Odp: Atari co i jak?
Amiga to tak naprawdę Atari ;)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
BigPEmu 1.12 Richard Whitehouse wydał BigPEmu 1.12
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Amiga to tak naprawdę Atari ;)
Amiga to Amiga. To że Commodore przykleił etykietkę to wiesz
wieczor, to samo można by powiedzieć o Lynxie, Jaguarze, Portfolio czy Falconie
ja jestem starej daty i "Commodore Amiga" to "Commodore Amiga"
Ostatnio edytowany przez Cyprian (2013-04-03 11:29:30)
W grach: Obsession, Stone Age, Ancient art of war in the Skies i spoooooro innych (głównie wykorzystujacych rastry w tle: Gods, Magic Boy, itp itd.)
Bardziej chodziło mi o zmianę kolorów w lini.
Coś na wzór atrybutów. Powiedzmy że używamy z podstawowej palety 12 kolorów a pozostałe 4 zmieniamy w "locie".
Oczywiście byłyby pewne ograniczenia ale zakładając że blitter podobno jest w stanie zmienić 3 palety w ciągu scanline to można by zmieniać 2 kolory co słowo.
Czyli dla każdych 16 pikseli lowres mielibyśmy extra 2 niezależne kolory, oczywiście mapa "atrybutów" by się zmieniała co 8/16 lini bo szkoda marnować tyle danych.
Ja oczywiście szukam rozwiązań pod siebie bo o ile normalnie te tryby spectrum512 i photochrome są fajne to oprócz wyświetlania ich do niczego się więcej nie nadają.
@up
Takiego sposobu "w locie" to chyba nigdzie nie widziałem. To było by raczej masakryczne do wykonania.
Ostatnio edytowany przez jury (2013-04-03 13:08:44)
Zmiana w linii może w Obesssion było, ale to bardzo rzadkie, bo i trudne Możliwe że gry z cyklu Ishar to też miały. Jak już napisałem, najczęściej stosowano zmianę jednego koloru w linii jako rastra w tle pola gry (Gods, Magic Boy i ogólnie platformówki), potem zmianę całej palety raz lub kilka razy na ekranie (np jakiś status bar w innej palecie niż reszta ekranu) np. w Stone Age. Wielokrotne zmiany palety też pewnie się zdarzały ale nieczęsto.
Dobra biorę się za cyklowanie, zobaczymy co z tego będzie i na ile dokładnie uda mi się zgrać.
Na początek zacznę "rozpętlonym" kodem a potem jak coś z tego wyjdzie to spróbuję skracać ;)
Jakąś graficzkę do tego celu w necie wyszperałem i z bożą pomocą gimpa i grafx'a przystosowałem do swoich potrzeb.
Co do komody to opierałem się na opiniach innych ;)
http://www.c64scene.pl/viewtopic.php?p=19090#19090
EOT
Ostatnio edytowany przez Eagle (2013-04-03 19:20:26)
Pomoże ktoś?
Nie jestem w stanie wyrównać cyklowania do bajtu. Robię coś źle czy się po prostu nie da?
Mam przesunięcie o jeden pixel w prawo. Co odpowiada jednemu cyklowi.
Nie znam cyklowo nieparzystych rozkazów więc troszkę zgłupiałem.
I nie wiem czy mnie emul zwodzi czy ja coś gdzieś źle robię.
Czas chyba esteka na ibaju poszukać żeby takie wątpliwości mnie nie męczyły.
Z braku miejsca będzie sobie wygodnie leżał pod łóżkiem z Apple LCII :D
paletę kolorów można zmieniać co minimalnie 4 piksele więc to przesunięcie o 1px to nie wina cyklowania.
może bitmapa jest przesunięta? albo poziomy skrol ekrany ustawiony jest na 1px?
Bitmapa to linie kodu
dc.w $8080,0,0,0,$8080,0,0,0,$8080..........
.........
.........
dc.w $8888,0,0,0,$8888,0,0,0,$8888........
.........
.........
dc.w $AAAA,0,0,0,$AAAA,0,0,0,$AAAA........
więc ciężko coś przesunąć.
Scroll też nie ruszam ale myślałem żeby nim wyrównać.
Ostatnio edytowany przez Eagle (2013-04-04 21:32:11)
sprawdziłem pod emu i faktycznie jest to przesunięcie o 1px,
w weekend odpalę realny sprzęt i zobaczę czy w STf i STe jest takie samo
Dzięki. Oszczędziłeś mi sporo czasu.
Czekam na info i jak się okaże że tak ma być to będę kombinował inaczej.
@Cyprian:
Udało Ci się coś ustalić?
Ja na sprawdzenie na real ST nie mam szans w najbliższym czasie bo tak się rozklikałem w ten weekend na ibaju że przez przypadek kupiłem a1200 i tym samym wyczerpałem limit retro sprzętu na ten miesiąc ;)
no niestety jeszcze nie, dzieci skutecznie okupują TV.
teraz czekam na grabber usb easycap więc może na dniach uda mi się sprawdzić
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.074 sekund, wykonano 9 zapytań ]