I dlatego pisze się z użyciem wywołań ustandaryzowanego CIO i ma zadziałać pod każdym DOSem (programista nie musi wiedzieć jaki system plików ma "pod spodem").
Jak Ty Sikorku pisałeś swoją grę (z przykładu XbXL) to używałeś zapewne z BASICA: OPEN, CLOSE, GET, PUT itp i nie przejmowałeś się jaki DOS i jaki system plików masz na dyskietce (no może się przejmowałeś, ale nie miało to znaczenia ;) ). Tak napisany program, po skopiowaniu do podfolderu na dysk w formacie Sparty zadziała dokładnie tak samo. I o to w tym wszystkim chodzi.
A co do przeniesienia na Carta, to wystarczy tylko zrobić kawałek DOSa obsługujący Cart i tak samo napisany program zadziała i przy użyciu takiego systemu, na cartridgu.
No i połaczenie xBiosa z handlerem D: i sterownikiem carta (pewnie już w sumie nie tak mały kawałek kodu) jest takim DOSem Oczywiście różne sterowniki dla różnego sposobu bankowania.
Ech taki był "fajny" pomysł, a skończyło się na ułomnym DOSie... :P
Ale jeśli patrzeć na xBiosa jako na DOSa to jest jedna fajna sprawa - podział na 3 moduły, tyle, że pewnie jakby dokończyć ten projekt tak by mał wszystkie podstawowe funkcjonalności DOSa, to przekroczyłby zajętością pamięcie kilka innych DOSów, właśnie dlatego że jest modułowy.
Ostatnio edytowany przez Pecus (2015-11-13 23:49:02)
Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.