Temat: dodatkowa pamięć w 130 XE9jak wykorzystać pod Basicem)
Od dawna piszę moją grę pod Basicem. Już dosyć dużo jest zriobone, ale natknałem się na problem braku pamięci pod Basicem. Starzy wyjadacze wiedzą, że pod adresem 54017 można przełącząc sie pomiędzy dodatkowymi bankami pamieci. Otóż planowałem w tych dodatkowych bankach umieścić dane z programu (broń, siła itd. ) i w miąrę potrzyby przełączyć się na odpowiedni i wykorzystać dane z niego. Ale po sprawdzeniu adresów komórek okazało się, że ta dodatkowa pamięć znajduje się w obszarze basic'a. Jeżeli teraz bez rozszerzenia znajduje się tam mój program i przełączę się na dodatkowy bank, w którym będą zmienne bez programu(bo przecież część programu znajduje się już w obszarze, który można wymieniać) to wszystko się posypie. Chciałem przenieść obszar pamieci basica powyżej adresów, które można wymieniać, ale tam znajdują się restry odpowiedzialne za dżwięk, grafikę PM i inne bzdety. Co mam zrobić???