76

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Dodajmy,  że jest to pole widoczne dopiero po kliknięciu odnośnika "Napisz odpowiedź" ;)

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

77

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Sikor napisał/a:

dobra robota. Jeśli się Jakub Husak zgodzi - poprosimy o pliczki w formacie SoftSyntha. I o traker zapisujący dla Atari z PC :)

Jakub Husak się zgodził :)

Sposób zabezpieczania przed listowaniem odkryłem przypadkiem. Polecenie renumerujące numery linii od 0 z krokiem 0.
Jest to nieodwracalne (nie da się ren 1,1)

Oczywiście edytor sprawdza, i nie da wpisać ren 0,0.

Ale da wpisać ren 0.1,0.1 :P

Ostatnio edytowany przez qbahusak (2010-08-08 19:29:52)

78

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

No, to pc-softsynth wreszcie zagrał modułek zaimportowany z Atari.
Póki co, nie udostępniam, bo kod jest jeszcze w proszku; program obsługuje tylko podstawowe polecenia Masica - gra dźwięki zdefiniowane przez .s i .h, obsługuje polecenia speed, track, tron, troff i set.

W trybie PC można pracować z 16-bitowymi definicjami, milisekundową rozdzielczością i 32 kanałami.

Moduły takie jak Opanowanie Świata czy Kraftwerk dadzą się już słuchać. (na 16 bitowej syntezie...:) ale bez efektów... :(  )

Program w Masicu daje się oczywiście pisać od nowa i edytować, prawie jak na Atari oraz zapisywać na dysk.

Format binarny odpuściłem sobie póki co; Atari Softsynth potrafi wylistować program na dysk poleceniem list #d:nazwa.lst i załadować taki listing poleceniem Enter.

Poza tym jest graficzny edytor brzmień .s i .h; falę i ADSR można rysować myszą bądź edytować jako sumę harmonicznych, lub złożyć z sinusa, trójkąta, prostokąta i szumu; edytor potrafi też wygładzić i skonwertować pliki .s do formatu 16 bitów/1024 próbki. Pliki .h konwertowane są do 256 bajtów i 8-bitowych wartości. Wszystko to można zapisać z powrotem w 4-bitowej wersji dla Atari.

Żeby udostępnić pierwszą wersję alfa programu, muszę jeszcze doprowadzić to, co jest do porządku i usunąc krzaki. Niby proste to wszystko ale ilość kodu to już ponad 3000 linii.

Potem zajmę się efektami - echo, int, mod...

Na koniec pójdzie edytor graficzny modułów. Ale to dopiero jak obsługa Masica będzie zrobiona na 100%.

Piszę to w wolnych chwilach, więc nie wiem, ile czasu jeszcze to mi zajmie.

Program robię w Lazarusie, więc powinien bez jakichkolwiek problemów skompilować się pod win, lin i mac - jedynym wymaganiem jest SDL, którego używam do wypuszczania dźwięku na zewnątrz maszyny.

Ostatnio edytowany przez pik33 (2010-08-13 08:52:25)

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

pik33 napisał/a:

No, to pc-softsynth wreszcie zagrał modułek zaimportowany z Atari.

No - chłopie.
Jeśli uda Ci się zrobić na PC trackera z engine'em SoftSyntha, z którego kawałki będą później normalnie do odpalenia na 800XL, to ja podejmuję się rozreklamowania takiego programu.
I oczywiście zamierzam go używać.

I być może zrobiłoby się demo z użyciem tegoż. :) :)


Btw, czy jest jakiś program, w którym zawarte są takie kawałki, jak "Wodospadem..."? I to chodzący na 64K?
Pytam, bo chciałem zgrać to sobie do mp3 z realnego sprzętu, żeby pokazać ludziom na atari-music.net

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

80

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Program docelowo ma umożliwić edycję i granie muzyki na pc za pomocą softsynthowego engine'a, oraz graficzną edycję plików .s i .h (tworzenie brzmień)

Jeśli przy pisaniu muzyki zostaną zachowane atarowe ograniczenia (do 4 kanałów, i do nie pamiętam już ilu, 12? - plików .s i h na 1 moduł) to program ma za zadanie wypuścić z siebie listing wczytywalny i odgrywalny przez Atari Softsynth.

Nowego, atarowego silnika softsyntha póki co nie napiszę.

Apropos programu do grania "Wodospadem" na prawdziwym sprzęcie, proponuję po prostu oryginalny Atari Softsynth :). Gdzieś wewnątrz tego tematu ktoś zapodał dyskietki. Jakby co, tu są moje. Zrobione z tych, które stąd ściągnąłem, tyle że rozedytowane na sample, moduły i sam program. Plus skrakowane, listujące się wersje modułów Jakuba Husaka. Na emulatorze robię to tak, że najpierw wgrywam z d1 program. Potem ładuje do d1 dyskietkę z samplami a do d2 z modułami i play #d2:costam. Sample doczytują sie wtedy same z D1.

Ostatnio edytowany przez pik33 (2010-08-13 10:35:08)

Post's attachments

Softsynth.zip 97.35 kb, liczba pobrań: 21 (od 2010-08-13) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

81

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

A tak to na dziś wygląda:

Post's attachments

Zrzutyekranu.zip 186.81 kb, liczba pobrań: 39 (od 2010-08-13) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

82

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Brawo ten pan.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

pik33 napisał/a:

A tak to na dziś wygląda:

Człowieku, jeśli plik wynikowy z tego poleci normalnie na zwykłym atari, to chyba Ci zapłacę.

Taki edytor brzmień dla 8bit to marzenie.

Mam nadzieję, że sequencer/tracker będzie na podobnym poziomie.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

84

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Plik wynikowy z tego to będzie kod źródłowy Masica w formacie tekstowym, oraz pliki .s i .h, przy czym edytor brzmień jest w 90% gotowy; po uporządkowaniu tego ( w sumie - nie działa mi jeszcze zapis .h i konwersja 16bit>4 bity ) można będzie edytować .s i .h na PC po czym używać tych plików na Atari.

Kod Masica będzie bez problemu chodził pod softsynthem, pod warunkiem nie używania więcej niż 4 kanałów. Na PC można ich będzie użyć od wielkiego... w tej chwili mam maxchannel ustawiony na 32; odtwarzanie plików z atari zabiera jakieś 3% mocy procesora. W razie czego zawsze moge użyć asemblera; Lazarus pozwala na asemblerowy kod.

Napiszcie, na jakich systemach pracujecie na pc -  program robię na 64-bitowym linuxie, ale dziś przetestowałem go na windows XP; kompiluje się i działa bez jakichkolwiek problemów (Lazarus rules :) -jak ktoś chce programować na PC lub Mac, polecam) - jak tylko edytor brzmień będzie chodził na 100%, wrzucę binarkę. Na Maca nie skompiluję; nie mam maca - ale win/lin 32/64 bit - nie ma problemów.

Ostatnio edytowany przez pik33 (2010-08-13 15:17:08)

85

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Dobre :)

Jest już jakaś przykładowa melodyjka z tego?

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

pik33 napisał/a:

Napiszcie, na jakich systemach pracujecie na pc -  program robię na 64-bitowym linuxie, ale dziś przetestowałem go na windows XP; kompiluje się i działa bez jakichkolwiek problemów (Lazarus rules :) -jak ktoś chce programować na PC lub Mac, polecam) - jak tylko edytor brzmień będzie chodził na 100%, wrzucę binarkę. Na Maca nie skompiluję; nie mam maca - ale win/lin 32/64 bit - nie ma problemów.

Jeśli byłaby wersja działająca "z buta" na Windows XP, to byłoby doskonale.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

87

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Edit: odlinkowuję "Opanowanie..." w formacie mp3 bo to już historia i nie odpowiada temu, co program może dziś zagrać.

Ostatnio edytowany przez pik33 (2010-08-23 09:14:22)

88

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

bombowa sprawa.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

89

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

:cool:

brawa dla tego Pana

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

pik33 napisał/a:

Próbka interpretacji pliku softsyntha :) (Przypominam że "to" jeszcze jest alfa i nie obsługuje efektów)
Opanowanie Świata

Jedną rzecz bym proponował. Słyszę, że z peceta leci czyściej.
Byłoby dobrze mieć możliwość wyłączenia tego tak, żeby leciało też dokładnie tak jak z XL - do wyboru.
Żeby można sobie było od razu sprawdzić, jak to będzie brzmieć na oryginalnym sprzęcie.

Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2010-08-13 21:27:41)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

91

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Leci czyściej, bo pracuje na 16 bitach, a nie na czterech. Można zrobić opcję 4-bitowego próbkowania na 11 kHz, będzie choć trochę przypominać atari. Dokłądnego brzmienia 8-bitowca razem ze wszystkimi artefaktami nie odtworzę.

Z drugiej strony program ma służyć do robienia muzyki nie tylko na Atari ale i "w ogóle" - takich brzmień jakie ma softsynth i takiej swobody definiowania nie ma żaden inny program muzyczny jaki znam. Mając do dyspozycji 32 kanały i dobry edytor można będzie tym robić porządną muzykę syntezatorową. Silnik obsługuje (a raczej ma obsługiwać) także stereofonię i panning.

92

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Coś wspaniałego. I nie jako edytor o jakim myśli YERZ, ale właśnie synth dla nowoczesnego sprzętu.

pik33 --> nie zapomnij o wtyczkach do popularnych odtwarzarek!!!!!!1!!oneoneone

http://www.5oft.pl/

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

pik33:

>Leci czyściej, bo pracuje na 16 bitach, a nie na czterech. Można zrobić opcję 4-bitowego próbkowania
>na 11 kHz, będzie choć trochę przypominać atari. Dokłądnego brzmienia 8-bitowca razem ze wszystkimi artefaktami nie odtworzę.
--------------
To ja poproszę coś takiego.


>Z drugiej strony program ma służyć do robienia muzyki nie tylko na Atari ale i "w ogóle" - takich brzmień
>jakie ma softsynth i takiej swobody definiowania nie ma żaden inny program muzyczny jaki znam. Mając do dyspozycji 32 kanały i dobry edytor można będzie tym robić porządną muzykę syntezatorową. Silnik obsługuje (a raczej ma obsługiwać) także stereofonię i panning.
-----------
Wbrew temu, co mówi pirx, mi również przyszło do głowy, że to bardzo ciekawa rzecz.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

94

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

YERZ - masz rację, co ja mogę wiedzieć o tym, co ktoś myśli (to taka uwaga ogólna dla mnie, żebym o tym pamiętał w dyskusjach!).

http://www.5oft.pl/

95

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

No i próbując odtworzyć słynny "wodospadem" nadziałem się na piękne "kwiatki"

Kwiatek 1: dźwięk a-4.... a ja zrobiłem dekodowanie od -3
Kwiatek 2:
tron... set.... wait.. set.. wait.. set... wait... troff.

No, żesz... tego się po nim nie spodziewałem; prawie jak wielowątkowość na atarynie. Leci sobie w jednym wątku track, a drugi mu "w trakcie" zmienia brzmienia... no i teraz muszę to uwzględnić.

Kwiatek #3: jazda na atarowych artefaktach z użyciem sampla "random". Na PC żeby to brzmiało z sensem, trzeba zmieniać częstotliwości tak ze 100 razy w dół, np z 500 na 5 Hz, inaczej zamiast szumu a'la perkusja dostaje się jakieś metaliczne odgłosy.

No a obsługa efektu > ... bajka. Częstotliwości są modyfikowane jakąś funkcją kwadratową a w dodatku "odbijają" się od zera i liczone są modulo 11 kHz. Będzie robota, żeby to zaimplementować.

No ale przynajmniej dziś po paru poprawkach kawałek "Wodospadem" zabrzmiał choć podobnie do tego, co być powinno, bo jeszcze dziś rano to była niezorganizowana kakofonia do niczego niepodobna.

Edit:

Im dalej w las, tym więcej drzew. Tym razem Aquanaut.

"tron" wewnątrz track. Procedura w procedurze.

Cała procedura interpretacji programu, jaką do tej pory zrobiłem, jest w rezultacie do przepisania od nowa. Jeśli mam "tron" wewnątrz definicji tracka, musi być ona rekurencyjna, a póki co nie jest (i nigdy nie myślałem, że będzie). Atari Softsynth zaskoczył ponownie możliwościami... Ciekaw jestem, ile takich kwiatków jeszcze znajdę.

Ostatnio edytowany przez pik33 (2010-08-16 11:56:18)

96

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Na dziś pc-softsynth interpretuje to, co mam softsynthowego do interpretacji, w miarę prawidłowo. Problemy z postu powyżej rozwiązane albo ominięte,. Z efektów mam na dziś obsługę > z jednym parametrem. Jak chcecie wersje alfa .exe na pożarcie, moge gdzieś wrzucić. Jest to alfa, więc błędy są na 100%.

97

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Spakuj zipem i dołącz do postu. Lepsze to niż rapidshare i inne :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

98

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

No to miłej zabawy. Katalog lst zawiera listingi zrzucone z atari softsyntha poleceniem list

WERSJA WYŁĄCZNIE DO TESTOWANIA !!!

Post's attachments

softsynth.rar 733.06 kb, liczba pobrań: 30 (od 2010-08-21) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

99

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

Uwaga do programu - katalogi w ustawieniach podawajcie z kończącym \, np: D:\softsynth\s\. Inaczej nie zagra.

100

Odp: SOFTSYNTH - może ktoś napisze dwa zdania?

No!.

Jak mawiał Nikodem Dyzma.

Gratulacje i trzymam kciuki.

All I hear is the sound of me falling on the ground