26

Odp: Rick Dangerous

bracia Wiśniewscy, Probe i spółka, przecież Probe wcześniej na konkurs Abbuca wystawiał już Rick-a  tyle że w wersji mocno okrojonej wizualnie

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

Odp: Rick Dangerous

Witam ponownie wszystkich,

Tak jak napisałem będę informował Was Kochani o postępach
w pracy nade mną. smile

Najpierw jednak chciałbym przedstawić kilka szczegółów technicznych,
które udało mi się uzyskać od Twórców:
1. Cała grafika została przygotowana w tekstowym trybie 5-kolorowym.
2. Moja postać, nad której poprawą cały czas trwają prace smile, jest
zrealizowana na dwóch sprzętowych parach sprite+pocisk. W wersji na C-64 jest
podobnie: tam też jestem zrealizowany na dwóch spritach sprzętowych,
przy czym jeden jest w niższej rozdzielczości, drugi w wyższej. Powoduje
to, że moja postać jest bardziej wyraźna. W 8-bitowym Atari nie ma takiej
możliwości, dlatego naciskam Twórców o jak najlepsze wykonanie mnie.
Obecnie wyglądam troszkę jak w wersji CPC+, ale mam nadzieję, że tutaj
będzie lepiej. Wszak jestem głównym bohaterem gry.
3. Reszta obiektów w grze oprócz pocisków (nabojów) wystrzeliwanych z
kolta jest spritami programowymi (na C-64 obiekty są spritami sprzętowymi).
4. Naboje, zarówno w wersji Atari jak i C-64 zrealizowane są na pojedynczym znaku
przesuwanym co kursor.
5. W każdej komnacie będą wykorzystane dwa zestawy znaków (zawierających sprity programowe).
6. Obecny system renderujący potrafi wyświetlić ok. 6-7 spritów w ramce.
Założone zostało, że gra ma wyświetlać animację z prędkością 25 fps.
7. Sprity programowe są troszkę większe od tych znanych z C-64 13x24 (w rzeczywistości
żadna klatka nie jest większa niż 13x23), na C-64 jest 12x21.
8. Pozostałe dwie pary: sprite+pocisk pójdą wraz z przerwaniami DLI na podkolorowanie różnych
elementów w etapach (PRIOR0).
9. Planujemy jednoczesne odtwarzanie muzyki oraz dwa kanały na efekty dźwiękowe.

Na razie tyle szczegółów technicznych.

Pozdrawiam,
Ryszard Niebezpieczny, czasami zwany Niebezpiecznorękim

P.S.
Załączam grafikę z 1 komnaty w wersji Atari i dla porównania w wersji C-64.
http://img3.imageshack.us/img3/6658/level1a.png

-

28

Odp: Rick Dangerous

Na jakim nośniku ukaże się gra ? Czy będą głupawe edycje tylko dla "wybranych" ?

Ostatnio edytowany przez grzeniu (2012-04-04 21:57:26)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

Odp: Rick Dangerous

@grzeniu: co masz na myśli, pisząc dla "wybranych" ?
Podstawowa wersja ukaże się w wersji dyskowej (.atr) + wersja rozszerzona dla Atari 130XE.

-

30

Odp: Rick Dangerous

grzeniu nawiązał chyba do powstającego Silk Worma który ma zawierać ekstrasy tylko dla wybranych zaangażowanych w tworzenie gry smile Trochę dziwny pomysł

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

31

Odp: Rick Dangerous

Nawet nie poddawajcie takich pomysłów wink Mam nadzieję, że Rick będzie równie niebezpieczny dla wszystkich smile

32

Odp: Rick Dangerous

który obrazek jest z atari ten po lewej?

33

Odp: Rick Dangerous

Raczej ten po prawej wink

Odp: Rick Dangerous

Nie będzie żadnej edycji dla wybranych. Jak to ładnie ujął Jacques będę niebezpieczny dla wszystkich.

Jeśli chodzi o obrazki to ten z niebieskim tłem pochodzi z C-64 (czyli ten pierwszy od lewej).
Przepraszam, pomyliłem kolejność obrazów.

-

35

Odp: Rick Dangerous

Nie pomyl się i nie osadź się w grafice z MSXa wink

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

36

Odp: Rick Dangerous

jury napisał/a:

Ja obstawiam BDSM'owców

Całkiem słusznie, bo RASTAN miał chyba kiedys Ricka w avatarze. (...)

Pr0be raczej nie robilby w tym stylu, tj. kampanii reklamowej przed wydaniem gry. smile

Ogolnie fajnie, ze powstanie cos tak dobrego i dopracowanego (niezaleznie kto sie przyzna do zrobienia tej gierki za rok).

Ostatnio edytowany przez Dracon (2012-04-05 22:47:24)

37

Odp: Rick Dangerous

Just my two cents: part of the 1st level on some more platforms for comparison:
1st is the ZX Spectrum version, second is the original Amstrad CPC version and third is the improved CPC Plus version.
ZX CPC CPC Plus

Ostatnio edytowany przez pg (2012-04-06 09:54:05)

38

Odp: Rick Dangerous

But they're ugly wink  Blue or orange stones don't make much sense. Looks like our Rick is going to be just great, with very balanced colour scheme, more like 16 bit versions than the other 8-bit.

39

Odp: Rick Dangerous

No wlasnie, rozdzielczosc rozdzielczoscią ale ZX i CPC mają bardzo ograniczona paletę kolorow. W grach, ktore moga byc oczojebne sie sprawdzają, ale w takich, ktore wymagaja troche smaku kolorystycznego i klimatu Atari moze byc górą jesli wezmie sie za to dobry grafik.

40

Odp: Rick Dangerous

Is there anything new regarding this game? How is the port progressing? Will we see any more teasers in the near future? :-)

Odp: Rick Dangerous

The game development is steadily progressing with each passing week. My manager is planning to reveal one more graphical showing just before official introduction on this year's Grzybsoniada.
An almost complete and playable first level is going to be presented at the party.

Ostatnio edytowany przez Ryszard Niebezpiecznoręki (2012-04-20 20:54:10)

-

Odp: Rick Dangerous

Zapraszam do obejrzenia trailera 2:
http://www.youtube.com/watch?v=eeRZrysYrRU
i poczytania o moich przygodach:
http://atarionline.pl/v01/index.php?ct= … 1335639438

Pozdrawiam,
Ryszard Niebezpieczny (czasami zwany Niebezpiecznorękim)

-

Odp: Rick Dangerous

Witam po krótkiej przerwie,
Pragnę poinformować wszystkich, że prace nade mną cały czas postępują. Poprawiona została grafika w pierwszym etapie,  dodano kilka obiektów oraz zaimplementowano wsparcie dla VBXE.
Na komputerach z tym układem będzie można mnie podziwiać w wersji z mapą kolorów. Na standardowych konfiguracjach mapa kolorów będzie symulowana za pomocą konarów i lian.
Tradycyjnie zapraszam do obejrzenia klipu:
http://www.youtube.com/watch?v=ij6rt28hRS4

Pozdrawiam,
Ryszard Niebiezpieczny

P.S.
Moderatorów proszę o przeniesienie tego wątku do Fabryki. Z góry bardzo dziękuję.

Ostatnio edytowany przez Ryszard Niebezpiecznoręki (2012-10-09 21:26:01)

-

44

Odp: Rick Dangerous

Miodź.

hex, code and ror'n'rol!
"mężczyzna wydoił wielbłąda żoną" / "wcześniej miał na imię Heidi i był niemiecką kulomiotką" / "niewiedza buduje, wiedza rujnuje" / "błąd był tolerowany, a teraz tolerowany być nie chce"

45

Odp: Rick Dangerous

Wypasior!

naj***ny, ale zawsze elegancki.

46

Odp: Rick Dangerous

Nie powiem zebym zrozumial o co chodzi z tą mapą kolorow (chyba ze kolorowo bardziej bedzie po prostu? wink, ale to niech sie wlasciciele VBXE martwią wink

Czekam z ogromną niecierpliwoscia na tę gre!

47

Odp: Rick Dangerous

Jakie narzędzia są używane przy produkcji tej wspaniałej gry ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

Odp: Rick Dangerous

@nosty: Każdy znak z globalnego zestawu znaków w etapie ma przypisane dowolne kolory podmieniające zawartości rejestrów COLPF0, COLPF1, COLPF2. Podkolorowanie dotyczy również górnego panelu. Wykorzystaliśmy kolory pochodzące z palety default.act.

@grzeniu: Do produkcji gry wykorzystana jest cała bateria dedykowanych narzędzi (skrypty w Pythonie i programy w C#) oraz: Mads, Tiled, Franny, Gimp, Graph2Font, Macromedia Flash, TortoiseSVN i inne.

Ostatnio edytowany przez Ryszard Niebezpiecznoręki (2012-10-09 23:59:35)

-

49

Odp: Rick Dangerous

Wygląda świetnie, a wersja dla VBXE też bardzo mi się podoba, jest kolorowo ale nie jest za kolorowo - idealnie.

kilka pudeł atarynek

50

Odp: Rick Dangerous

no własnie to VBXE szkoda ze juz nie mozna kupic sad