Odp: SV2k11 - regulamin konkursów Atari XL/XE
@candle: nie wiem do czego "pijesz" :D przecież prac na compo łącznie było ponad 45 :) to mało? :) a teraz będzie więcej :D o co chodzi ze "zdjęciami z poprzedniego party"?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
@candle: nie wiem do czego "pijesz" :D przecież prac na compo łącznie było ponad 45 :) to mało? :) a teraz będzie więcej :D o co chodzi ze "zdjęciami z poprzedniego party"?
no trudno, nie zrozumiesz ;]
prace to ja bym liczyl w danej kategorii, a nie per party
@candle: spoko. nie jestem zupą pomidorową, nie każdemu muszę smakować :D to i tak ostatnie SV2k11, ale dołożę wszelkich starań aby było jak najlepsze.
pozdrawiam :)
no skoro jest jedno w roku, to rozumiem że będzie to ostatnie sv2k11
a i zupa pomidorowa znajdzie swoich przeciwników
mam tylko nadzieję, że z tej polemiczki cokolwiek wynikło
@candle: ostatnia edycja SV w ogóle. utwierdziłeś mnie tylko w tym przekonaniu :) najbardziej boli mnie to, że ktoś wypowiada się na temat imprezy na której nie był.
EOT
a jak sadzisz, czemu?
Odpalcie sobie irca czy innego gadu. ;)
@Larek, Candle:
regulamin jest tak skonstruowany ze praktycznie nie ma zadnych ograniczen :-) sa tylko wskazowki.
-jesli chcesz zrobic prace colodyskowa /boota mozesz - podajesz konfiguracje na jakiej sie uruchomi,
-jesli chcesz zrobic prace pod konkretnego dosa mozesz, podajesz konfiguracje na jakiej chodzi (no tu jest jedno ogrniczenie co do ilosci bankow pamieci -2)
-jesli chcesz zrobic prace na jakies super wymyslny sprzet dodatkowy mozesz - zglaszasz na jakim sprzecie to trzeba uruchomic (mozesz dostarczyc swoj super specyficzny)
sa co prawda ograniczenia dotyczace publikacji zrodel ale ... ale zedrzec narosl niezrozumialych sztucznych ograniczen z kilku poprzednich lat nie jest latwo heheh
podejrzewam, ze Fox z klubem cos wystawiaja i oby to byla gra, cos co im najlepiej wychodzi :-)
Mam pytanie do grafików zaglądających w ten wątek - kolega Irata4 zadał pytanie dotyczące Gfx Compo na portalu AtariOnline. Oto ono:
-----------------
"- Prace muszą być w całości ręcznie wypikselowane. Skanowanie, konwertowanie i późniejsze obrabianie swoich oraz cudzych prac (jak również wcześniej wystawianych, znalezionych w sieci itp.) jest zabronione."
Czyli np jeżeli pracę wykonam na pc(Paint) i przerzucę np poprzez Atari Interlace Studio to taka praca odpada ?
przecież G2f też jest programem na blaszaka ?
Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie wykorzystania (przerysowania postaci z filmu/bajki) w swojej pracy,przecież prawa autorskie może tyczyć się postaci fragmentów itp. Proszę o odpowiedź
----------------
Nie jestem grafikiem, punkt dotyczący Gfx Compo został zmoderowany na prośbę Maziego. Proszę grafików o wypowiedzenie się w tej kwestii gdyż jestem w trakcie tłumaczenia regulaminu i stawiania z Hospesem strony SV2k11.
Bardzo dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowany przez grey/msb (2011-08-03 19:19:37)
"- Prace muszą być w całości ręcznie wypikselowane. Skanowanie, konwertowanie i późniejsze obrabianie swoich oraz cudzych prac (jak również wcześniej wystawianych, znalezionych w sieci itp.) jest zabronione."
Grey, rozumiem z tego, że intencją jest żeby grafika była:
1) własnego autorstwa,
2) nie publikowana wcześniej,
3) oryginalna, tj. nie była to przeróbka/konwersja swojej pracy wykonanej przy wykorzystaniu jakiegokolwiek innego medium czy techniki (np. ktoś namalował obraz, a potem zrobi zdjęcie i przekonwertuje to jako "nową" pracę na Atari).
Ostatni punkt potraktowałbym liberalnie, bo jeśli ktoś ma w szufladzie swój stary rysunek, który nie był nigdzie wykorzystany, dlaczego po odpowiedniej obróbce (również wymagającej twórczego wkładu), nie mógłby zrobić z niego pracy na Atari? Jeśli efekt będzie tego warty, chętnie zobaczę takie obrazki.
IRATA4 słusznie zauważył, G2F czy AIS to też nie Atari. W niektórych obrazkach używam Painta czy Corela w początkowym stadium obrazka (bo tak mi wygodnie) a potem wrzucam do G2F. Przy obrazkach w interlace (HIP) całość rysuję w Corelu. W moim odczuciu nie łamię regulaminu.
Ostatnio edytowany przez Lhuven (2011-08-03 20:32:07)
Regulamin brzmiący w ten sposób łamiesz.
To zależy czy zastosujemy wykładnię językową (analizując, co wynika z samego zapisu, w oderwaniu od intencji autora) czy celowościową (co przyświecało twórcy danego zapisu) :-) Nie zakładam, że celem było zabronienie korzystania z programów na PC, które nie są w stanie wygenerować pliku w formacie akceptowanym przez Atari - bo do tego się to sprowadza. Ale rzecz jasna mogę się mylić :-)
Ostatnio edytowany przez Lhuven (2011-08-03 20:45:12)
Ja się cały czas zastanawiam po co są regulaminy???
Mnie osobiście zupełnie nie interesuje czy demo będzie wymagało 256kb ram czy może 576kb ram, czy wróci do dos-a czy nie :P
Grunt aby powstało i było na poziomie :)
Jestem autorem tego punktu wiec juz tlumacze co bylo moim zamierzeniem:
praca ma byc wypikselowana reczenie i tylko taka mialby byc dopuszczona do gfx compo. Chodzi o to aby nie konwertowac swoich badz cudzych prac tylko pikselowac. Jezeli mamy rysunek w szufladzie to owszem, mozna go uzyc ale nie poprzez przekonwertowanie tylko reczne pikselowanie.
Edit:
dodam jeszcze co do g2f i innych:
mozna wypikselowac recznie grafe np. w grafix2 (np. na PC) a potem wczytac do g2f i kolorowac. Chodzi o to aby praca byla wypikselowana od podstaw.
Ostatnio edytowany przez mazi (2011-08-04 10:55:28)
"Reczne pikselowanie" - na Atari joystickiem (?) - czy chodzi o pelen "oldschool" ?!? :lol:
To moze jeszcze wprowadzmy kategoryczny zakaz uzywania trybow w interlace, a
na pewno ilosc prac wzrosnie kosmiecznie... ;)))
Im wiecej restrykcji, tym pewnie slodszy smak wygranej... :)
Ostatnio edytowany przez Dracon (2011-08-04 10:57:02)
Ej Dracon, nie ma co robic sobie jaj. Wiadomo o co chodzi. Mozna pikselowac trackballem, myszka i czym tam sobie tylko chcesz. Nawet grabiami ;)
Chodzi o zakaz konwertowania.
A nie można ująć tego prosto - "zakazuje się konwertowania"? Z wykluczeniem konwersji własnej pracy z jednej postaci do innej.
Ostatnio edytowany przez mono (2011-08-04 11:03:49)
Pewno mozna... Ale tu chodzi o to, ze konwersja wlasnej pracy jest takze niedozwolona. Natomiast mozna przepikselowac :)
A właściwie to czemu swojej własnej nigdzie wcześniej niepublikowanej nie można?
@mazi: czy jesteś w stanie wykryć czy praca jest konwertowana czy przepikslowana ? bo jeśli tak to ok. jeśli nie to ten punkt jest bez sensu. ludziki będą sobie ułatwiać sprawę i konwertować, ale mówić, że przepikslowali.
mono: mozna, ale nie poprzez przekonwertowanie a poprzez przepikselowanie.
Rastan: mozna wykryc ale wierze w ludzi, ze nie beda oszukiwac ;) :)
@mazi: rozumiem ideę, ale całkowity zakaz konwersji swojej pracy to sztuczne utrudnianie sobie pracy. G2F ma nie za dobre możliwości edycji bitmapy. Wyobraź sobie że w Paincie czy innym Corelu tworzysz "szkic" rysunku, robisz część pracy, rozplanowujesz co gdzie ma być. Potem wrzucasz to do G2F i tu dopiero zaczyna się mrówcza robota - pikslowanie, kolorowanie.
Czy jeśli w G2F użyję sprayu, czy innych funkcji edycji bitmapy też złamię regulamin? Bo nie stawiałem pikseli jeden po drugim.
Ten zapis regulaminu wyklucza również obrazki w interlace - nie wiem jak koledzy, ale ja nie jestem supermenem, i nie narysuję czegoś takiego w AIS.
Jeżeli zostaniemy przy takim zapisie, wiele rysunków nie będzie mogła wziąć udziału w gfx compo. Może Grey zgodziłby się na pokazanie ich poza konkursem, albo stworzenie osobnej kategorii compo, tylko po co? Obrazek który przesłałem na SV2k11 XL/XE gfx compo nie spełnia wymogów regulaminu w obecnym kształcie, łamiąc właśnie zapis o konwersji własnej pracy. Pracowałem nad nim (z przerwami rzecz jasna) ok. 3 miesięcy.
Ostatnio edytowany przez Lhuven (2011-08-04 12:12:33)
Lhuven: odpowiedz masz w poscie nr 64. Poza tym chyba nie rozumiemy sie w temacie konwersji...
Co do trybow interlacowych to masz ronze do nich edytory np. xlpaint, lepix. Nikt nie przeciez nie broni ich uzycia...
Jestem autorem tego punktu wiec juz tlumacze co bylo moim zamierzeniem:
praca ma byc wypikselowana reczenie i tylko taka mialby byc dopuszczona do gfx compo. Chodzi o to aby nie konwertowac swoich badz cudzych prac tylko pikselowac. Jezeli mamy rysunek w szufladzie to owszem, mozna go uzyc ale nie poprzez przekonwertowanie tylko reczne pikselowanie.
Edit:
dodam jeszcze co do g2f i innych:
mozna wypikselowac recznie grafe np. w grafix2 (np. na PC) a potem wczytac do g2f i kolorowac. Chodzi o to aby praca byla wypikselowana od podstaw.
Jakoś tego nie widzę!!
Dla tych co nie bywają na party przypomnę:
-prace przecież będą pokazywane przez krótką chwilę na rzutniku
-większość towarzystwa i tak będzie po paru piwkach bądź czymś innym :P...
-i co jak ktoś zacznie się drzeć że nie jest wypikselowana???
ej bez jaj to nie przejdzie!!
Dla mnie to jest sztuczny punkt regulaminu !!
Sami sobie wprowadzamy ograniczenie, spytam po raz kolejny po co??
Za dużo mamy prac?
Przecież to ma być zabawa!
Ostatnio edytowany przez AS... (2011-08-04 12:41:25)
ten punkt zostanie jeszcze dogłębnie przedyskutowany. proszę nie wyciągać pochopnych wniosków i się nie obrażać :)
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.103 sekund, wykonano 11 zapytań ]