Temat: stars w demie
jest na malym atari w jakims demie efekt gwiazd takich jak tu:
od 2:54 ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jest na malym atari w jakims demie efekt gwiazd takich jak tu:
od 2:54 ?
w demie nie widzialem, ale jest w grze Star Riders
i w Gyrrusie :)
jeżeli mają być same "gwiazdki" bez obrotów, to do zrobienia pewnie do 256 gwiazdek w ramce, jak dodasz obroty to i gwiazdek wyjdzie trochę mniej :) albo nie wlezą w 1/50sek. W invitro które pisałem na SV2K11 było chyba ~64 gwiazdek plus scroll... nie wysilałem się zbytnio z optymalizacją scrolla ;)
Ostatnio edytowany przez seban (2012-10-06 21:09:57)
bitter reality - pierwszy efekt
w intrze do bitter reality były takie o jakie ci chodzi... tylko tam był totalny pre-calc :)
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3504
W Overmind była sfera z punktów z obrotami wokół dwóch osi... w ramkę zdecydowanie nie wchodziło :) nie pamiętam ile punktów było... nie optymalizowałem pod względem szybkości tylko ilości zajmowanej pamięci ;)
Hej!
w 3d star-field nie ma żadnego zaawansowanego algorytmu, w wielkim skrócie jest tak:
1) każda gwiazdka ma wsp. x,y,z (losujesz je sobie na początku)
2) zmieniasz tylko współrzędną Z w zależności od równania projekcji 3d, (w poniższym wypadku z=z-prędkość_gwiazdek)
3) gdy "Z" dojdzie do granicy -> patrz na dzielenie przez (z+d) to gwiazdkę uznajesz za "skończoną", losujesz nową (X,Y,Z) gdzieś z tyłu ekranu (x,y dowolnie a "z" dodatnie)
Przykładowe równianie projekcji (oś z skierowana w głąb ekranu) to:
Xe = x * z / ( z + d )
Ye = y * z / ( z + d )
gdzie:
Xe,Ye - współrzędna pozioma na płaskim ekranie
x - współrzędna X gwiazdki
y - współrzędna Y gwiazdki
z - współrzędna Z gwiazdki
d - odległość obserwatora od ekranu (tzw. wsp. perspektywy)
jeżeli chcesz dodać obroty to musisz to zrobić przed zastosowaniem równania projekcji ;-) i tyle :)
Ostatnio edytowany przez seban (2012-10-06 22:51:47)
w JoyRide Hardow nie bylo czegos takiego?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.068 sekund, wykonano 14 zapytań ]