Temat: Nowe życie gier
Pytam tak czysto teoretycznie, czy jak by odświeżyć stary tytuł z komputerów 8bit to wolelibyście żeby był 100% identyczny czy lepiej jak będzie coś dołożone, a grafika pozmienia/ulepszona trochę.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pytam tak czysto teoretycznie, czy jak by odświeżyć stary tytuł z komputerów 8bit to wolelibyście żeby był 100% identyczny czy lepiej jak będzie coś dołożone, a grafika pozmienia/ulepszona trochę.
Zobacz jak odświeżono The Secret of the Monkey Island. W każdej chwili można się przełączyć pomiędzy trybem oryginalnym a ulepszonym. To jest (moim nieskromnym zdaniem) najlepsza metoda odświeżania gier.
Pytam tak czysto teoretycznie, czy jak by odświeżyć stary tytuł z komputerów 8bit to wolelibyście żeby był 100% identyczny czy lepiej jak będzie coś dołożone, a grafika pozmienia/ulepszona trochę.
Z 8-bitowych?
Ulepszona.
A co rozważasz??
Faktycznie fajnie wygląda The Secret of the Monkey Island. Ulepszenie miałem na myśli np. dodanie nowych poziomów do mojej ulubionej gierki z Atari 800XL.
Hmm, kolejne 2 pietra po ciemku w montezumie??
Hmm, kolejne 2 pietra po ciemku w montezumie??
Nic się przed wami nie ukryje ;)
Przenosząc popularną grę z 8-bitowców, pamiętaj, jak to było z Robbo. Ładna, chociaż skromna graficzka z małego Atari w wersji amigowej i pecetowej została "ulepszona", tak że powstał jakiś koszmarek. W tej chwili przyszedł mi do głowy jeszcze jeden klasyk: "Wąż" z Nokii. Genialny w swojej prostocie pomysł został doprowadzony do absurdu - w ostatniej wersji, którą widziałem, był "widok 3D", wąż z animowaną buźką, tylko za cholerę się w to nie dało grać (trudno było wcelować w jabłko ;) ).
Moje zdanie: nowe plansze - jak najbardziej; ładny obrazek tytułowy - świetnie; muzyka - poprawiona tylko "technicznie" (np. stereo); grafika - koniecznie oryginalna, ewentualnie podkolorowana (w przypadku gier z malucha to może być nawet wskazane ;) ).
Najważniejsze żeby zachować "klimat", no ale to już jest sztuka. A to czy się zrobi zaokrąglone rogi czy da antialias ala PC - nie sądze, żeby przeszkodziło. ROBBO na pewno by się nie pogniewał, aby przy ruchach lewo/prawo była fajna animacja, a on sam połyskiwał przy odpowiednim kącie. Natomiast pewnie trudno jest znaleźć granicę o której mówi Cosi - czyli kiedy powstaja przebajerzony potworek...
Tak myśle, że fajnie by było mieć Montezume z grafiką izometryczną ala Cadaver (a co!) albo Zybex-a bez ramki w 40-stu paru kolorach (ale koniecznie czarne tło, a nie jakiś amigowy gradient!) i stereo... miodzio...
Tak bierzcie się za poprawianie.... i potem zróbcie coś takiego jak ostatnio Boulder Dash na Xbox...blah....
Głupia mania robienia wszystkiego w 3D jak nie zawsze się da (3D czytaj jak 3 do D...).
Nie bardzo rozumiem, a co zrobić port 1:1? Jeśli tak to po co skoro w 1:1 można pograć na "oryginale".
albo Zybex-a bez ramki w 40-stu paru kolorach (ale koniecznie czarne tło, a nie jakiś amigowy gradient!) i stereo... miodzio...
Na jakiej platformie masz na myśli te 40-ści parę kolorów? ( no chyba że masz na myśli nie w "playfield'ie" wtedy pytania nie było :) )
Ostatnio edytowany przez jury (2011-09-05 17:17:04)
No oczywiście "40 per linia" / synclock czy jak to tam sie nazywa, zamiast standarowych 16 kolorów. Nie widziałem póki co żeby ST miało płynną animacje/skrolowanie i jednocześnie dużo kolorków. Z resztą wiadomo o co chodzi - zachować kolory, animacje itp. ale podnieść trochę rozdzielczość, ilość fps w animacji - tyle ST to chyba potrafi.
Ostatnio edytowany przez dynamike2010 (2011-10-19 17:00:26)
No oczywiście "40 per linia" / synclock czy jak to tam sie nazywa, zamiast standarowych 16 kolorów
Rozumiem że masz świadaomość że przy trybie kolorów "40 per linia" to procesor "rysuje" te kolory i zużywa na to praktycznie całe swoje zasoby? Nie bez powodu nie ma na ST wysypu gier które używają tą sztuczkę w grach. No ale nie poddawaj się, ja kiedyś uważałem że pokonam tą maszynę i wymyślę sztuczkę do gier, czyli taką która ma co najmniej 32 niezależne kolory i zużywa góra 5% procesora. Mi się nie powiodło :P co nie znaczy że taka sztuczka nie czeka na odkrycie.
Ostatnio edytowany przez jury (2011-09-06 06:19:49)
No właśnie czarne tło by pomogło - nie byłoby za dużo liczenia, bo zamiast skrolować ekran trzaby było "jedynie" narysować góre i dół (zybexowe "tło")... Tak siak marzenia raczej.
Ostatnio edytowany przez dynamike2010 (2011-10-19 17:00:06)
nie byłoby za dużo liczenia, bo zamiast skrolować ekran trzaby było "jedynie" narysować góre i dół (zybexowe "tło")... Tak siak marzenia raczej.
Chyba jednak nie do końca rozumiesz tryb wielokolorowy w lini :P W tym trybie nie masz za dużo pola manewru, fakt można statyczny obrazek narysować, ale co do sprite'ów w tym trybie to manewru za dużo nie ma. Powtórzę, gdyby to było możliwe to już w czasach świetności tego komputera mielibyśmy wysyp gier z animowanymi sprite'ami w większej ilości kolorów. Ten tryb nie nadaje się praktycznie do niczego innego niż wyświetlenie ślicznego statycznego obrazka.
A, i zapomniałem zagłosować :)
Pytam tak czysto teoretycznie, czy jak by odświeżyć stary tytuł z komputerów 8bit to wolelibyście żeby był 100% identyczny czy lepiej jak będzie coś dołożone, a grafika pozmienia/ulepszona trochę.
Wybieram: coś dołożone, w 100% identyczne to sobie mogę zagrać na oryginale :D
Ostatnio edytowany przez jury (2011-09-06 13:51:32)
A ja nie chcę "odświeżania" gier. W 1 przypadku na 10 wyszła taka operacja poprawnie, w pozostałych pacjent niestety zmarł. To samo się tyczy chirurgii plastycznej.
MM: I przy okazji pragnę poprosić przedpiśców o poprawienie cytowania zgodnie z regulaminem, w przeciwnym wypadku pociągnę ostro za konsekwencje.
Polecam grę autorstwa mojego kumpla:
http://gad.art.pl/opis.php?i=365
można przełączać pomiędzy trybem nowym i starym.
Myślę, że Sukkor_benoth o tej produkcji będzie miał inne zdanie niż o konwersji na xboxa.
Grałem w tą wersję i nikt mi nie powie że upiększanie starego pomysłu poprzez wzbogacenie walorów graficzno dźwiękowych to zły pomysł .
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.082 sekund, wykonano 15 zapytań ]