1

Temat: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

Czy dalo by sie dorobic obsluge myszki Stkowej pod zoomem? :) (pieknie wszystko dziala ale bardzo brakuje tego ficzera) :/
A to moj ulubiony program graficzny na atari i duzo prac w nim robie :/

Ostatnio edytowany przez insert (2011-02-02 23:51:04)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

2

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

źródła są ogólnie dostępne

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

buahaha
tebe - Mistrz Taktownej Odmowy :D

W sumie nie moja sprawa, ale kiedy zapytam Inserta na jakims zlocie czemu od dawna nic nie narysowal, nie chcialbym uslyszec: "Piksele na ekranie Atari sa ogólnie dostepne" ;)

4

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

to w takim razie pytanie innego typu: Czy ktos z osob znajacych sie na programowaniu bylby tak mily i poswiecil troche swojego cennego czasu na wprowadzenie tego typu usprawnienia do tego programu?

Ostatnio edytowany przez insert (2011-02-03 14:08:48)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

5

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

Żródło jest tutaj: http://madteam.atari8.info/uzytki/xlpaint.7z


Ale ASM odwołuje się do:

.link 'stdio\printf.obx'
icl 'align.mac'


Nijak napisz se... no chyba, że się poszuka w pakiecie MADS ;)

Ciekawe, co z tego mojego grzebania w kodzie wyjdzie.... nic nie obiecuje.

Update:

PODDAJE SIĘ:

$6FC4..$70AC
$B000..$B0AE
INIT $2000..$5BC4
NAG $E000..$E0A2
$0400..$06F9
skIp    CMP #$ef dC        ;Shift+CTRL+Q    -exit
xlpmax.asm (1310) ERROR: Value out of range

TeBe - Mads ewoluował, no i coś czego nie umiem dostosować - się sypie.

Ostatnio edytowany przez pajero (2011-02-03 19:54:21)

6

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

Pajero. Dziekuje za chec pomocy, jesli by Ci sie jednak udalo w to wglebic to jeszcze jedna sprawa zwiazana z obsluga myszki bylaby juz zwienczeniem sukcesu: zeby stawiajac dota klawiszem myszki program nie zatrzymywal sie kursorem w miejscu gdzie stawiany jest dot, tylko dalej mogl odczytywac kolejne polozenia myszki (jednym slowem: zeby mozna bylo nacisnac przycisk mychy zaczynajac robic pixelki i zromic sobie "maziaja" :)))) )

Ostatnio edytowany przez insert (2011-02-03 20:27:28)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

7

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

Jeśli TeBe odnajdzie wersje MADSa korelującą z XLP to spróbuję dorobić myszkę do zooma.
Ale nowych opcji/funkcji robić/zmieniać nie ruszam.

8

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

rozumiem, ale moze to jakis szczegol z tym "lagiem" myszki

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

9

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

wystarczyło dać znak komentarza, w załączniku wersja poprawiona

od etykiety MOUSE jest obsługa myszki, trzeba się tylko dowiedzieć dlaczego myszka nie działa u INSERT-a

Post's attachments

xlpmax.zip 24.28 kb, liczba pobrań: 3 (od 2011-02-04) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

lag zwiazany jest z tym ze po postawieniu dot'a program "blokuje" sie na krotki czas az do puszczenia klawisza myszki - nie pozwala tym samym kontynuowac zmiany polozenia kursora z wcisnietym klawiszem rysujac caly czas, pod zoomem obslugi myszki nie bylo wcale, ja niestety nie sprawdze tego pliku bo to zrodlo :/ sprawdzam to na prawdziwym atari 130 xe z myszka od ST

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

11

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

w trybie POINT tak jest, przełącz się na DRAW (D)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

aaa, dziekuje :) no to jeszcze myszka pod zoomem i bedzie idealna aplikacja :)))

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

13

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

czy sa jakies pozytywne wiesci w sprawie obslugi myszki pod zoomem? :) ;)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

14

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

Ja tu leczę zespół dnia poprzedniego....więc proszę o ciche wypowiedzi.

Ale dobra.

Prócz dodania JSR MOUSE musiałem zmienić samą prockę, by dojechanie wskaźnikiem na brzeg ekranu powodował jego scroll.
Tak może być?


TeBe: pozwoliłem sobie zmienić datę kompilacji na 5.02.2011 (patrz klawisz HELP), może być?

Post's attachments

XLPmax.atr 179.64 kb, liczba pobrań: 5 (od 2011-02-06) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

15

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

o! wow!  aha - i pod zoomem nie dziala tryb inny niz stawianie puntow, moglby dzialac tez tryb draw? scroll jest ok :) ps. mam wrazenie ze troche dziwnie jakby niestabilnie zachowywal sie kursor pod zoomem z myszka :/

Ostatnio edytowany przez insert (2011-02-06 18:44:19)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

16

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

bawiłem się procedurami odczytu pozycji myszki, na przerwaniu DLI co wiersz i na IRQ (AUDC=0, AUDF=77, timer1)

IRQ zapewnia największą płynność, do tego wcale nie musi być tak często wywoływane

załączone przykłady działają z mychą Amigi w porcie 2 (procka Jaskiera zaczerpnięta z Lepixa Eru), na real sprzęcie wersja IRQ jest najpłynniejsza (myszka Commodore 1352)

teraz trzeba to ożenić z XLPaintem, co pewnie tak idealne nie będzie bo obrazek zabiera sporo czasu CPU

Post's attachments

mouse.zip 924 b, liczba pobrań: 3 (od 2011-02-08) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

17

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

insert napisał/a:

...mam wrazenie ze troche dziwnie jakby niestabilnie zachowywal sie kursor pod zoomem z myszka :/

Na emulcu stabilność jest dobra, wskaźnik sam nie zmienia położenia. Real nie potestuje - brak hardware.

Pod A800win jest opcja "Speed of emulated device" - wpisanie max'a (99) powoduje ruch kursora jak za sznurkiem.
Czy taki jest efekt na real Atari+mouse ST?

Czy może chodzi Ci o to, że szybki ruch myszy nie powoduje adekwatnego przyspieszenia wskaźnika?
Tego raczej na myszy ST się nie zrobi, ona podaje tylko kierunek ruchu - jak joystick.

Wniosek, potrzeba praktyki by korzystać z myszy - odpowiedni ruch ręką :(
Upierdliwe...

18

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

chodzi o brak przyspieszenia chyba, ale i bez tego bardzo Wam dziekuje :)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

19

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

Jest też coś takiego jak CMI-08. Interface myszy na PS/2

Obecnie dorobiłem obsługę tego na osi Y.
Istnieje tu przyspieszenie, .... myk i jestem daleko....  :)

Wyszło coś jednak innego in-minus :(
Działa to na padlle - wskaźnik skacze, nie jest stabilny.
Kurczę. Czy to interface jest nie dorobiony?

Ostatnio edytowany przez pajero (2011-02-08 22:16:44)

20

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

po wstawieniu nowej procedury czytającej myszkę na IRQ, działa gorzej niż poprzednia wersja

p.s.
trzęsienie kursora myszki itp. są spowodowane zbyt wolnym odczytem myszki

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

uuu szkoda, a tak przy okazji chcialbym zapytac, czy jest jakas metoda generowania samouruchamialnych prac z Twojego programu? tak zeby wystawic je na compo i nie prosic sie jakiegos programisty? chodzi mi o rozwiazania dzialajace na atari ewentualnie na macu, nie psiadam windowsowej maszyny

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

22

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

plik RAW z XLPaint MAX-a akcpetuje Atari Interlace Studio, który pozwoli zapisać go jako XEX

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

23

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

a to nie jest przypadkiem windowsowy program?

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

24

Odp: XL PAINT 2.5 - 2.6 MAX do TEBE :)

tak, windowsowy

przepraszam, jesteś mac-owy

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C