1

Temat: SIO2SD audio edyszyn

mam pytanie, czy jest mozliwosc aby SIO2SD dostalo jeszcze jedna instrukcje SIO podobna do tej:

Numer urządzenia $73 + deviceID : $21 ( http://sio2sd.gucio.pl/wiki/SIOCommands_pl )
ATARI->SIO2SD ($80)
54
otwórz plik

tylko zamiast otwarcia pliku, plik zostal odtworzony jak wav na linie SIO AUDIO - ta linia jest miksowana z wyjsciem dzwieku atari. pozwolilo by to odtwarzanie dzwieku w dobrej jakosci i miksowane z POKEYem.

SIO2SD powinno przerwac odtwarzanie w momencie odebrania jakiejkolwiek komendy SIO.

jaki bylby koszt takiej modyfikacji lub jesli zmian jest duzo jaki koszt skonstruowania takiego urzadzenia.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: SIO2SD audio edyszyn

Napisz dokładniej o co Ci chodzi. Czy o odpalenie rzeczywistego wava przerobionego w locie przez SIO2SD na analog i odtwarzanego tak samo, jak można było na magnetofonie zrobić  z kasetą?

3

Odp: SIO2SD audio edyszyn

po pierwsze, nie chodzi o urzadzenie $3x ani $60. chodzi o urzadzenie $7x.

nie chodzi o to, zeby sio2sd emulowalo takze magnetofon - chociaz to kuszaca propozycja :)

chodzi o to, zeby po wydaniu odpowiedniej komendy sio2sd odtworzylo zadany plik nie na linie DATA INPUT SIO tylko AUDIO INPUT SIO a pezestalo to robic po "przeslaniu" calego wave lub po rozpoznaniu jakiejkolwiek komendy SIO - co nastapi wczesniej.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Odp: SIO2SD audio edyszyn

... wystarczy kupić IDE+ i niczego przerabiać nie trzeba ;)-

Głupie pytanie. Właśnie próbuję podmontować pod D1: plik ATR 16MB. W tym konkternie przypadku przy próbie odczytu katalogu spod dos otrzymałem błąd 138. Wszystko inne działa, lecz obraz o pojemności 16MB już nie bardzo. Jestem świeżym userem SIO2SD i pytanie mam takie, czy są jakieś ograniczenia jeśli chodzi o pojemności 90k-16MB

Ostatnio edytowany przez Pin (2012-12-16 00:37:25)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

5

Odp: SIO2SD audio edyszyn

Czyli chodzi Ci o to, aby wydając taką komendę do SIO2SD zaczął on automagicznie odgrywać plik audio, czyli zrobić z SIO2SD playera. Następnie możnaby taki plik generować z Atari jakkolwiek (synteza) a następnie odtworzyć, ewentualnie miksować z pokeyem.
Popraw mnie, jeśli gdzieś zrobiłem błąd w zrozumieniu.

Jeśli takie są twoje potrzeby, to powiem tak. Miejsca w firmware już nie ma, więc na dzieńdobry trzeba sobie atmege644 wstawić.
Następnie dorobić sobie w źródłach granie takiego pliczku - ale niestety będzie on raczej przerywał, bo Kuba Kruszona wyrzucił wektory przerwań, aby mieć więcej miejsca na kod. Gdyby do nich wrócić, to trzeba by się trochę nakodować, aby zrobić płynne granie - Atmega64 ma 4 kb sram, toteż wykorzystując double buffering można by to grać. Być może mogą być jeszcze jakieś problemy związane z tym, że SIO2SD coś robi, a trzeba to przerwać (w sumie można testować co sektor). Mając źródła SIO2SD można się pokusić o rozszerzenie firmware o tę funkcjonalność.
No i jeszcze dolutować dodatkowy sygnał trzeba do wtyczki sio z którejś nogi PCM procka, najlepiej PD4.

6

Odp: SIO2SD audio edyszyn

@pin, a jakiej dokładnie długości jest twój plik?

Wszystko powinno śmigać do liczby sektorów 65536 (albo 65535)
Top Drive potrafi zaadresować do 32768 (7?) sektorów.

7

Odp: SIO2SD audio edyszyn

qbahusak napisał/a:

Czyli chodzi Ci o to, aby wydając taką komendę do SIO2SD zaczął on automagicznie odgrywać plik audio, czyli zrobić z SIO2SD playera. Następnie możnaby taki plik generować z Atari jakkolwiek (synteza) a następnie odtworzyć, ewentualnie miksować z pokeyem.

tak chodzi o to zeby sio2sd moglo odegrac plik audio z wjsciem na AUDIO IN SIO, tak, zeby bez udzualu cpu atari dzwiek byl odtwarzany i miksowany z dzwiekiem z POKEYa

rozumiem, ze potrzeba jest wymiana atmegi na sio2sd, czy ta zmiana wiaze sie z projektowaniem nowej plytki czy jest mozliwy patch do istniejacej?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: SIO2SD audio edyszyn

... są od tego playery sektorowe / plikowe na urządzenia PBI. Tam nie ma problemów z czasem / transferem itd., więc nie wiem czy jest sens szukania w sio2sd takiej właśnie funkcjonalności. Najszybszy player dla urządzeń zgodnych z KMK ide wyrabia 22050khz próbki 8 bit w STEREO ;)

EDIT:

@Kuba - 16MB, czyli 65535 sektorów 256B po czyli tyle, co bez problemu widzę pod SDX. Ten sam plik ATR po SIO2PC działa. Max, to jak na razie 32MB na sektorze 512B, lecz to jest dostępne albo z KMK, abo poprzez SIMDRV, czyli udostępnienie partycji jednej Atarki i zasymulowanie po SIO dysku dla drugiej. Coś, jak SIO2PC, tylko bez PC :D

Ostatnio edytowany przez Pin (2012-12-16 01:34:41)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

9

Odp: SIO2SD audio edyszyn

ale Ty chcesz odtwarzac na POKEYu z zajetoscia cpu bliska 100% ja mowie o odtwrzaniu takiego dzwieku i miksowaniu z POKEYem bez udzualu cpu. IDE+ w obecnej postaci sie do tego nie nadaje

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Odp: SIO2SD audio edyszyn

nadaje się ;)- Nie widzę potrzeby podczas odsłuchiwania sampli z real Atari robienia czegokolwiek innego ;)- bo niby po co?

Na tej zasadzie, jeśli miałbym taki kaprys, to podłączam pod KMK CD/DVD rom jako slave i z playera dla cd_audio (bo jest taki) odpalam muzaka. Wychodzę z playera, muzak gra dalej a ja robię na kompie cokolwiek innego. Podobne podejście jak w przypadku sio2sd. Tak mniej - więcej w każdym razie ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2012-12-16 01:39:24)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

11

Odp: SIO2SD audio edyszyn

nie nadaje sie. ja widze potrzebe odtwarzania sampli z jakoscia 8 bitow bez przerobek atari :D i jednoczesnie ogladania wartkiej akcji super wypasionej gry.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Odp: SIO2SD audio edyszyn

coś jak mapram :) - będzie miał ją elektronik i pomysłodawca. I na tym się skończy :D

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

13

Odp: SIO2SD audio edyszyn

xxl napisał/a:

super wypasionej gry.

... no wreszcie ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

14

Odp: SIO2SD audio edyszyn

trolling poziom extreme?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: SIO2SD audio edyszyn

dokup sobie soundboard (tak tak, konsumuj)

przechodze na tumiwisizm

16

Odp: SIO2SD audio edyszyn

nie, dziekuje. wole przemyslane konstrukcje.

prosze nie spamowac. watek dotyczy sprawdzenia mozliwosci modyfikacji SIO2SD w zakresie jaki podalem.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Odp: SIO2SD audio edyszyn

Wymiana atmegi32 na atmege644 oraz podłączenie pinu PD4.

Tyle.

Reszta to oprogramowanie.

Można grzebać w firmware 2.x, które jest dostępne i dość stabilne, a być może nie trzeba byłoby zmieniać procka, choć dodatkowy ram by się przydał.

Tak nawiasem mówiąc sam możesz sprawdzić, jak to działa - ściągnij sobie źródła firmware 2.x, ściągnij avr-gcc, przekompiluj i wgraj do SIO@SD.

Nie musisz mieć programatora, chyba, że zablokujesz sobie SIO2SD przez jakiś błąd.

Datasheet atmegi32 jest powszechnie dostępny.

Ostatnio edytowany przez qbahusak (2012-12-16 12:53:02)

18

Odp: SIO2SD audio edyszyn

Pin napisał/a:

Ten sam plik ATR po SIO2PC działa.

Być może jest jakiś błąd - kiedyś Kuba K. to testował, było kilka iteracji.
Spróbuj bez sterownika top drive.

Ostatnio edytowany przez qbahusak (2012-12-16 12:44:26)