701

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

jakbym miał tylko 64K, to bym interface'u SIDa nie kupił, gdyby oprogramowanie wymagało więcej, niż 64K. To jasne chyba. :)

Oczywiście, jest to jasne. Masz odpowiednio 256kB ram, oraz 1088kB ram. To jest najjaśniejsze :D

Ja np. nie kupię tego na dzień dzisiejszy dlatego, że nie ma do urządzenia dobrego playera ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Wieeeeem, tak tylko gadam.

Ale zapomniałeś o jednym komputerze. :)

Mam - odpowiednio - 64Kb ram (mój pierwszy Atari XL), 256kB ram, oraz 1088kB ram. :)

Nie wspominając o tym, że wciąż mam jeszcze drugiego 64Kb od Pana Her Dark Majesty, który nie wiadomo co u mnie robi, od roku. ;) To chyba po to zostawił, żeby mieć dobre wytłumaczenie, czemu nic nowego nie koduje na A8. ;)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

703

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xbios smialo mozna przeniesc do przeszlosci, side loader oferuje nizsze memlo, 4 kanaly dla dzwieku i ladowanie pod dowolnie wybrany obszar w pamieci
oczywiscie system trzeba sobie samemu wylaczyc, ale coz to dla fachowcow

przechodze na tumiwisizm

704

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Do the SIO routines in XBIOS use the Pokey timers? In short, I could use a custom SIO routine which doesn't disable IRQs or NMIs and can work with - say - a Pokey interrupt triggering 800 times a second and a lengthy DLI running once per frame. High bitrates aren't really needed...

705

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

> Do the SIO routines in XBIOS use the Pokey timers?

no. NMI & IRQ are for user use.

here example of user nmi during i/o: http://www.youtube.com/watch?v=NhHkjjib9KU

---
more info & tutorials: http://xxl.atari.pl/?p=1076

Ostatnio edytowany przez xxl (2013-03-05 00:44:06)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

706

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Great stuff. Any advice on source code for interrupt-free SIO? That's all I need - I'm writing the file system and API myself.

707

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

flashjazzcat napisał/a:

Great stuff. Any advice on source code for interrupt-free SIO? That's all I need - I'm writing the file system and API myself.

In this archive you will find the appropriate sources. But it is only SIO reading procedure (in two versions - one page version and relocatable version).
Writing to SIO is very similar to the reading.....

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

708

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pecus napisał/a:

In this archive you will find the appropriate sources. But it is only SIO reading procedure (in two versions - one page version and relocatable version).
Writing to SIO is very similar to the reading.....

Great stuff - many thanks. :) If I get stuck with writing, I'll be back asking for more help. ;)

709

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Tezz na forum AAGE udostepnil kilka gier:

http://www.atariage.com/forums/topic/20 … try2713867

Zybex - z kolorowa grafika podczas ladowania

Blinky animacja i dli podczas ladowania

http://www.atariage.com/forums/topic/20 … try2703555

Arkanoid z grafika podczas ladowania i zapisem/ladowanie hiscore

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

710

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Zybex - obrazek podczas wczytywania bezproblemowo można dołączyć integratorem i nie bawić się w kombinowanie
Blinky's - nie wiem, nie znam się, bo tu już animacja wchodzi

Sikor umarł...

711

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

integrator nie pozwala wyswietlac obrazka podczas wczytywania.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

712

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Skoro ktoś zadał sobie trud, te podrasowane obrazki mogłyby być także dołączone do plikówek i np. wyświetlane przez kilka sekund lub poganiane spacją przed samą grą... Specjalne wsiadanie na ATR-y i montowanie w SIO2SD, żeby zobaczyć obrazek trochę średnio mnie bawi ;)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-03-12 10:17:23)

713

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

srednio Cie bawi? imo to czysta glupota...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

714

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl napisał/a:

integrator nie pozwala wyswietlac obrazka podczas wczytywania.

Bzdura, należy tylko tak zmienić kod wyświetlający obrazek, aby nie zmieniać trybu graficznego podczas dalszej transmisji.

Sikor umarł...

715

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

swietna wiadomosc. moglbys zrobic jakis przyklad? jakis obrazek g2f dodany integratorem tak zeby sie wyswietlal podczas ladowania?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

716

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Nie, nie mógłbym, bo nie znam assemblera. Ale XBIOS jest tu zbędny na bank (w Zybexie).

Sikor umarł...

717

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

szkoda, bo przez chwile myslalem ze wiesz o czym mowisz.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

718

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

wiem, ale nie potrafię napisać. Choć może... Ale to dopiero, jak swoje sprawy finansowe poprostuję, bo jest źle.

Sikor umarł...

719

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Obrazek podczas wczytywania? Czysta rewelacja. Back to the roots!

720

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Czy xbios nie powinien mieć opcji aby sam siebie maskować ?

Menu w którym mam np.
1. xbios.com
2. cokolwiek1
3. cokolwiek2

Wg mnie powinno być pozbawione 1 pozycji. (taka kosmetyczna opcja konfiguracyjna moze)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

721

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

.. może by wówczas raczył zniknąć z dyskietki nawet. Jest taka opcja: Delete się nazywa :)

A co do reszty, to faktycznie jaki problem pod plik podczepić obrazek, klepnąć spację czy coś tam i poczekać te 2 sekundy bez obrazka na ekranie?

Jedyna różnica to może ta animka w Boulder Dasch i Blinky. To wygląda ładnie, fakt - wada taka że trzeba odpalać specjalnie z tej okazji jakiś sprzęt na SIO ;)-

O SIO mówię ponownie i celowo dlatego, że:

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 98#p167098

nadchodzi trzecia seria IDE+ :D

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-03-13 22:48:28)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

722

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pin napisał/a:

wada taka że trzeba odpalać specjalnie z tej okazji jakiś sprzęt na SIO

A to toto cały czas nie działa z PBI?

KMK
? HEX$(6670358)

723

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Działa od jakiegoś czasu, ale "z ograniczeniami OS" (jak to mawia XXL), czyli jeśli programista zapragnie: grać muzyczkę w czasie I/O, obrazek na DLI w czasie I/O, czy zapakować coś bezpośrednio pod ROM to daje 100% że uruchamiany program się nie uruchomi. Jeśli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

724

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

W przypadku PBI nie ma czegoś takiego, jak "ograniczenia OS", chyba że zlekceważyło się nietykalność DCB. Jeśli tak, to mamy do czynienia z ograniczeniem, ale chyba akurat nie ze strony OS-u.

Dla muzyczek i obrazków podczas ładowania nie ma żadnych przeszkód, no chyba że AŁTOR(YTET) się uprze, żeby DL albo player umieścić akurat pod $D800-$DFFF. Ale na to też jest proste lekarstwo: do rozwiązania problemu zaleca się wtedy użycie komendy SDX brzmiącej "DEL nazwapliku".

KMK
? HEX$(6670358)

725

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Takich spraw nie wytłumaczę autorowi /xBios - biblioteka IO dla gier które lubią przestrzeń/, ponieważ nie jestem koderem. "ograniczenie OS" to ulubione określenie XXL'a, wiec pozwoliłem je sobie tu przytoczyć ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info