1

Temat: multipleksing sprajtow

wlasnie wyczytalem na sasiednim forum ,ze Crownland i Bomb Jack stosuja te technike (jak rozumiem) do podkolorywania sprajtow software`owych.
Ciekawi mnie jak to jest technicznie rozwiazane,czy chodzi tu o cos takiego :
1.najpierw sprawdzamy czy 2 sprity stoja w 1 linii.
2.jesli tak to w odpowiednim momencie jest wywolywana procka multiplexujaca ktora w linii zmienia zawartosc rejestrow danego ducha.

Wtedy jednak pojawiaja sie problemy:
1.co jezeli do multiplexowania jest wiecej niz 1 duch?
2.jak precyzyjnie okreslic w ktorym momencie zmienic zawartosc rejestru?
3.Co jezeli podczas petli wystapi przerwanie DLI?

2

Odp: multipleksing sprajtow

W BOMB JAKE (BOMB JACK) multiplexing polega na rozmnażaniu duchów w kolumnie a nie tak jak to opisałeś w linii.

Np. Mamy 8 obiektów na ekranie (4-ry u góry i 4-ry na dole)...normalnie mamy za mało duchów PMG, żeby pokryć te obiekty (bo mamy tylko 4-ry). Jednak w odpowiedniej linii (przerwanie DLI) zmienia się pozycje i kolory duchów PMG i na dole mamy kolejne 4-ry obiekty pokryte.

Cały multiplexing polega na procedurze śledzącej jak układają się obiekty na ekranie i inteligentne rozkładanie duchów PMG.

3

Odp: multipleksing sprajtow

czyli sprite sprzetowy nie jest przyporzadkowany na stale do danego sprite`a programowego jak rozumiem...
korzystajac z okazji zapytam jeszcze o 2 rzeczy ,troche z lenistwa przyznam(wiem,ze daloby sie to wyczytac ze zrodel dostepnych w paczce MADS)
jesli dobrze pamietam w BJ (i wyglada na to ,ze tez w PANGU)duza ilosc duszkow sprzetowych przy rozbudowanym tle uzyskuje sie dzieku podzieleniu ekranu na kilka zestawow znakow przy czym kazdy z nich ma kilkudzisiecioznakowy bufor na sprite`y programowe wlasnie.

Czy dobrze kombinuje,ze konkretne fonty sa przydzielane duszkom dynamicznie, tzn. raz ludzik ma w danym zestawie znakow fonty od 86 do 98 a innym razem od 116 do 128 ?

drugie pytanko:czy  przy przechodzeniu ducha z pierwszego zestawu znakow do drugiego rezerwuje sie i stawia na ekranie cala potrzebna ilosc fontow w 2 zestawie i czeka az duch wejdzie "caly " w obreb 2 zestawu znakow?

4

Odp: multipleksing sprajtow

gorgh napisał/a:

Czy dobrze kombinuje,ze konkretne fonty sa przydzielane duszkom dynamicznie, tzn. raz ludzik ma w danym zestawie znakow fonty od 86 do 98 a innym razem od 116 do 128 ?

tak, jednak można to zrobić po swojemu, dynamicznie albo stałymi

gorgh napisał/a:

drugie pytanko:czy  przy przechodzeniu ducha z pierwszego zestawu znakow do drugiego rezerwuje sie i stawia na ekranie cala potrzebna ilosc fontow w 2 zestawie i czeka az duch wejdzie "caly " w obreb 2 zestawu znakow?

ogólnie odczytuje się wszystkie znaki, zamienia na odpowiednie adresy w konkretnym zestawie

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C