1

Temat: Open TTD

Czy jest moze tu ktos komu udalo sie uruchomic Open TTD ? Bo ja od jakiegos czasu walcze i poki co kompletnie przegrywam :(
no moze nie kompletnie, bo jakis czas temu wreszcie to uruchomia mi sie, ale nie moge sterowac, tzn nie widac kursora myszy.

2

Odp: Open TTD

yyy, pod czym?
st?
winda?
linux?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

3

Odp: Open TTD

ech, sorki, jestem chory i nie do konca kontaktuje :)
ale, jak pisze w dziale soft gry 16/32 bit to dotyczy to tej platformy :)
a reszte mozna juz logicznie wydedukowac, jaka platforma Atari moze udzwignac Open TTD, no jaka ?
dokladnie, chodzi o F030 z CT6x :)

Ostatnio edytowany przez jury (2009-09-17 17:20:41)

4

Odp: Open TTD

ztcp to dosc wolno chodzi nawet na pecetach.
gdyby chodzilo o linuksa - moze bym pomogl - 2x w roku odpalam ta gre ;)
nawet nie wiedzialem ze sa jakies buildy pod ct6x

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

5

Odp: Open TTD

OK, czy w takim razie byłby ktoś chętny na sprawdzenie mojej konfiguracji Open TTD u siebie ?
jeśli tak to bym podesłał spakowaną grę ( 12MB ), wystarczyło by tylko rozpakować i sprawdzić czy działa :)
wymagania: CT6x + mint
są chetni ? :)

6

Odp: Open TTD

OK, jakby co to problem z nieruchomym kursorem został rozwiązany w MiNTie 1.17.0, teraz OpenTTD działaaaaaaa!!!! :D :D :D no to chyba zarwę nockę :)

7

Odp: Open TTD

te openTTD chodzi ci z CTPCI? Jeżeli tak to fullscreen czy w oknie gemowym? Tak się pytam, bo fullscreen teoretycznie nie powinien działać :P.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

8

Odp: Open TTD

U mnie coś CTPCI nie do końca działa, coś pewnie naknociłem z konfiguracją więc narazie grzecznie leży w szufladzie :D Ale zbieram moc wewnętrzną aby się do tego ponownie zabrać i mam nadzieję że openTTD ruszy na tym bo uwielbiam tą gierke :)

9

Odp: Open TTD

acha, to nie musisz próbowac bo nie ruszy ;).. widziałem sdla odpalanego w oknie, ale jest problem z przechwytywaniem eventów. Pozatym fullscreen to podstawa. a w tej chwili nie ma supportu -> trzeba zrobić... :)

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

10

Odp: Open TTD

saulot napisał/a:

widziałem sdla odpalanego w oknie, ale jest problem z przechwytywaniem eventów.

Ale czekaj, kiedy to widziałeś? zapewne przed 1.17.0 a w nim widać został poprawiony sdl. Bo ten problem z myszą w openTTD był właśnie związany z SDLem. Więc skoro obsługa SDLa została poprawiona to jest szansa że to ruszy na Radeonie, chyba że coś nie do końca rozumiem. :)

Jakby ktoś miał dobrze skonfigurowanego CTPCIja i był skory do przetestowania czy openTTD na tym działa to  byłbym wdzięczny :D Zmotywuje mnie to do szybszego zebrania w sobie pokładów mocy aby ponownie przysiąść nad tym wynalazkiem :) W razie czego mogę podesłać zip'ka którego wystarczy tylko rozpakować i odpalić prg :)

Ostatnio edytowany przez jury (2011-01-22 10:45:37)

11

Odp: Open TTD

na radeonie nie działa bo nie ma logiki do wykrywania rozdzielczości radeonowych do renderu w fullscreenie. Cudów nie ma.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

Odp: Open TTD

saulot: logika do tego nie potrzebna, starczy odpowiednie użycie VDI

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

13

Odp: Open TTD

logika jest potrzebna, bo nie ma wykrycia karty, czyli sprawdzenia czy jest szyna pci czy jej nie ma, czy radek jest czy go nie ma, potem można ustawiać sobie vdi.
Jest funkcja do listowania videomodów, ale działa raczej średnio (się sypie) i nie ma trybów z alfą :/ tylko 00RRGGBB i normalnie się zirytowałem.
W tej chwili jest eksperymentalna obsługa milana, a te funkcje xbiosu są podobne (jest zmiana tylko jednej flagi w funkcji). Więc możnaby się pokusić o lekkie kopiuj-wklej. Spoko przepatrzyłem wszystko ;)....

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

Odp: Open TTD

No, ale wciskanie tego do SDLa jest IMO pozbazione sensu - najlepiej użyć  sterownika VDI, a później SDL niech używa VDI.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

15

Odp: Open TTD

no to jest w atarowskim handlerze video, do tej warstwy odwołuje się SDL, w tej chwili wszystko jedzie na xbiosie. Chodzi o to, żeby SDL dostał listę dodatkowych trybów z radeona i żeby były one preferowane jeżeli już będą dostępne (czy jakoś tak)..

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

Odp: Open TTD

Tylko że Xbios nie wspiera innych rozdzielczości niż standardowe. Handler o którym mówisz zapewnia TOSowi 'konsolę' i tyle. W Xbiosei nie ma API zwracającego listę trybów i ich konfigurację. Żadne Atarowskie API tego nie ma. Jedyne co udostępnia API gdzie możemy sobie odczytać rozdzielczość ekranu to VDI.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

17

Odp: Open TTD

a nieprawda. zajrzyj sobie do specyfikacji :)... są milanowe wywołania xbiosowe i przystosowane do ctpci...

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

18

Odp: Open TTD

Tak wygląda openTTD na CT63 w 640x480 :)

http://www.youtube.com/watch?v=1EwwM6ZPR7E

19

Odp: Open TTD

wygląda nawet nieźle..

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

20

Odp: Open TTD

tenże OTT ma port już chyba na wszystkie platformy (sam pogrywałem niedawno na PPC i NDS), więc może kiedys doczekamy się jakiejś strategii pełną gębą na dopalonego Falcona, to byłoby coś.

gep/lamers^dial

21

Odp: Open TTD

jury napisał/a:
saulot napisał/a:

widziałem sdla odpalanego w oknie, ale jest problem z przechwytywaniem eventów.

Jakby ktoś miał dobrze skonfigurowanego CTPCIja i był skory do przetestowania czy openTTD na tym działa to  byłbym wdzięczny :D Zmotywuje mnie to do szybszego zebrania w sobie pokładów mocy aby ponownie przysiąść nad tym wynalazkiem :) W razie czego mogę podesłać zip'ka którego wystarczy tylko rozpakować i odpalić prg :)

To muszę trochę zdemotywować. Próbowałem dorobić podwójne buforowanie w SDLu na radeonie w fullscreenie, ale okazuje się że się nie da, bo ustawienie adresów na nowe bufory ramki jest nie zaimplementowane w 'oficjalnym' releasie sterowników CT60/CTPCI. Dopóki Didier tego nie naprawi to SDL'a w fullscreenie nie będzie (co według mnie jest marnotrawstwem sprzętu). Na razie czekam na odpowiedź co autor sterowników na to powie i kiedy będzie jakiś update firmware'u ct60/ctpci.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl