1

Temat: support dla CTPCI/Radeon w SDL

Aloha,
udało mi się dodać support dla CTPCI/Ati Radeon w porcie SDL:
http://nokturnal.pl/2011/06/sdl_radeon_ … ch_lang/pl
To na razie taka zajawka.

Niestety wymagane są poprawione sterowniki Radeona, które jeszcze nie zostały puszczone w obieg. Jak wrzucę swoje zmiany do repozytorium SDL'a to każdy projekt przekompilowany z SDLem będzie obsługiwał CTPCI/Radeona.
Niestety nie udało mi się położyć łapy na źródłach do quake'a, a szkoda.
pzdr!

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

2

Odp: support dla CTPCI/Radeon w SDL

tak trzymaj Saulot!

a jak z prędkością działania pmDoom i pmHexen -  Videl vs Radeon?

Ostatnio edytowany przez Cyprian (2011-06-26 18:55:24)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

3

Odp: support dla CTPCI/Radeon w SDL

w pmDoomie z tego co sprawdzałem to:
9-10 w 8BPP
~20 w hicolorze
22-36 radeon w trybie 16/32 bit, w 8 bitach by było pewnie jeszcze lepiej (ale jest problem, chyba w sterownikach, bo są zawiechy przy aktualizacji palety przez XBIOS). Nie wiem jak bardzo wiarygodne są te liczniki, bo nie są robione przeze mnie ;) tylko wbudowane w porcie. w pmHexen framerate jest troszeczkę niższy, ale chodzi wszystko płynnie. Ciekaw jestem jakby wypadły inne wersje tych portów tj. hhexen i hheretic (nie wiem czy je próbowaliście, bo wg. mnie działały lepiej).

Ten framerate na pewno może być jeszcze lepszy, jak będzie tryb burst w firmwarze CTPCI, na który czekam już od bardzo dawna (i nie tylko ja). To co jest w tej chwili to jest bez żadnej akceleracji sprzętowej, renderuję wszystko w buforze TT-RAM i ładuję raz najakiś czas do videoramu. Z akceleracją pewnie by było miliard razy lepiej.
Rzeźbienie bezpośrednio w video ramie jest robione tylko jak są małe regiony do updateowania.

No to video już jest, to teraz midi trzeba zrobić ;P....

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl