Temat: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

Taka mała SONDA(R):

1. Napisałeś lub byłeś jednym z współautorów swojej pierwszej gry/użytka/dema/ (code,msx, idea, etc....) na małe atari to właściwie ile miałeś wtedy lat ?
2. Z jakich źródeł (książki, disasm, etc...) uczyłeś się kodowania (asm) ?
3. Jakie języki programowania znasz/używasz w chwili obecnej (niekoniecznie małe atari :) ?
4. Zawodowo zajmujesz się programowaniem ?
5. Czego aktualnie używasz z dev tools ?

Nie pytajcie mnie po co zadaję takie pytania, bo odpowiedź brzmi: z nudów niestety :/

Ostatnio edytowany przez grzeniu (2006-09-27 15:31:19)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

2

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 15
2. Poradnik programisty atari
3. asm (hobby), java, c.

3

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. Zakodowałem dawno temu tetrisa (micro tetris bodajże). Może ktoś to jeszcze gdzieś ma, bo ja nie mogłem znaleźć :) No i napisałem jeszcze entry na minigame compo 2001: Asteraxis 2k - Roland napisał efekt gwiazdek w tle na misslesach, a ja kod gry (OMG: google zwraca 22 rózne pozycje pod hasłem "asteraxis"! Jestem sławny!). Najśmieszniejsze jest to, że ta gra jest grywalna tylko pod emulatorem, bo paddlesów używam z zamiarem emulacji ich przez myszke i myszką steruje się stateczkiem). A lat chyba z 17 przy tetrisie.

2. Instrukcja obsługi do QA. Potem Ruszyc.

3. Poza asemblerami: C, C++, C#, Java, Ruby (polecam), php, OCaml, SML, Prolog i oczywiście Malbolge ;)

4. Tak

5. Aktualnie Eclipse do php i Mono Develop do C#

Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2006-09-27 15:41:30)

4

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 34 lata, gra - Kto kogo? - oraz - Bitwa okrętów -
2 IKS, BAJTEK, KOMPUTER, W.MIGUT BASIC ATARI (piracka kopia), Tajemnice Atari, Procesor 6502 (książka)
3. BASIC, Assembler, LOGO, PASCAL, ACTION, (programowanie maszyn numerycznie sterowanych, niestety nie wiem  jak nazywa się ten       język :), coś takiego w zapisie jednego zdania:  N10 G01 X200 Z300 F.3)
4. Nie
5. - - -

Ostatnio edytowany przez Zenon/Dial (2006-09-27 16:16:01)

5

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 13-14
2. Bajtki, procesor 6502 Kulpy, Tajemnice atari, instrukcja od QA, niemieckie ksera z gieldy :)
3. C, C++, Delphi, troche perla i pythona,troche roznych dziwnych asmów ;)
4. Nie
5. gcc, make, vi, qemu :)

Jakby ktos pytal czemu odpisuje to tez z nudów :)

6

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. W ogóle - 9, w asemblerze - 12, pierwszy duży (NeoTracker) - 16.
2. Tajemnice Atari, manual do QA.
3. Asm: 6502, w mniejszym stopniu x51, x86, Z80 i 816; Turbo Basic XL, trochę C i PHP.
4. Zaczynam studia - informatyka stosowana.
5. Nic wielkiego - edytor i kompilator. :) EditPlus, poza tym hcasm, Dev-CPP, i pomniejsze.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

7

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 19
2. "Atari BASIC" Miguta (jest tam rozdział o asemblerze), "Asembler 6502" Ruszczyca
3. asm 65xx/m68k, C, BASIC
4. nie
5. normalnie MAE i N16 (ale teraz niestety nie jest normalnie)

KMK
? HEX$(6670358)

8

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. ok 13-14 lat - napisałem prostą grę logiczną w ACTION!
2. Bajtek, IKS, "Assembler 6502" i inne książki, początkowo o ZX-Spectrum
3. Java, C/C++, Perl, Python i dużo innych
4. Tak
5. W tej chwili głównie MyEclipse, gcc pod HP-UX i Sybase Power Builder

Ostatnio edytowany przez asal (2006-09-27 19:33:17)

9

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. ok 12-13 lat
2. Bajtek (glownie Atari Basic)
  Asemblera 6502 nauczylem sie z Commodorowskiego Maga: http://www.ffd2.com/fridge/chacking/ oraz z ksiazki "programowanie processora 6502" - autor nieznany bo nie mam okladki 8-)
3. asm6502, asmx86, c/c++, pascal/delphi, php
4. aktualnie nie (jeszcze studiuje)
5. Bloodshed Dev-C++ dla programow w C/C++, wbudowany Notatnik do reszty (asm/php/html), jesli chodzi o kompilatory 6502 to mads/xasm

10

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

Pierwsze pytanie jest tendencyjne, więc nie odpowiem ;P

11

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 16-17 chyba
2. Tajemnice Atari, instrukcja do QA, Wojtki.
3. ASM, PHP, TBXL.
4. Nie.
5. MAE, Crimson Editor.

12

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 12 lat scroll demo na pozyczonym c64 :-P (o dziwo nie na atarce, mimo ze mialem, bo na c64 ogladalem crackintra na kasecie, na atari na kasecie nic nie bylo;).
2. bajtki, komputer, tajemnice atari, rozne booki do atari c64, amigi, IKSy, recznie napisane programy na kartce papieru od kogos, ogladanie softu i dem i myslenie jak to zrobic (w tym tryliard crackintr na c64),bla,bli.  generalnie czytywalem juz bajtki 1986 i komputer'86, nie majac kompa, probujac cos skuman, wyobrazajac se jak gram w gry na kompie, patrzac na mape jakies gry w srodku gazety bajtek =D
Obecnie: google i rozne tutki, artykuly, czasami jakas ksiazka
3. asm 6502,x86,68k, php, ruby, ssi, c, c++, java, jscript, basici, ada, delphi. generalnie jezyk zawsze jest dowolny, kwestia poznania sposob proogramowania pod dane sdk/platforme. wiele osob tak ma.
4. tak
5. eclipse, svn, tortoise, przerozne pchelki i toolsy

z checia popogrowamowalbym cos na cella ;x

fajnie sie dowiedziec tego i owego o Was :)

A w ogole to jestem troche leniem jezeli chodzi o dobre srodowisko, zawsze sobie spisze co mam przygotowac czy nasciagam i lezy, ale wpadnie potem laoo, poisntaluje mi wsio i koduje dalej ;-D

Ostatnio edytowany przez solo/ng (2006-09-27 22:43:02)

13

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 10
2. Ruszczyc "Asembler 6502"
3. Używam: C, C#, XSLT, Perl. Znam: Javascript, Java, D, Brainfuck
4. 1
5. SciTE, cl, PSDK, gcc, csc, perl, TortoiseSVN, Trac, nant, make

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

14

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 13
2. TA, Zientara, Ruszczyc, oraz źródło osobowe w podtaci starszego brata
3. atarowski asm i basic
4. nie
5. ???

15

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 17
2. paradoksalnie "Atari Basic" Wiesława Miguta
3. asm6502, asm680x0, asm8051, asm80x86, asmDSP56001, Atari Basic, Turbo Basic XL, PHP, tcl, Turbo Pascal ;)
4. nie
5. QASM, QA, mcedit

16

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 15
2. TA, instrukcja QA, poradnik programisty. Obecnie pdefy z sieci.
3. Assemblery generalnie... 6502,51,ST7,AVR, TMS320C67xxx
4. Tak... oprogramowuje wlasne projekty oparte o mikrokontrolery. Czasami aplikacje wspolpracujace na PC.
5.
PC: Dev C++ z wxWidgets,
embedded: ST7visualdevelop, AVR studio, MIDE-51
atari: QA, MAE

17

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. gdzies ok 15 lat
2. TA i Ruszczyc "Asembler 6502", disasembleracja kodu napisanych dem i tp.
3. ogolnie nie pisze teraz nic, a jesli juz to Perl i ANSI C
4. Nie
5. C pod dos'a (consol) i vi/nano na linuxie przy perlu ;)

Ostatnio edytowany przez Monsoft (2006-09-28 20:54:52)

18

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. Ok. 15
2. Od Btronica i Blue Toma + Ruszczyc
3. Java
4. nie
5. eclipse

http://www.5oft.pl/

19

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 16
2. Bajtek, TA, Ruszyc, Zientara, Instrukcja QA
3. Java, Delphi, Smalltalk, UML (i inne...)
4. tak
5. Eclipse, Delphi 2006, Enterprise Architect (i inne...)

:-)

20

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. okolo 11-12
2. TA
3. za duzo tego by wymieniac...
4. nie, ale dosc czesto i tak w pracy "popisuje" sie...
5. gnu tools, svn, vim, czasem specjalizowane ustrojstwa zazwyczaj oparte o eclipse

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

21

Odp: SONDA(R) Kodowanie, kodowanie ...

1. 17.
2. Z czasopisma "Tajemnice Atari".
3. Pascal, C, C++, Java.
4. Tak.
5. Microsoft Visual C++ Studio .NET 2003.