101

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

to sobie o tym wszystkim pogadamy jutro wieczorem

102

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

zgadzam sie z macgyverem i  uwazam ze powinno byc jedno gfx kompo. wszystko zalezy od samego obrazka a nie od tego w jakim trybie i na jakim kompie  byl  narysowany.

... i racja; w końcu każdy, kto ocenia daną pracę ma świadomość na czym polega sztuka narysowania czegoś w konkretnym trybie gfx. Wiadomo, że wypixelowanie gfx w "gr.15" wymaga wiele większych umiejętności, niż skonwercenie czegoś do TIP'a, czy RIP'a ... i takich tam.
..Z drugiej zaś strony tryby tip, rip .. itd stwarzają możliwość zrobienia grafy ludziom nie mającym o tym zielonego pojęcia (czyli np ja  :D ) i wystawienie np. 50 konwersji - o ile nie ukróci tego regulamin na konkretnym party, ... hehe; Wasko? Jest tam kto?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

103

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

w końcu każdy, kto ocenia daną pracę ma świadomość na czym polega sztuka narysowania czegoś w konkretnym trybie gfx.
Wiadomo, że wypixelowanie gfx w "gr.15" wymaga wiele większych umiejętności, niż skonwercenie czegoś do TIP'a, czy RIP'a ... i takich tam.

No niekoniecznie - vide wyniki gfx compo na Quast 2k3.

104

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Pin: mimo wszystko nie wystarczy byle czego zrobic i skonwersic, zeby to dobrze wygladalo na Atari, to tez wymaga umiejetnosci - tzw."chamskie" konwersy wygladaja koszmarnie i tandetnie.

Mikey: Ja bym wyniki QP2k3 skomentowal tak:

Rythcerz - tutaj nie liczyla sie technika, lecz watek - praca wygrala ze wzgledu na podobizne Pinokia - a sprawa formatu jest drugorzedna i tak by wygrala - pamietacie Draconowa podobizne Vasca ?  Gdyby byla wystawiana na tym party, to tez by wygrala, pomimo, ze jedna grafa to TIP, druga to CIN. 

Caleb - piekna pikslowka - zasluzone wysokie miejsce, widac pikslowke atarowska. I to dobrze zrobiona.

Obiad - doceniony zostal pomysl w wymiarze artystycznym.

Katol attack - na poczatku sadzilem, ze to konwersja. Jednak gdy w wynikach dojrzalem nick Anj, to jasnym sie stalo, ze to pikslowka - tym samym utwierdzilo mnie to w przekonaniu, ze praca pikslowana moze rywalizowac z konwertowana - inny przyklad to ww juz prace Dracona.

Pomijajac ewidenty kicz pracy "MadMan" (to juz jest tzw. chamska konwersja - zero rysowania, fotoszopy etc), to musze wspomniec jeszcze o pracy "Dziad sie jara" - IMHO Dracon musial to wypuscic "dla jaj", bo to wyglada tandetnie, a nikt chyba nie zaprzeczy, ze Dracon potrafi robic bardzo dobre grafiki, a ta nosi znamiona "chamskiej konwersji". 
Zreszta spolecznosc sama to ocenila wlasciwie... podobnie jak pikslowke pt.: Krowa ;)

Poniewaz atarowscy scenowicze potrafia myslec (patrz wyniki) stad bylem zwolennikiem "pojedynczego" Gfx compo.

Po raz kolejny zaznaczam, ze nic nikomu nie narzucam, to jest moja opinia.

105

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

sadząc po komentarzach Mac-a na temat wynikow gfx compo na Quast2k3 można wydedukować jeden wniosek:
otóz jako,że DRC co wystawi jakąs karykaturke-podobizne atarowego scenowca to wygrywa kompot... DRC bedzie wygrywał przez następne kilkanascie lat (ze wzgledu na ilosc juz zrobionych/zaczętych karykaturek)........sam widziałem kilkanascie sztuk:)
coz za watsonowa logika....heheheheh....rulez!

gep/lamers^dial

106

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

O ile pamietam (nie moge znalezc invitki na O95 - byly dwie - podeslijcie dobre duszyczki!!!), to obowiazywaly dwie zasady:
- zakaz skanowania i przenoszenia z innych platform (aha!)

przez tyle lat "troche" sie zmienilo, doszly nowe tryby graficzne....  :P

No nie! I kto tu "czegoś nie może zrozumieć"? Nie chodzi o tryby graficzne tylko o dostępność narzędzia na Atari. Tak trudno to załapać? Ludzie. Dydkutujcie, ale używajcie argumentów merytorycznych. A używanie kontrargumentów na NIEISTNIEJĄCE argumenty przeciwnika to albo głu... niezrozumienie albo manipulacja. Głu... Niezrozumiała manipulacja.

107

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Poszeżać i dawać możliwość wykorzystywaia wszelakich rozszerzeń atarki: TAK!
Narzoocać im konieczność dostosowania programu do tych rozszerzeń: NIE!

No to ja zrobię demo WYMAGAJĄCE 1 mega i stereo i wystawię. I Twoim zdaniem będzie OK? A że połowa ludzi nie zapuści na swoim sprzęcie to nic? Tak wynika z Twoich wypowiedzi.
Ograniczenie w Regulaminie są właśnie po to aby większość ludzi mogła sobie to obejrzeć na własnym sprzęcie, czy nie tak?

108

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Pin: mimo wszystko nie wystarczy byle czego zrobic i skonwersic, zeby to dobrze wygladalo na Atari, to tez wymaga umiejetnosci...

Skowerowanie cudzego kawałak na MSX compo też wymaga pewnych (sporych) umiejętności, ale mimo to nikt nie narzeka na zakaz wystawiania coverów, hę?

Co do mnie, jestem akurat takim średnim "grafikiem" który jest w stanie dobrze skonwertować grafę. Sposób pracy na Atari a na PC to co innego i wystawiając konwerę z grzyba czyłbym się nie fair w stosunku do np Tigera. Po prostu wstydziłbym się. Tzn. na PC jestem w stanie niewielkim nakładem pracy walnąć naprawdę dobrą grafę i mieć duże szanse w compo, ale tego nie zrobię. Albo zeskanować swoją pracę ołówkiem. POwtarzam: jak ktoś maluje na grzybie - niech wystawia na grzybie - po ch.. to konwertować? To jest kompo na Atari (bo chyba o tym mówimy?)

Krótko: konwersjom nie. A jak będą - popracuję dzień i wystawiam 23 prace ok?

Compoty koderskie - tu się generalnie (nie wchodzę w szczegóły) zgadzam z MacGywerem.

Zresztą jestem współautorem regulaminu Lasta/Lata więc chyba jasne, co myślę.

109

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

ta dyskusja jest pozytywna, ale obawiam się, że to nic nie znaczy...
"na własnym sprzęcie"??? tak na mój gust to i tak większość używa już emulatora... :(
a tam nie ma ograniczeń sprzętowych, ustawiasz sobie rodzaj pamięci i jazda...

smutne ale prawdziwe... wierzycie, że większość z tych nowych ludzi, którzy pojawili się na aa, ściąga programy z netu i zapuszcza je na atari podłączonego do telewizora? bo ja nie...

nawet ostatnie gry, które się pojawiły... to przykre ale ja odnoszę wrażenie, że one powstały na emulatorze i pod emulator - wystarczy chociażby pilk txt do mental age - zapuście go sobie pod DOS intrukcją typ to zobaczycie kaszankę - albo nawet opis... nie przytoczę 100% dokładnie, ale coś w tym stylu: ENTER - wpisywanie kodu...??? jaki Enter?? od kiedy atari ma enter?  :(

110

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

No jak nie ma - Atari Basic :)
ENTER C:
:)

111

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Sposób pracy na Atari a na PC to co innego i wystawiając konwerę z grzyba czyłbym się nie fair w stosunku do np Tigera.
Po prostu wstydziłbym się.

no widzisz... masz do tego prawo... natomiast  ja sie nie tak nie czulem, regulamin pozwalal a w ogole cieszylem sie ze znow po latach jest tyle prac na compo i jest z czego wybierac !  :P

Popracuję dzień i wystawiam 23 prace ok?

dobra, to zacznij je robic, bo za malo grafikow jest na scenie...
Z tych 23 wyselekcjonuj polowe i na pewno wygrasz...   ;)
Acha, szczególnie polecam, abyś się sprawdził pod aplikacją Graph2Fnt, która to daje dość sporo kolorów bez przeplotu, kojarzonego z konwersją.  8)  Na pewno przyda się jeszcze jeden tester tegoż proga!

Zresztą jestem współautorem regulaminu Lasta/Lata więc chyba jasne, co myślę.

jasne. Dlatego zgodnie z tematem tego wątku, ustalamy regulamin na QUAST'a.  Niech LAST ma swoj oddzielny, sprawdzony.   8)

BTW. Jurgi, dostales ode mnie te stery do joy2lpt w mejlu sprzed 2 miechow - bo nie potwierdziles ???  :rolleyes:

112

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Jeszcze moje 3 grosze...
GFX:
Jak juz Vasiek sam napisal 'konwersje poprostu widac!' - wiec po wafla robic 2 kompo? Mam o nas nieco lepsze zdanie, niz o kolekcjonerach naklejek z chipsow, wiec sadze, ze kazdy glosujacy sam oceni prace jak nalezy - a jednym z kryteriow bedzie wlasnie to czy praca zostala pixlowana czy tez, konwertowana.
MSX:
W sumie tez niebardzo widze sensu podzialu na music compo i covox compo, ale tu juz sie nie bede upieral.

A tak ogolnie obawiam sie, ze selekcja bedzie raczej zbedna... jakos 30 prac sie nie spodziewam...

PS brat ty znowu poddolowany? jak przyjade do domu, walniemy piwo (czy tam kilka) zagramy w zybexa i zaraz ci przejdzie - szykuj joye:)
PPS moze by tak na kazdym zlocie wprowadzic game kompo jak gralismy na Eastcie? Tylko trzeba by wczesniej (przed zlotem) ustalic gre coby potrenowac,  bo znowu trafi sie jakis tenisowy rzeznik, ktory wszystkich ogra:)

Prawdopodobienstwo, ze dotre na jakis zlot jest odwrotnie proporcjonalne do czestotliwosci marudzenia przelozonego i wprost proporcjonalne do czestotliwosci marudzenia brata.

113

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Jurgi rzekł: "No to ja zrobię demo WYMAGAJĄCE 1 mega i stereo i wystawię. I Twoim zdaniem będzie OK? A że połowa ludzi nie zapuści na swoim sprzęcie to nic? Tak wynika z Twoich wypowiedzi.
Ograniczenie w Regulaminie są właśnie po to aby większość ludzi mogła sobie to obejrzeć na własnym sprzęcie, czy nie tak?"

Jurgi obawiam się, że nie zrozumiałeś o czym była mowa.... Wyrwałeś 2 moje zdania z calej wypowiedzi, podsumowujące dyskusję o konkretnym przypadku. Nie będę jeszcze raz tłumaczył - odsyłam do lektury (wyżej).

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

114

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

....PPS moze by tak na kazdym zlocie wprowadzic game kompo jak gralismy na Eastcie? Tylko trzeba by wczesniej (przed zlotem) ustalic gre coby potrenowac,  bo znowu trafi sie jakis tenisowy rzeznik, ktory wszystkich ogra:)

Bardzo dobry pomysł - ale z tym rzeżnikem to przesada... myślę, że Mikey mógłby stawić czoła zwycięzcy gdybyście na każdej przerwie między meczami nie zabierali go do frytkowni :)

115

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

... myślę, że Mikey mógłby stawić czoła zwycięzcy gdybyście na każdej przerwie między meczami nie zabierali go do frytkowni :)

Wlasnie. Frytkownia to zle miejsce jest ... szybko zabija(la). :)
BTW: w co mysmy wlasciwie grali ? *g*

116

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

No widze, ze Mikey rzeczywiscie dobrze sie bawił. To znaczy koledzy mu tak mówili... :)

117

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Jurgi rzekł do Vaśka: "No nie! I kto tu "czegoś nie może zrozumieć"? Nie chodzi o tryby graficzne tylko o dostępność narzędzia na Atari. Tak trudno to załapać? Ludzie. Dydkutujcie, ale używajcie argumentów merytorycznych. A używanie kontrargumentów na NIEISTNIEJĄCE argumenty przeciwnika to albo głu... niezrozumienie albo manipulacja. Głu... Niezrozumiała manipulacja."

Jurgi nie wiem o co Ci chodzi wysławiasz się niezrozumiale i wydaje mi się, że żaden z was chyba tego nie rozumie, chodzi u convertowanie w sensie przewalenia cudzych prac i wystawianie ich na compo pod swoim podpisem.


Jurgi rzekł: "Skowerowanie cudzego kawałak na MSX compo też wymaga pewnych (sporych) umiejętności, ale mimo to nikt nie narzeka na zakaz wystawiania coverów, hę?"

I na gfx compo nikt nie narzeka na zakaz konwertowania cudzych prac tylko swoich

Jurgi rzekł: "Co do mnie, jestem akurat takim średnim "grafikiem" który jest w stanie dobrze skonwertować grafę. Sposób pracy na Atari a na PC to co innego i wystawiając konwerę z grzyba czyłbym się nie fair w stosunku do np Tigera. Po prostu wstydziłbym się. Tzn. na PC jestem w stanie niewielkim nakładem pracy walnąć naprawdę dobrą grafę i mieć duże szanse w compo, ale tego nie zrobię. Albo zeskanować swoją pracę ołówkiem. Powtarzam: jak ktoś maluje na grzybie - niech wystawia na grzybie - po ch.. to konwertować? To jest kompo na Atari (bo chyba o tym mówimy?) "

To sprobuj swoich sił. skoro taki pewny jestes swoich sił chętnie popatrze na jakąś fajną grafę.  (oby nie Boris Valeyo) chce zobaczyc TWOJA grafe na atarce, a na czym ja narysujesz wszystko mi jedno.

Poza tym można tak skonwertowac, że nawet się nie zorientujesz, ze grafa powstala na PC. Wiec po co żyć w obłudzie jak moża dopuścić PC jako narzędzie i powiedzieć to sobie otwarcie.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

118

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

... moża dopuścić PC jako narzędzie i powiedzieć to sobie otwarcie.

... dodawac nic nie trzeba, amen !

119

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

... Masz racje ... chyba za dużo dziamgam jadaczką ;)))

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

120

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

wrecz przeciwnie ... ktos to musial powiedziec pierwszy. w pelni sie z Toba zgadzam

121

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

na razie jednak większość głosuje za regulaminem z Opalenicy i mam nadzieje, że ten zostanie wykorzystany w Ornecie...

122

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

vasco ... co z dopuszczeniem com'ow oraz innych, wszelkich mozliwych, formatow muzyki na compo ? (przy zalozeniu ze jesli format jest nierozpowszechniany/malo popularny, to autor musi dostarczyc player'a do niego)

123

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

A ja swoj głos przenosze z ostatniej opcji na drugą.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

124

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Jeżeli nie będą dopuszczone XEXy COMy lub EXEki .. to byc może premiera mojego samodzielnego po latach kawalka będzie dopiero w Ornecie.

1. Primo: żadnych nagród za kompo: w koncu robimy to bo lubimy
2. Sekundo: wtedy nie ma problemu z tym że ktoś był sprytniejszy i żeby zgarnąć nagrodę to robił wszystko na klocku
3. Ja lubię klocki
4. Innej możliwości nie mam bo: TMC sie na stare lata uczyć nie będę a 4 kanały to za mało
5. Dopuścić XEXY, nie dzielić graph-compo
6. Oddzielne party-place i slipinkrum dla palących i niepalących
7. Mniej nerwów więcej luzu
8. I tak pewnie nie przyjadę więc możecie to olać.

All I hear is the sound of me falling on the ground

125

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

8. I tak pewnie nie przyjadę więc możecie to olać.

Tylko spróbuj! Masz być!