26

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

... pytanie po co?

Dlaczego się tak przypierdalasz, jak bym coś złego komuś chciał zrobić? - tego nie rozumiem.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

27

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Epi, wyluzuj.
Pinek przecież chce coś zrobić dla ludu!!

28

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Chciałbym zauważyć, że Pinek raczej chce, aby to lud zrobił coś dla niego, niż odwrotnie.
Proponowane istniejące rozwiązania z góry odrzuca, nie testując ich, a następnie przy pomocy wulgaryzmów insynuuje, jakobym miał złe intencje, podczas gdy jedynie sugeruję utworzenie bardziej odpowiedniego miejsca dla tego wątku (i podobnych wątków, w których ludzie przedstawiają pomysły na nowe i/lub potrzebne rozwiązania).
Jednocześnie chciałbym dodać, że pomysł jest dobry. Wątpliwości co do mojej opinii powinny rozwiać wspomniane wcześniej programy, w których miałem swój wkład i są przykładem jego realizacji.
Trzeba jednak pamiętać, że wszyscy zajmujemy się Atari w swoim wolnym czasie i każdy z nas, nie wyłączając koderów, ma też wiele własnych pomysłów, na których zrealizowanie często tego czasu brakuje. Nieco nie na miejscu jest więc oczekiwanie, że w pierwszą lepszą środę lub czwartek wszyscy koderzy nagle rzucą swoje codzienne sprawy i w ciągu 2 godzin i 53 minut napiszą każdy program na czyjeś żądanie.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

29

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Co do pierwszego zdania - nie wydaje mi się. IDE+ sprzedał się bodaj w ilości 170 egz. a tego rodzaju wsparcie będzie znacznym udogodnieniem dla większości użytkowników SDX i wspomnianego interface'u.

... wiesz, Epi. Bo jak się okazuje runext istnieje od (strzelam) 2-3 lat i nikt jakoś nie zauważył potencjału tego programu. Wykazując (stare) nowe możliwości chciałem po prostu zachęcić kodera, by zrealizował wykonanie "playera", który i tak na chwilę obecną istnieje. Czy dorobienie do istniejącego programu / kodu możliwości odczytania parametru to takie duże wyzwanie? Od samego początku piszę dokładnie o co mi chodzi - chodzi mi o "player". Wspominanie więc i doktoryzowanie się w temacie plików wykonywalnych jest więc zaśmiecaniem wątku a pisanie i rozwijanie tematu - offtopikiem :). Nie oczekuję też, że w 2.5 godziny ktoś coś napisze. Wystarczy, że się zdeklaruje jako chętny. Czy to nie wystarczy?

A co do wspomnianych "wulgaryzmów" - niechaj Cię to nie dziwi, bo Twoje wypowiedzi bywają zgryźliwe a kwestie podobne do tych, stosowanych przez Dzielnego Wojaka Szwejka ;)-

Za TipView i Xunzip - szacuneczek, bardzo dobre programy. Czy mogę udostępnić wersję TV ze wsparciem dla zewnętrznego "parametru"? :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

30

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Najnowsza wersja jest cały czas dostępna w internecie: https://github.com/epi/TipTools

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

31

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Pin napisał/a:

Bo jak się okazuje runext istnieje od (strzelam) 2-3 lat

Kulą w płot, pierwszy anons zrobiłem tutaj w 2005 :)

32

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Ale zanim Pinokio sflaszował sobie nową SDX, to minęły pewnie ze 3 lata :)

KMK
? HEX$(6670358)

33

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

... bo każde flaszowanie w XEGS może pociągnąć za sobą wycieczkę na relacji Kraków <-> Wrocław :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

34

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

nie można pobrać plików z github

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

35

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

... eeee - mi się udało :P

TeBe - dasz radę zpaczować "podglądaczkę" do RIP'a tak, by można było zapodać jako parametr nazwę pliku z grafiką? - później wyjście w dos na "amerykańskiej" zasadzie eny-kij ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

36

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

a gdzie znajdę przykład kodu w asm, pozatym ta przeglądarka ma być w formacie relokowalnym SDX ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

37

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

1. przykład do pobierania parametrów z CLI był w instrukcji programowania do SDX.  były dwie wersje - specyficzna dla sdx (z użyciem symboli) oraz bez ich użycia (ta metoda zadziała także w DOS XL - o ile się nie mylę).
2. to zdaje się nie musi być relokowalne.

38

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

.. z czego wiem, nie musi być to aplikacja pisana szczególnie pod SDX.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

39

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Nie musi. Przykład jest w źródłach runtime CC65 i obsługuje nie tylko Spartę X, ale również 3.x oraz DOS XL.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

40

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

przykład dekompresji i wyświetlenia RIP-a jest w paczce z mads-em dostępny od paru lat  ..\examples\gfx\rip

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

41

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Widzę nowy D2D i bonus w postaci formatu *.WAV + obsługa covox'a ;)- Jak na razie obczajam konwersję łejwa do 8->5bit na pokeya. Gra to zajebiście ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

42

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

6 bitów za to, zanim zastosowałem Pecusia tablice, charczało. Natomiast po ich zastosowaniu trzeszczy jak stara szafa. Jak na kowoksie to brzmi, tego nie wiem, bo dupam - na ostatniej Grzybsoniadzie Candle siedział 20 cm ode mnie z SoundBoardem, a ja nie przetestowałem D2D na tym (mimo że ma wykrywanie Soundboardu zakodowane i używanie go jako kowoksa), albowiem zapomniałem o jego - D2D - istnieniu... :/

Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-06-21 01:01:15)

KMK
? HEX$(6670358)

43

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Grzech śmiertelny.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

44

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Draco - a czy można by do D2D dorobić możliwości podania jako parametru częstotliwości odtwarzania sampla? - chodzi w zasadzie o sample 4-bit, bo *.wav widzę, że z nagłówka pliku jest "rozkodowany" :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

45

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Zrobi się.

KMK
? HEX$(6670358)

46

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Dziękować ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

47

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Się zrobiło: nowa wersja 1.2 u mnie na stronie. W zasadzie wave'om też pozwala ustawiać częstotliwość z linii poleceń.

d2d /? wyświetla ściągę ze składni.

KMK
? HEX$(6670358)

48

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

łoł - dziękować, dziękować. Można dzięki temu automatem odtwarzać sample różnych częstotliwości. Np dla *.SMP 4-bit ustalić sobie dla RUNEXT metodę, gdzie:

*.SM4 - 14khz
*.SM5 ....
*.SM7 - 17khz ... itd.

WAV się "rozpoznaje" sam, więc tu problemu nie ma, ale możliwości jak by coś są ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

49

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

OCENZUROWANO :) -

wszystko dziabie :D

Ostatnio edytowany przez Pin (2011-06-27 20:53:02)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

50

Odp: Skojarzenia typów plików SDX

Pin napisał/a:

(...) więc pytanie do koderów - czy ktoś chętny podejmie się napisania playera do TMC - player musi oczywiście zadziałać wraz z RUNEXT, czyli sumarycznie wystarczy by zadziałał spod SDX wraz z podaniem parametru jako argument z nazwą pliku. Nie stać mnie na wiele, lecz mogę postawić za taki player z 10 browarów na Głuchołazach ;)-
(...)
Ktoś chętny? :D

No cóż. Co prawda nie zrobiło się na poczekaniu, ale przysiadłem nockę i na bazie neoplay zrobiłem Ci tmcplay.
Pliki należy sobie skopiować do odpowiednich katalogów (u mnie A:>BIN> i A:>MAN>) a RUNEXT.CFG proponuję wyedytować tak:

TMC,A:>BIN>TMCPLAY.COM

lub jeśli wola

TMC,A:>BIN>TMCPLAY.COM,% /X

Prosiłbym, żebyś pin sprawdził jak to gra, bo obawiam się że uwaliłem sobie stereo :( Program mi pokazuje, że wykrył ale kompletnie go nie słychać.

MAN TMCPLAY

lub

TMCPLAY

pokaże sposób wywołania playera i listę parametrów (MAN bardziej szczegółowo).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje