który zarządza sobie dopałem już wg. własnego uznania. Myśle, że jest to LOLZ.

Ostatnio edytowany przez Pin (2006-03-17 00:36:01)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

215

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Pin: czyli od razu nasuwa się funkcjonalność: "odczyt aktualnej konfiguracji matrycy FPGA". Ciekawe, czy jest dostępna?

Ostatnio edytowany przez piotrv (2006-03-17 13:58:53)

I'm not so bad, once you get to know me.

216

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

ale osso chozi ? ;-)

Jeżeli chodzi o sczytanie konfiguracji z FPGA to producent układu nie przewiduje transferu w drugą stronę czyli prawdopodobieństwo, że zostanie to zrobione przeze mnie wynosi 0.00093 %.

Jeżeli chodzi zaś o odczyt jakiegoś znacznyka typu "nazywam się konfiguracja A1" z rejestrów np. na stronie 0xd6 to to akurat jest możliwe i w sumie powinno być standardem, że np. konkretny rejestr będzie zawierał bajt identyfikacyjny albo będą dwa takie bajty etc.

pomidor

217

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Tak, dokładnie chodziło o zczytywanie. Jeśli tego nie ma, spox, ale w takim razie znacznik "A1" niewiele pomoże (ja bym się nie trudził w tym kierunku).

Czyli takie "programowanie FPGA przed demkiem" będzie wiązało się z potrzebą trzymania "najlepszej" (cokolwiek to znaczy) uniwersalnej wersji konfiguracji gdzieś na dysku... Miejmy nadzieje, że scenowcy będą jakoś o to dbali (pytanie "Masz kopię konfiga FPGA?" będzie na miejscu przed uruchomieniem demka...).

I'm not so bad, once you get to know me.

218

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Electron wyobraź sobie że dopiero zaczynasz budować VBXE i zapytałeś się tutaj co ma uwzględniać taki projekt, wg mnie nigdy nie zacząłbyś tego budować gdybyś słuchał tutejszych słomianych napaleńców. Rób po swojemu bo nigdy tego nie skończysz jak będziesz chciał wszystkich zadowolić.

Wyjdzie z tego "kombajn Bizon" a potem zaczna sie lamenty ze za duze koszty, po prostu najlepiej az do zakończenia projektu wogole tutaj nie zagladaj i tak nikt nic sensownego Ci nie podpowie bo nie zna sie na elektronice tak jak Ty. Forsuj swoje pomysły.

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

219

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

tebe - electron już udowodnił, że ma głowe na karku, nikt tu chyba (-na pewno-) w to nie wątpi. I jak każdy rozsądny facet wie, że w projekcie skończonym na 90% się już nie grzebie. Robi się dokumentację lub testy. To co np. ja tu wypisuję to są raczej pomysły na VBXE 2.0, bo karta ma taki potencjał, że można -już- zastanawiać się nad wydaniem książki :)

Osobiście nie widziałem tu ani jednego pomysłu, który musiałby być zrealizowany w wersji 1.0, włączając w to adresy portów.

Ostatnio edytowany przez piotrv (2006-03-18 13:21:51)

I'm not so bad, once you get to know me.

220

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

Szukam kodera, który chętny jest napisać coś fajnego na to rozszerzenie. W zamian dostanie kompa z prototypem.

pomidor

221

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

elektron: moze byc gra? np. mordobicie? :)
jesli termin ukonczenia pracy nad ta gra moglby byc tak odlegly jak np. wrzesien - pisze sie na to
mam nadzieje ze mikey mi przy tym pomoze ;) bedzie okazja coby jakies sztaby w lublinie łorganizerowac :D

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

222

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

piotrv napisał/a:

włączając w to adresy portów.

Jako posiadacz gołej atarki z magnetofonem (czyli bez rozszerzeń) mógłbyś się powstrzymać od ocen, czy zmiana adresu portów jest ważna, czy nie :P

Wg. mnie to jest cholernie ważne, żeby zabrać układ ze strony $d6. Electron stwierdził, że przeniesienie tego na $d0 to nie problem, a więc wobec tego nalegałbym, żeby coś takiego zrobić, chyba że w tzw. międzyczasie okazało się to kompletnie niewykonalne.

KMK
? HEX$(6670358)

223

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

electron napisał/a:

Szukam kodera, który chętny jest napisać coś fajnego na to rozszerzenie. W zamian dostanie kompa z prototypem.

A moze by tak programowanie przeprowadzic w procesie wsadowym: koder pisze program, wysyla electronowi, a electron odpisuje co sie pojawilo na ekranie ;)
Proces skrajnie nieprzyjemny, ale podarowanie rozszerzenia (pierwszemu ktory sie zglosi / wybranemu w sposob demokratyczny) zamknie droge pisania demonstracji wszystkim innym.

electron: dokoncz dokumentacje, to sie obaczy.

224

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

laoo - dokladnie tak to sobie wyobrazalem :D
przyjalem ze nagroda dostanie sie temu, czyj projekt w wersji finalnej spodoba sie elektronowi najbardziej ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

225

Odp: Video Board XE - projekt w 90% zakończony

jellonek napisał/a:

mam nadzieje ze mikey mi przy tym pomoze ;) bedzie okazja coby jakies sztaby w lublinie łorganizerowac :D

Sztab mozna bez tego nie?