76

Odp: Knight Lore sie robi...

Duchy.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

77

Odp: Knight Lore sie robi...

Spokojnie można ograniczyć ząbkowanie do rozdzielczości 1 cyklu koloru.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

78

Odp: Knight Lore sie robi...

epi napisał/a:

Spokojnie można ograniczyć ząbkowanie do rozdzielczości 1 cyklu koloru.

Ale bez straty cennego czasu?

http://www.5oft.pl/

79

Odp: Knight Lore sie robi...

Hej!

pirx napisał/a:

Ale bez straty cennego czasu?

Dokładnie o to samo miałem zapytać :) Bo z tego co widzę to XXL ma tylko włączone i rozciągnięte do maksimum sprite-y, tak aby przykryły mu cały ekran. Nie za bardzo wiem jak przy max. szerokości można uzyskać mniejsze ząbki :)

pozdrawiam
Seban

Ostatnio edytowany przez seban (2008-01-19 23:39:07)

80

Odp: Knight Lore sie robi...

E tam, najwyżej kilka linii. :)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

81

Odp: Knight Lore sie robi...

seban napisał/a:

Nie za bardzo wiem jak przy max. szerokości można uzyskać mniejsze ząbki :)

może podejść do tego z odwrotnej strony - ze spodu jest mniej kolorowania, a poza tym, to wartość bitów można sprawdzać XORem i przepisywać na wartość duszka w tej kolumnie...tylko wtedy trzeba będzie robić conajmniej 40x dodatkowe równania, a 200x sprawdzanie warunku plansza/menu.

//EDIT: No ale tylko jednorazowo przecież, przy wejściu na daną planszę! Potem można by wartości przepisywać ze stworzonej wcześniej tablicy

Ostatnio edytowany przez maw (2008-01-20 09:04:46)

___
Press play on tape...

82

Odp: Knight Lore sie robi...

'wydanie' gry sie przeciaga poniewaz beda glebsze zmiany w kodzie... najprawdopodobniej dodana zostanie rowniez animacja (slonce/ksiezyc) z zx spectrum, ktorej na bbc nie ma.

z kolorami i pmg jest tak, ze nie bardzo jest czas na dodatkowe dli - gra i tak chodzi wolno... ale przynajmniej muza bedzie niezla :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

83

Odp: Knight Lore sie robi...

no tak, chyba bardziej rozbudowana niż na ZX ;)

84

Odp: Knight Lore sie robi...

zamiast podbarwiać cały panel można podbarwić tylko jego wybrane elementy, np. okienko słońce/księżyc, kula, ludzik i jego liczba żyć

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

85

Odp: Knight Lore sie robi...

na to samo wychodzi, a wydaje mi się, że jeszcze bardziej obciąży wyświetlanie. Najprościej by było 16 razy na cały ekran segmentować duszki - tylko na tych liniiach schodzących się, a potem już tylko na pełną szerokość. No i zamienić - kolorować duszkami menu, nie część izometryczną. Kolor tła można GR8 przecież także zmieniać i to szybciej, niż jego kolorowanie duszkami.

___
Press play on tape...

86

Odp: Knight Lore sie robi...

sorry maw ale nie kumam. po pierwsze to nie czesc izometryczna jest kolorowana, po drugie 'segmentowanie' - chodzi o rozdzielczosc pojedyncza pm i przesuwanie na dli ducha tak, zeby nie bylo zebow? nie warto - za duzo czasu procesora to zajmuje.

@tebe - mozliwe ze te elementy beda mialy kolor panela ale inna jasnosc.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

87

Odp: Knight Lore sie robi...

a widzisz, po tym obrazku - miejscach  z liniami na bokach sądziłem , że duszkami jedziesz od 1go do 318piksela w części izometrycznej - skoro jednak piszesz, że jedziesz po części menu, to już nie mam uwag - no może jedynie, żeby schodki były pod linią pergaminu, ale to już subiektywne...

___
Press play on tape...

88

Odp: Knight Lore sie robi...

xxl napisał/a:

@tebe - mozliwe ze te elementy beda mialy kolor panela ale inna jasnosc.

i nie potrzeba do tego DLI, kolory duchów ustawiasz na wartość $00..$0f, szerokość na maxa i zmieni sie tylko jasność pixli grafiki którą przesłonisz duchami/pociskami, tam gdzie nie ma pixli grafiki nie będzie widać ducha/pocisku (grafika koniecznie w inversie, kolor pixli grafiki oczywiście też z przedziału $00..$0f)

Ostatnio edytowany przez tebe (2008-01-21 18:51:59)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

89

Odp: Knight Lore sie robi...

http://atari.pl/kl1.gif

dodana animacja jak na zx dla sloce/ksiezyc, licznik fantow do zebrania. jeszcze scroll, muzyka i...
i koniec.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

90

Odp: Knight Lore sie robi...

W kwestii "ząbkowania" - u małych dzieci to poważna sprawa, ale tutaj ;).

A tak na serio to pomyślałem sobie że możnaby zmienić nieco grafikę - chodzi mi o te ukośne kreski. Gdyby je zrobić ząbkowane to wtedy ludzie myśleliby że to efekt zamierzony. Spróbowałem to przerobić w Paintbrushu. Chyba wygląda to całkiem niegłupio. Można odnieść wrażenie że te ząbki to górne krawędzie ścian pomieszczenia.

http://img292.imageshack.us/img292/9131/kl1nq6.gif

91

Odp: Knight Lore sie robi...

eee tam, już wolę ząbki i równą linię :p

Taki offtop: dało by się z czegoś przeportować Ricky Dangerous-a ?

___
Press play on tape...

92

Odp: Knight Lore sie robi...

równa linia ma być ! I cały panel kolorowy, ząbki ponad linią, co Wam to przeszkadza, wygląda i tak róló

pomidor

93

Odp: Knight Lore sie robi...

Czy się to podoba czy nie to inna sprawa. Chodziło mi głównie o pokazanie sposobu na zamaskowanie pewnych ograniczeń sprzętowych.

PS. Żeby całość nie wyglądała tak kanciato możnaby to zrobić np. tak:
http://img153.imageshack.us/img153/237/kl2vs9.gif

W ten sposób mamy od razu ładny efekt antyaliasingu na krawędzi :)

Ostatnio edytowany przez Urborg (2008-01-24 12:17:00)

94

Odp: Knight Lore sie robi...

A kolorki panelu i ikon pozostaną w zieleni? Może by jakiś takie bardziej tworzące atmosferę lochu, brązy, bursztyny, czy coś... :) Choć w sumie zieleń uspokaja ;)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2008-01-24 12:07:22)

95

Odp: Knight Lore sie robi...

to ja chcę pod tym przewijanym księżycem inny kolor tła* :P

PS. żeby się nie zgubiło: pytałem o Ricka Dangerousa... http://www.bigorno.net/xrick/

* - np. żółty w dzień, niebieski w nocy

Ostatnio edytowany przez maw (2008-01-24 14:09:42)

___
Press play on tape...

96

Odp: Knight Lore sie robi...

Pomysł Urborga wygląda naprawdę nienajgorzej.

97

Odp: Knight Lore sie robi...

Dokładnie! Ta ostatnia propozycja wg Urborga wygląda już całkiem całkiem :)

98

Odp: Knight Lore sie robi...

Cieszę się że niektórym moja propozycja się podoba. Jeśli to byy ode mnie zależało to poprawiłbym jeszcze te elementy po lewej i prawej stronie napisu "DAY".
Np na coś takiego:

http://img139.imageshack.us/img139/2423/kl4tp2.gif

99

Odp: Knight Lore sie robi...

Nie wiem OCB. Przecież BeBe napisał jak trzeba zrobić, żeby nie było schodków przy podkolorowywaniu hi-res.

Ale propozycja Urborga też bardzo fajna, gratuluje pomysłu.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

100

Odp: Knight Lore sie robi...

Chyba jednego posta przegapiłem czytając wątek :P.