Temat: PAL a NTSC?
Jaka jest różnica pomiędzy PAL a NTSC? (od strony programowej...np: jakie wartość przyjmuje rejestr VCOUNT)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
BigPEmu 1.12 Richard Whitehouse wydał BigPEmu 1.12
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jaka jest różnica pomiędzy PAL a NTSC? (od strony programowej...np: jakie wartość przyjmuje rejestr VCOUNT)
http://atariki.krap.pl/index.php/NTSC_vs_PAL
Oraz http://atariki.krap.pl/index.php/Rejest … C-a#VCOUNT :)
Dzięki za podpowiedź.
Muszę spróbować przerobić BOMB JAKE tak żeby działało również pod NTSC.
Ma ktoś z tym doświadczenia, żeby napisać grę tak aby działała tak samo pod PAL i NTSC?
Czy player RMT można tak ustawić, żeby pod NTSC grał nieco wolniej? bo muza jest za szybka
Czy player RMT można tak ustawić, żeby pod NTSC grał nieco wolniej? bo muza jest za szybka
DLI w odpowiednio policzonych interwałach.
Jeszcze jedno pytanko:
ile dostępnych mamy linii na ekranie w NTSC? bo w PAL 240
ostatnia wersja RMT miała już możliwość zapisania modułu dla NTSC
na ekranie wciaz wejdzie ci 240 linii - pamietaj ze zajma one wiecej tego ekranu - literki tez sa wyzsze...
jesli chcesz moge pouruchamiac bomb yaka na ntsc
Jesli chodzi o odtwarzanie muzyki stworzonej dla PAL na NTSC, to na przyklad w IK+ dla C64 zastosowano prosta sztuczke polegajaca na tym, ze w co 6-stej ramce VBL nie jest wykonywane wywolanie procedury playera.
na ekranie wciaz wejdzie ci 240 linii - pamietaj ze zajma one wiecej tego ekranu - literki tez sa wyzsze...
Ale na telewizorach NTSC (szczególnie starszych) nie wszystkie są widoczne. Nie bez powodu obraz standardowo ma 192 linie.
Jesli chodzi o odtwarzanie muzyki stworzonej dla PAL na NTSC, to na przyklad w IK+ dla C64 zastosowano prosta sztuczke polegajaca na tym, ze w co 6-stej ramce VBL nie jest wykonywane wywolanie procedury playera.
Taką samą sztuczkę zapewne zastosowano w World Karate Championship na Atari - ale nie dam głowy. W każdym razie muzyka w WKC jest wolniejsza względem IK.
Ostatnio edytowany przez Krótki (2009-11-20 12:41:08)
bo ktos sobie uwidzil, ze komputer musi miec piekna ramke na okolo ekranu ;)
ponadto - skad wziasc starszy tv?
Taką samą sztuczkę zapewne zastosowano w World Karate Championship na Atari - ale nie dam głowy. W każdym razie muzyka w WKC jest wolniejsza względem IK.
Zgadza się. Dodatkowo całe WKC (którego jest tylko wersja NTSC) jest wolniejsze na naszych PAL-owych komputerach od International Karate w PAL. Ale przynajmniej w tę stronę NSTC->PAL to działa ;)
@ Pavros:
Czy możemy spodziewać się jakiegoś grudniowego prezentu w postaci nowej wersji IK+? :)
@ Jacques:
Dziś nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie.
Nie brzmi to nazbyt optymistycznie ;) Ale nawet jeśli nieprędko, to mam nadzieję, że projekt zostanie doprowadzony do końca, bo to będzie pewny hit - tak grywalnościowo jak i graficznie. A brakuje takich gier na naszego Malucha...
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.074 sekund, wykonano 20 zapytań ]