1

Temat: Logosowanie w GR.0

Popełniłem mały edytor pozwalający malować takie rzeczy.
Jest to bardzo prosty program.
Pozwala na pikselowanie logosa w obszarze standardowego ekranu 40x24 znaki (czyli ma rozdzielczość 80x48), oraz operacje zapisu/odczytu.
Format pliku roboczo nazwanego SGE, to po prostu zrzut RAW ekranu bajt po bajcie.
W atr'rze przykładowe logosy z Lasermanii i Robbo.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

Odp: Logosowanie w GR.0

dopiero teraz czyms takim sie chwalisz? :)

konstruktywna krytyka:
1. wywal pamiec ekranu z obszaru 4000-7fff. w czasie i/o pod sparta sa syfy na ekranie.
2. te szare znaki - wstaw w ich miejsce np. / \ (jak zrobilem w np. unfused), albo cos innego, ale nie kasuj tego znaku calkowicie. ewentualnie dodaj tu jakas opcje.

Ostatnio edytowany przez Bober (2010-06-12 21:11:11)

3

Odp: Logosowanie w GR.0

Dopiero teraz, bo go właśnie zrobiłem :) Potrzebne mi coś takiego było, Mikey poradził jakiegoś Sianokosa, ale nie znalazłem :( więc napisałem.
Krytyka zasadna - poprawię te rzeczy jak tylko uporam się z rzeczami, które aktualnie robię (edytorek powstał niejako "przy okazji"). Z przydatnych funkcji widzę, że przydałoby się skrolowanie, czyszczenie, inwersja ekranu/bloku, wpisywanie tekstu/innych znaków semigraficznych w dowolne miejsce ekranu.
Szare znaki pojawiają się, kiedy kursor jest w miejscu w którym postawienie/skasowanie piksela spowoduje zabroniony znak (taki, którego nie ma w standardowym zestawie). Zastanawiałem się nad /, \, ale może dobrze byłoby zapisywać je do pliku (i ładować),a  podczas edycji jednak manifestować problem wyszarzeniem.
Proszę o dalsze uwagi.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

Odp: Logosowanie w GR.0

Fajny programik. A teraz uwagi:
- przy wczytywaniu zablokuj mozliwosc kasowania znacznika stacji dyskow ( d: ) - uniemozliwia to wczytanie czegokolwiek;
- dodaj mozliwosc obslugi joyem;

na teraz to tyle.

5

Odp: Logosowanie w GR.0

niezly :-)

1. pisanie z klawiszy tekstu
2. szachownica na PM, wielkosc komorki PM = 1 znak, pomoze w orientacji
3. zapis do pliku podanej ilosci danych

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Odp: Logosowanie w GR.0

Przydatne funkcje - dopiszę, jak najbardziej. Szachownica mogłaby być włączana/wyłączana. Nie będzie zapisywana do pliku, chyba żeby zamiast grida mieć możliwość edycji mapy kolorów.

A może tryby logosowania? Malowanie kwadracikami (jak jest teraz), liniami (ctrl+qwerasdzxc, shift+=) i podkreśleniami (ctrl+vbnmfghj) za pomocą shift, a nie jak teraz - spacją.
I directory przed odczytem/zapisem chociażby po to, żeby można było wybrać katalog.
I definiowanie kolorów (które znajdą się w pliku).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

7

Odp: Logosowanie w GR.0

grid z PM: chodzi mi o orientacje w trakcie edycji

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: Logosowanie w GR.0

Bardzo potrzeba fileselectora - nie mowie o tym projekcie, ale w ogólności... Tylko pewnie taki uniwersalny FS działający pod Spartą, AtariDOSem i MyDOSem byłby całkiem długi...

http://www.5oft.pl/

9

Odp: Logosowanie w GR.0

Ta moja linijka umożliwia tylko edycję (strzałki, delete w połączeniu z shift+ctrl); obsługuje też ścieżki sparta dos (gdzieś mam nawet wersję skrolowaną). File selectora, jak np. w Neo Trackerze (wybór urządzenia, directory, wybór elementu strzałkami, plus dodatkowo przechodzenie między katalogami w sparta i mydos) mógłbym się podjąć. Czy może miałoby to mieć bardziej skomplikowane funkcje?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

10

Odp: Logosowanie w GR.0

Wersja 0.2. Ma:
- space robi toggle pixel,
- shift robi set pixel wg koloru ustawionego za pomocą Atari Logo/Inverse,
- Atari Logo/Inverse przełącza kolory,
- obsługa joysticka i myszy od Amigi i Atari ST,
- grid przełączany ctrl+g,
- inverse ekranu przełączany ctrl+i,
- kasowanie ekranu wybranym kolorem ctrl+clr,
- przełączanie trybu pracy myszy między Amiga a Atari ST ctrl+Atari Logo/Inverse,
- na listwie na dole znaczniki: wybranego koloru, trybu pracy myszy, koloru "piksela", na którym stoi kursor.
Przesunąłem ekran/font/displaylist/pmg na $8000 - nie powinno już syfić podczas i/o ze Spartą.
Następne zmiany wkrótce :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

11

Odp: Logosowanie w GR.0

File selector działający z podkatalogami sparty i mydosa możesz dość łatwo wyjąć z tipview (źródła na sources.pigwa.net).

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

12

Odp: Logosowanie w GR.0

Moja koncepcja takiego fileselektora jest taka:
- kod calkowicie niezalezny od reszt programu z wlasna pamiecia obrazu i DL.
- jeden parametr (sciezka z nazwa pliku) przekazywany w obie strony
... i to wszystko, w dzialaniu cos jak rozkaz "FORMAT" w Sparcie X.
Przekazujemy tej procedurze adres sciezki zakonczonej bajtem 155 (np. ostatnio wybierany plik...), robimy JSR i w tym samym miejscu dostajemy wybor uzytkownika.

Bylby to niesamowicie uniwersalny modul, no i ile wiecej programow mialoby wygodny wybor pliku jak kazdy moglby ten sam modul wkladac :).
Oczywiscie zakladam, ze ten fileselector dzialalby tak jak na 16-to bitowcach - wyswietlajac liste plikow do wyboru lub umozliwiajac wpisanie nazwy recznie (czyli dodatkowy parametr odczyt/zapis), a moze i maska....

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

13

Odp: Logosowanie w GR.0

Własna pamięć ekranu i DL ok, choć niekoniecznie.
Bebechy powinny być niezależne od interfejsu usera, tak żeby każdy mógł tam wstawić coś, co wizualnie pasuje do reszty programu. Oczywiście "w standardzie" można dodać np. prosty interfejs oparty o "E:", z którego zadowolony byłby m.in. Drac030.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

14

Odp: Logosowanie w GR.0

Ujednolicony fileselektor byłby fajniejszy :). Niech program sobie wygląda dowolnie - wybór plików za to będzie ustandaryzowany.
Mam nawet ciekawszy pomysł, ale dotyczy on tylko Sparty X.
Jakby już był taki fileselektor działający jak FORMAT w SDX (w sensie własnego ekranu i własnej pamięci roboczej), to można by było pokusić się o włożenie go do Sparty na stale!
Wywoływałoby się go robiąc np:
OPEN #1,4+16,0,"D:costam.com"
Do aux1 dodać by trzeba 16 (bo zdaje się wyższe bity już są przez Sparte stosowane.
Otwarcie do odczytu umożliwiałoby wybór istniejącego pliku, a do zapisu - wybór katalogu i wpisanie nazwy.
I to jest słuszna koncepcja!!!
Polecenie Format (czyli XIO 254 z Basica) tak działa czemu by open nie mogło dawać takiej możliwości :)

Ostatnio edytowany przez Pecus (2010-06-15 22:56:14)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

15

Odp: Logosowanie w GR.0

Hm .... chciałbym zareklamować swój fileselektor, który użyty jest w FC.com / DCFG.COM (utilsy VBXE) oraz w przeglądarce BMP-ków (też pod VBXE).

Dostępny jako żródło do MADS. Wymaga ekranu zgodnego z GR.0. Działa i jest dość wygodny IMO.
obsługuje maski, wpisywanie własnej nazwy, zmiany "w locie" napędów / urządzeń itd.

Acha - póki co nie obsługuje podkatalogów.

Ostatnio edytowany przez electron (2010-06-16 08:08:01)

pomidor

16

Odp: Logosowanie w GR.0

ATR z logosami z "XL Digital".
Nowych ficzerów póki co nima.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje