Temat: Co to jest ?
Pytanie jak w temacie. Chodzi o D1 i D2 oznaczenie S48H i C2 - A335, kondensator ?
http://artur.ataritt030.info/pliki/cosik.JPG
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
BigPEmu 1.12 Richard Whitehouse wydał BigPEmu 1.12
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pytanie jak w temacie. Chodzi o D1 i D2 oznaczenie S48H i C2 - A335, kondensator ?
http://artur.ataritt030.info/pliki/cosik.JPG
C2 wygląda na kondensator tantalowy 3,3µF 10V
najprawdopodobniej D1 i D2 diody shottkiego typu 1PS10SB63
Z tym że te elementy nie wyglądają na oryginalne. A ich umiejscowienie sugeruje że można je wymienić na inne ze sporym marginesem.
Ostatnio edytowany przez willy (2013-01-19 10:41:24)
Podziękował serdecznie.
Jeszcze jedno lamerskie pytanie:
W mierniku jest funkcja testowania diod. O ile dobrze zrozumiałem instrukcję w jedną stronę pomiar pokazuje przybliżoną wartość przewodzenia, a w drugą stronę powinno być "1" czyli brak.
Jak je mierzę to jedna pokazuje 167 i właśnie 1
druga 158 i ok. 1300-1200
czyli druga jest zwalona ?
Ostatnio edytowany przez artik-wroc (2013-01-19 13:51:05)
A wylutowałeś diody przed pomiarem ? Bo tylko taki pomiar jest miarodajny.
Na wlutowanych raczej jest to ok wynik.
willy dlaczego twój avatar jest chińską podróbką mojego?
Czyli pewności nie ma, że to akurat ta dioda jest padnięta, musiałbym ją wylutować. A po podłączeniu zasilania można się co do niej upewnić.
willy dlaczego twój avatar jest chińską podróbką mojego?
Ja bym akurat obstawiał odwrotnie :)
willy dlaczego twój avatar jest chińską podróbką mojego?
Może dlatego,że jego logo na avatarze jest prawidłowym logiem Atari, a twoje nędzną radosną twórczością ludzi z Infogrames, jak się przemianowali na Atari po przejęciu praw do niego...
artik-wroc: Napisz może lepiej co to jest dokładnie i jaki jest objaw. Będzie łatwiej Ci pomóc.
A co do logo to tutaj jest ładnie chronologicznie ułożone: http://logoblink.com/atari-logo-history/
artik, tak na szybko.
diody możesz także sprawdzić omomierzem. w kierunku przewodzenia mała rezystancja w kierunku zaporowym duża. ponieważ uszkodzone diody (nie led) najczęściej ulegają zwarciu, to będziesz miał w takim przypadku małą rezystancję w obie strony.
artik-wroc: Napisz może lepiej co to jest dokładnie i jaki jest objaw. Będzie łatwiej Ci pomóc.
elektronika do starego dysku SCSI/IDE ??
To jest właśnie wspomniany w innym wątku czytnik 3w1: CF, PCMCIA i coś tam jeszcze:
http://ps-2.kev009.com/ohlandl/SCSI/PCD47Manu.pdf
Te elementy są oryginalne? czy już były wymieniane.
Bo np. D1 to bardziej na transil pasuje, a D2 na diodę tak jak jest.
Możesz dać zdjęcie drugiej strony płytki tego obszaru?
Nic nigdy nie było tam grzebane, przynajmniej odkąd jest u mnie.
Moje podejrzenie padło na ten obszar ze względu na te brązowe ślady (choć to pewnie ino kalafonia), a i zasilanie jakby nie działało, gdyż zawsze po włączeniu mignęły diody, a teraz nic.
Druga strona tego obszaru wygląda tak:
http://artur.ataritt030.info/pliki/rewers.JPG
PCB wielowarstwowe więc nic nie widać.
na fotce zaznaczyłem ci punkty w których trzeba by pomierzyć napięcia względem masy.
Masa zaznaczona jest 0 i względem tego mierzysz.
Postaraj się odczytać też oznaczenie układu zaznaczonego X.
Więc napięcie jest następujące w tych punktach:
1) 0V
2) 3,3V
3) 5,1V
4) 3,3V
5) 4,85V
6) 0V
Ten układ oznaczony jest "0F S". Tego "0" to tak nie do końca jestem pewien może "Q".
Ok. Brakuje napięcia w punkcie 1.
Powinno tam być coś koło 5V. Sprawdź najpierw czy prawidłowo zmierzyłeś. Może sonda multimetru nie mieć styku dobrego.
Potem już bez zasilania, rezystory R1 i R2 (1 ohm) miernik powinien wykazywać na nich zwarcie, oraz rezystancję punktu 1 do masy (0)
Te diody i kondensator wydają się być sprawne. D1 zabezpiecza przed odwrotnym podłączeniem zasilnia. D2, C2 zasilanie układu U8 - stabilizatora 3,3V
Oczywiście jest tam (punkt 1) 5V, chyba zagapiłem się na mecz :)
R1 i R2 - 1ohm
Punkt 1 - 1,3k
Może problem jest w zupełnie innym miejscu.
Ostatnio edytowany przez artik-wroc (2013-01-20 17:23:52)
Zasilanie jest ok. Problem musi być gdzieś dalej. Najpierw dokładnie przyjrzyj się wszystkim komponentom na PCB. CZy nie ma widocznych uszkodzeń, dobrze by było kwarc(e) sprawdzić czy działają, itd. Ale do tego oscyloskop potrzebny.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.101 sekund, wykonano 11 zapytań ]