1

Temat: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

Po przerzuceniu kilkudziesięciu wydanych w roku 2k10 gier na Commodore 64 a przy okazji wciągnięciu dużej ilości scenowych demek, co troszkę opóźniło pisanie artka, gotów jest przegląd najlepszych gier na C64 z tegoż właśnie roku :-)

Aż się prosi imho by przenieść parę co lepszych na Atari, tak jak spora cześć z tych produkcji jest przeniesiona ze sceny ZX SPECTRUM, która ilością i jakością gier w roku 2k10 jak widać zarządziła:) Nie wiem czy tylko ja, chętnie bym taki stuff jak Quest for Money czy  Nanako in Classic Japanese Monsters Castle zobaczył chętnie na Atari XL/XL? :) te dwie gry są naprawdę świetne!

link do tekstu:

http://www.scenial.pl/archives/4100

Akira


MM: Warning. To dział na linki do stron o Atari.

scenial - journalsme de la scene ;)

2

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

Proponuję użytkownikowi poczytanie regulaminu a w ramach pokuty tydzień ba(na)na od megabosa. Nagminnie spamuje nie w tym dziale, co powinien.

Sikor umarł...

3

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

Hmm, wydawało mi się że bardziej ustronnego działu niż 'miejsca w sieci' już nie ma, ale jeśli spamuje to przepraszam i proszę o skasowanie posta :-)

Akira.

scenial - journalsme de la scene ;)

4

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

mnie osobiscie rozwala zak mc cracken ;) deadlock wyglada swietnie no i nanko ;)

dzieki Akira

przechodze na tumiwisizm

5

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

Akira napisał/a:

Hmm, wydawało mi się że bardziej ustronnego działu niż 'miejsca w sieci' już nie ma, ale jeśli spamuje to przepraszam i proszę o skasowanie posta :-)

Nie, kasować nie ma co, tylko zastosuj się do tego :)

http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 54#p119154

Co do samego przegladu gier, to mnie powalił Deadlock Preview V2, ta gra wyglada wysmienice. Nie moge znalezc nic na youtube, a chcialbym zobaczyc jak to sie rusza ;)

Ostatnio edytowany przez jury (2011-01-16 16:55:57)

6

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

Już czytam i się zastosuje of course:) Spamować nie chciałem, najmocniej przepraszam. Siedziałem nad tym artkiem bite 3 dni, bo trzeba było ściągnąć kilkadziesiąt gier, przenieść pracowicie na dyskietki 5,25, odpalić, pograć, w przerwie nasycić się demkami, znów pograć, porobić fotki co do niektórych a potem pisać i pisać, więc sobie pomyślałem, że może ktoś zainteresowany grami na 8bit, kto tak jak ja ma i Atari i Komodę spojrzy co się działo w obozie C=, tym bardziej że kilka gier naprawdę można by było przenieść! 

@Jury, Deadlock wygląda pięknie, ale jest też taka polska gra Apollo 14, która od lat jest niedokończona, pisał o niej Komek w magazynie Komoda #3, wygląda równie cholera dobrze, a goście chyba stracili nią zainteresowanie i się tak buja od lat :-/ Będę nawoływał i mordował o skończenie tych gier, bo okazuje się że na PL scenie są niesamowite produkcje, które gdyby wyszły to by podobnie jak ujawniona niedawno Bloody Planet na Atari, zarządziły po prostu!:)

Ostatnio edytowany przez Akira (2011-01-16 18:06:36)

scenial - journalsme de la scene ;)

7

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

A ja zobaczylem video z przejscia Nanako in Classic Japanese Monster Castle. Calosc (24 leveli) trwa 11:06. To niby o niczym nie swiadczy bo oczywiscie gra i tak moglaby dawac godziny zabawy. Ale chyba nie ta :P
Gra na pierwszy rzut oka ma ladna grafike, ale kolejne levele sa wlasciwie identyczne i wydaja sie zenujaco proste.
W kazdym gracz ma za zadanie wejsc na gore ekranu. Ok. Tylko jaka to trudnosc jesli z filmu wynika ze mozna zrobic nastepujaca sztuczke: stojąc na klocku mozna sie z niego odbic (wyskoczyc w gore) jednoczesnie biorąc ten klocek, a nastepnie bedac w srodku skoku wystawic klocek i na nim stanac.
Na moj rozum w ten sposob przy odrobinie wprawy mozna skonczyc kazdy level dysponujac jednym klockiem? :P

Natomiast znakomite wrazenie zrobil na mnie Uwol: Quest for Money. Tez niby nic takiego, ale fajna szybka akcja. Wciaga.

8

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

w artku pisze:
"w 2010 roku wyszła także na C64 poprawiona wersja starszej strzenlanki wydanej po raz pierwszy przez Genias w 2992 r."

Uff, powrót do przyszłości ? ;)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

9

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

@nosty, to tylko tak wygląda że w 11 minut :-) To był jakiś wariat japończyk pewnie, z grupy tych co przechodzą Ikarugę i R Type'a  na jednym życiu i Morrowinda w cztery minuty:) Normalny gracz będzie się tym bawił dniami i tygodniami, ja np. przeszedłem raptem w pocie czoła parę leveli, ale może to już starość na refleks siada :-) Tak czy kwak, uważam że gierkę plus musowo Quest For Money można by przenieść:)

2992 rok :) aj waj, wielkie mi halo, miało być 1992, już poprawiam oczywiście  :D

scenial - journalsme de la scene ;)

10

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

Nosty: Quake SpeedRun (13 min) http://www.youtube.com/watch?v=UvA_kus5VTU

http://www.5oft.pl/

11

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

Panowie, ale przeciez napisalem "To niby o niczym nie swiadczy bo oczywiscie gra i tak moglaby dawac godziny zabawy."

Ale obejrzyjcie video (z amstrada, pelne przejscie): http://www.youtube.com/watch?v=lrAGD7FUz1w
Te levele sa prawie identyczne! Na kazdym jest tylko jedna identyczna przeszkadzajka, identyczna grafika...

Ale skoro Akira tak reklamuje to chyba poszukam emulca C64, poswiece pare minut i sam sprawdze....

12

Odp: Najlepsze gry na Commodore 64/128 z roku 2k10... trzeba portować!:)

nosty napisał/a:

Panowie, ale przeciez napisalem "To niby o niczym nie swiadczy bo oczywiscie gra i tak moglaby dawac godziny zabawy."

Tak, po czym dopisałeś:

"Ale chyba nie ta" :P