1

Temat: Linux/Unix dla Atari...?

Tak sobie pomyślałem: UNIX został stworzony w 1969 roku, Linux jest klonem UNIXA (przynajmniej w pewnym stopniu). Wiadomo, że UNIX był stworzony w czystym C (KiR - zresztą język w dużej mierze po to powstał). Mamy coś takiego jak CC65, więc...
No właśnie, nie jestem programistą, ale zastanawiam się nad możliwością kompilacji wcześniejszych wersji UNIXA dla małego Atari - oczywiście w trybie tekstowym. Dałoby to dostęp do sporej części dostępnego oprogramowania, jak także... Nowe możliwości dla malucha: przeglądarka internetowa LYNX (w sumie mało miejsca w pamięci zajmuje), kilka nowych edytorów (nowych dla Atari), pełny tryb konsoli do podłączenia się pod zewnętrzny serwer linuxowy, itp. W związku z tym mam pytanie do programistów i guru od Linuxa/Unixa: czy teoretycznie dałoby się coś takiego na Atari zrobić...? Oczywiście, dystrybucja dostępna tylko dla posiadaczy HD, bo inaczej to się mija z celem. Oczywiście, zakładam kompilację jakiś wcześniejszych wersji systemu, gdyż nowe mają za duże wymagania. Więc...?
===========================================================================
Należy określić minimum, jakie system powinien posiadać. Jak dla mnie, oprócz jądra - wbudowane C, bo jest nierozłączne z systemem. Poza tym - jakiś tryb konsoli, Lynx, MC, jakieś proste edytory. Co więcej powinien zajmować system - niech się wypowiedzą specjaliści od Linuxa/Unixa.
===========================================================================
O.K.
Zakładając, że się da - proponuję założyć fundusz dla koderów, którzy się tego podejmą (Fox: może to wyzwanie dla Ciebie?). Każdy, kto chciałby coś takiego ujrzeć - deklaruje tutaj kwotę, którą byłby w stanie wspomóc wspomnianego kodera/zespół. Ja ze swojej strony na dobry początek deklaruję 50zł. Kwot nigdzie nie wpłacamy (a przynajmniej ja takich wpłat nie przyjmuję, aby nie było), tylko zobowiązujemy się wspólnie wypłacić ją autorom gotowego (to znaczy - w pełni działającego) systemu.