1

Temat: jet set willy

witam,

wymaga atari 130, ale byc moze uda sie na 64kb. zrobione jest bardzo duzo - brakuje kilku procedurek. no i nie dziala za szybko... (narazie)

http://atari.pl/jsw.rar

moze nie bedzie takiej kichy jak z g&g ;-)

---
oczywiscie port z zx spectrum

Ostatnio edytowany przez xxl (2007-11-23 11:03:25)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: jet set willy

no no smile nice work!

"Witaj w Niebie - oto Twoja harfa.
Witaj w Piekle - oto Twój akordeon..."

3

Odp: jet set willy

a co się stąło z G&G?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Odp: jet set willy

Wystarczy zajrzec do odpowiedniego topicu: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 184#p73184

5

Odp: jet set willy

A dałoby się do finalnej wersji kiedyś dorzucić kultową muzyczkę z wersji Atari? wink Bo to akurat im wyszło w naszej rdzennej roll

6

Odp: jet set willy

g&g okazal sie za trudny.

jsw jest prawie skonczony. brakuje procedur utraty zycia, skoku, liny i ruchu jednego potworka (nie wiem ktorego).

nie wiem ile pamieci zostanie na muzyke, chce zeby gra chodzila na 64kb. poki co nie przewiduje dzwieku ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Odp: jet set willy

Może być muzyka po wykryciu rozszerzonej pamięci.

"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." (Richard Feynman)
and... "Physics is to mathematics as sex is to masturbation." (podobno również R.F.)

8

Odp: jet set willy

http://atari.pl/jsw1.rar

jsw130 dziala, czas na optymalizacje kodu no i trzeba zrobic, zeby chodzil na 64kb (pamieci wystarczy)

propozycje co do grafiki, dli? pm? zmiana elementow?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

Odp: jet set willy

No fajne, fajne. Wreszcie się może da w to pograć.

Powodzenia! smile

I Ty zostaniesz big endianem...

10

Odp: jet set willy

http://atari.pl/jsw2.rar

jesli uda sie zrobic tak, ze obraz bedzie rysowany tylko w 1 buforze (na zx w 2) to gra bedzie dzialac szybciej niz oryginal i zostanie miejsce na muze/sfx.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Odp: jet set willy

Fajnie to wygląda:)

Gra mogłaby wyglądać identycznie jak na ZX gdyby komuś się chciało dodać podkolorowanie tła dla każdej planszy grafiką PM/G.

A już wogóle byłby wypas gdyby ktoś spróbował porozmnażać sprite'y w jednej linii to wtedy mogłoby ich wystarczyć nawet na podkolorowanie ruchomych przeciwników na ekranie.

Ale i bez tego gierka jest super:)

12

Odp: jet set willy

http://atari.pl/jsw.obx - na 64kb

nie przekopiowalem wszystkiego ale to kwestia godzin ;-)

mozna juz pograc. oczywiscie wersja testowa.

1. wolna - da sie przyspieszyc.
2. brak kolorow - dodam dli dla bakground oraz pm dla tla.
3. grafika - na pierwszej planszy podmienilem elementy (troszke zmienione) jesli znajdzie sie solidna osoba, ktora bedzie chciala w kazdej fazie dokonac podobnej modyfikacji to zapraszam.

Ostatnio edytowany przez xxl (2007-11-25 18:52:51)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

Odp: jet set willy

Calosc robi wrazenie!
Animacja glownego bohatera troche szarpie (przynajmniej na emulcu). No i elementy tla wypadaja gorzej niz na "naszej" wersji JSW.

Swego czasu projektowalem koszulke z postaciami JSW i dokladnie porownalem grafiki bohatera, zony i inne miedzy Atari a ZX. Uzylem w koncu tych z ZX - wydaly mi sie ladniejsze.

A tak swoja droga - gratuluje technicznego osiagniecia, ale mysle, ze "skorka nie byla warta wyprawki". Nawet po poprawkach, wersja Atarowska chyba bedzie sie prezentowala lepiej.
Marzylbym aby nastepna przeniesiona gra byla taka, ktorej na Atari nie ma...
I mam wspanialego kandydata:  *** NEBULUS ***
Czyli inaczej Tower Tppler. To wielka i wyjatkowa gra!
A przy tym cala akcja jest na ZX zrobiona w monochromie! Zobczcie sami:
http://www.youtube.com/watch?v=971dFpAhZCk

Choc prawde mowiac, znacznie lepszy efekt daloby przeportowanie tej gry z Amstrada: gralem akurat wczoraj - tam prawie cala grafika jest robiona w bodaj 4 odcieniach jednego koloru, czyli jak duzo gier na Atari (np Draconus).
http://www.mobygames.com/game/cpc/tower … creenshots
Ta wersja podoba mi sie najbardziej. Bo np. ta z ST czy z Amigi jest zbyt oczojebna.
Tower Toppler jest nawet na Atari 7800 a nie ma na XL/XE sad
XXL - Czy przeniesienie Nebulusa z ZX moze sie udac?

Wysoka Inkwizycjo, ja naprawdę posiadam Atari 130XE + 1MB + QMEG + AKI + STEREO + SIO2IDE. Fakturę za przeróbki zagubiłem, za co wyrażam czynny żal i obiecuję poprawę.

14

Odp: jet set willy

Nosty: Tower Toppler został poprawiony (działa nie tylko na NTSC i nie kaszani się już) i leży do pobrania u Fandala, także może niekoniecznie. wink

I Ty zostaniesz big endianem...

15

Odp: jet set willy

http://atari.pl/jswc.obx

jest tez mysl, zeby gre zrobic w kolorze, ale wtedy wszystkie elementy graficzne trzeba poprawiac...
mozna by bylo dodac wiecej kolorow na pm, dli by ladniej wygladalo...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16

Odp: jet set willy

Wg. mnie wersja w kolorze byłaby lepsza bo po poprawieniu grafiki będzie ta gra bardziej efektowna:) Poza tym dolna część ekranu mogłaby zostać w trybie HIRES+DLI+PM/G(do podkolorowania).

Gdybym nie był zajęty odtwarzaniem kodu źródłowego z pliku binarnego z pewnej gry z C64 to bym się mógł tego podjąć.

17

Odp: jet set willy

Kolorowa wersja ze Spectrum z zapożyczona oryginalną muzyką Hubbarda z koślawej wersji na Atari, to byłoby to! smile

@vega
Z tą grą z C64, o której wspomniałeś, chodzi może o IK+? Mam nadzieję, że ta konwersja zostanie kiedyś ukończona, w końcu już jest sporo zrobione i prezentuje się świetnie... To mogłaby być jedna z najlepszych gier na Malucha jeżeli chodzi o gfx i grywalność.

Ostatnio edytowany przez Jacques (2007-11-25 22:54:51)

18

Odp: jet set willy

@jacques
Niestety nie IK+ bo ta gra faktycznie by się przydała na małe ATARI. Tym bardziej, że już sporo zostało przeportowane. Ja konwertuje BOMB JACK i już opisałem jakieś 70-80% kodu. Mając kod źródłowy i korzystając z procedury SPRITE'ów napisanej przez TEBE(sprite'y na znakach) będzie o wiele łatwiej stworzyć klon tej gry na ATARI niż pisać od początku grę i wyważać na nowo dawno już otwarte drzwi. Nie wspominając już, że kod źródłowy z C64 jest już przetestowany i nie ma tam bugów raczej co pozytywnie wpłynie na szybkość konwersji.

19

Odp: jet set willy

O, super! Brakowało tej gierki na atarkę. smile

I Ty zostaniesz big endianem...

20

Odp: jet set willy

miker napisał/a:

Nosty: Tower Toppler został poprawiony (działa nie tylko na NTSC i nie kaszani się już) i leży do pobrania u Fandala, także może niekoniecznie. wink

Dzizus, ale dalem plame! Jak ja moglem przegapic te gierke? hmm
Dzieki Miker!

Wysoka Inkwizycjo, ja naprawdę posiadam Atari 130XE + 1MB + QMEG + AKI + STEREO + SIO2IDE. Fakturę za przeróbki zagubiłem, za co wyrażam czynny żal i obiecuję poprawę.

21

Odp: jet set willy

xxl, widać że sporo trudu włożyłeś w rozgryzienie portowania gier z zxa na atarkę. pomysł wydaje się szalony ale może by tak napisać soft który przyspieszyłby portowanie ? może jakis tutorial dla mas ? być może wówczas więcej wiary zabrało by się za przenoszenie wspaniałych gier z zxa ?!

Ostatnio edytowany przez grzeniu (2007-11-26 19:17:37)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

Odp: jet set willy

Z tego co pamietam, to xxl kilka razy juz proponowal wspolne prace nad konwersjami z zx. Oddzew "wiary" byl praktycznie zaden.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

23

Odp: jet set willy

Np. automagicznie przeportowany Knight Lore? big_smile

24

Odp: jet set willy

Taki "automatyczny portowacz" nazywamy w skrocie "emulatorem" wink

Wysoka Inkwizycjo, ja naprawdę posiadam Atari 130XE + 1MB + QMEG + AKI + STEREO + SIO2IDE. Fakturę za przeróbki zagubiłem, za co wyrażam czynny żal i obiecuję poprawę.

25

Odp: jet set willy

Przepraszam jeśli kogoś urażę, ale według mnie to Jet Set Willy jest ultragniotem i nawet za czasów XC12 to wgrywałem tą grę wyłącznie aby posłuchać muzyki. Później powstały dema, z muzyczkami z gier to już nie musiałem się męczyć.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.