901

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

exomizera nie uzywalem ale sprawdzilem deflatera i LZ4 nie ma startu. przykladowo:

obrazek druid 7684
LZ4: 5870
deflater: 4569

obrazek loading 7684
LZ4: 871
deflater: 623

jesdnak jesli chodzi o szybkosc dekompresji i zasoby jakich potrzebuje dekompresor to LZ4 jest dosc atrakcyjny

Ostatnio edytowany przez xxl (2013-10-07 19:44:15)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

902

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

nawet bardzo atrakcyjny, popatrzyłem na źródło depackera dla 6502 :) rewelacja :) i jeszcze jest miejsce na optymalizację :D

903

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

ten depaker z apple nie jest dobry :-) dotyczy wersji lz4demo. obecna wersja 1.4 ma zmieniony format

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

904

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

porownanie wydajnosci kompresorow:

gpl3.txt - 35147 bajtów

exomizer - 12382 bajty + depaker 1 strona =~ 12.3 KB, rozpakowanie 128 ramek (2.6 sekundy)

deflate - 11559 bajtów + depaker 2 strony =~ 11.8 KB, rozpakowanie 179 ramek (3.6 sekundy)

LZ4 - 15622 bajtow + depaker <150 bajtow =~ 15.3 KB, rozpakowanie 55 ramek (1,1 sekundy)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

905

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl napisał/a:

pliki binarne oprocz identyfikatora $FFFF dostana kolejny $0000 oznaczajacy dane spakowane LZ4, w spakowanym pliku binarnym mozna umieszczac wszystko - dane i program

Szanowny komitecie,
Nie chcę niczego narzucać, ale uważam że nowy nagłówek jest trochę niefortunny.
Idea dobra ale zbyt wiele plików z danymi zaczyna sie od takich bajtów...
Może to spowodować w niektórych przypadkach zamieszanie.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

906

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

dane moga zaczynac sie od bajtow 0, przed tymi danymi jest naglowek a przed naglowkiem sygnatura i o sygnaturze tu mowa.

teoretyczna sytuacja: drugi blok w pliku bez sygnatury, obydwa adresu poczatku i konca ustawione na $0000 wtedy masz racje.

to jaki naglowek bylby dobry wiedzac ze dosy tez moga isc droga wytyczona przez xbios i dostana mozliwosc depakowania plikow w locie

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

907

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Tak. Sygnaturę miałem na myśli oczywiście.
Wydaje mi się że każda inna niż $0000 $aa55 $55aa oraz te aktualnie używane będzie dobra. Osobiście stawiałbym na drogę wyznaczoną przez SpartaDos.
Czyli albo kolejny nieużywany czyli bodajże $fff9 albo zarezerwować wszystkie od $fff0 do $fff9, gdzie najmłodszy nibble oznaczałby metodę kompresji. Dla LZ4 będzie to np. $fff4 (4 bo LZ4). Zostawi to miejsce na zaimplementowanie dodatkowych algorytmów na przyszłość (dla RLE może być np. $fff0 itd.)

Pozdr. Willy.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

908

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

to co proponujesz doprowadziloby do tego ze przed kazdym adresem ladowania od i powyzej $fff0 musialaby byc sygnatura $FFFF. chodzi o skracanie a nie sztuczne wydluzanie pliku ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

909

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Adresów powyżej $fff0 jest całe 0xf ;)
Z czego 2 może 3 mają *ewentualnie* jakieś  strategiczne znaczenie.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

910

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

a adresow $0000 jest cale 1...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

911

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

I otwierając plik binarny patrząc na nagłówek ... nie wiem co to jest.  Nie mam nic więcej do dodania w temacie.

Btw. Ile po spakowaniu ma 8 bajtow?

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

912

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

sygnatura pierwszego naglowka jest zawsze $ffff :-) ale nie jestes sam, ja tez patrzac na naglowek pliku binarnego nie wiem co to jest


===
> sygnatura pierwszego naglowka jest zawsze $ffff

oczywiscie w xB pierwsza sygnatura tez jest opcjonalna ale traktowana jakby byla $FFFF :D

Ostatnio edytowany przez xxl (2013-10-09 17:47:59)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

913

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

kod zrodlowy dekompresora dla xB opublikowany:

http://xxl.atari.pl/?p=1524

132 bajty i nie uzywa strony zero (moglby byc krotszy)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

914

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

thanx!

915

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

http://xxl.atari.pl/?p=1561

przyklad uzycia

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

916

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

zblizaja sie swieta, organizacja przygotowuje prezenty... moze do wersji 1.6 oprocz juz wsponianych dobroci wejdzie cos jeszcze? moze obsluga turbo? i chociaz pion selekcji kierunkowej dzialu kontroli jakosci stoi na stanowisku ze systemy turbo to rzezbienie w g..nie to moze jednak dodac obsluge "jakiegos" turbo?

firma atari pod koniec swojej dzialalnosci zrezygnowala z wspierania urzadzen PBI i pracowala nad systemem operacyjnym w ktorym usuniety zostal podsystem "new device" a w zamian dodana obsluga turbo szybkich urzadzen SIO, wiec moze isc ta droga?

dwa pytania: ktory protokol, UltraSpeed czy Synchromesh oraz czy dac userowi mozliwosc dowolnego ustalania predkosci czy predefiniowane np. zapytanie HighSpeedIndex?

oczywiscie ktorykolwiek by to nie byl i tak nie dostanie atestu bezpieczenstwa.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

917

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Jakies info o 'pracowala nad systemem operacyjnym w ktorym usuniety zostal podsystem "new device" a w zamian dodana obsluga turbo szybkich urzadzen SIO' poprosze.

No i skoro atari pracowala nad turbo to moze nie pytaj jakie tylko zrob 'atari tak chcialo' jak zawsze ;)

Ostatnio edytowany przez syscall (2013-10-15 13:33:31)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

918

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Też mnie ten fragment wypowiedzi zainteresował :)
(zaraz sie okaże że atari nad USB już pracowało)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

919

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Kiedyś Vendel udostępnił źródła tego systemu, a Krótkiemu udało się go skompilować. Tutaj masz źródła i kod: http://atariage.com/forums/topic/78579-a800ossrc/.

Atari cięło po kosztach i dopasowywało po prostu system do serii XE, która i tak nie miała gniazda PBI. Nie powiem, żeby to było przemyślane posunięcie, bo można było wziąć system z niedoszłego 1450XLD (wiele poprawek względem XL OS 1.2 z 800XL, którego były rozwinięciem). Zamiast tego zrobili "restart" i poszli w inną stronę.

A tutaj fajna rozpiska z rewizjami systemów małego Atari wzięta ze źródła:

*    MODS
*        Revision A (400/800)
*        D. Crane/A. Miller/L. Kaplan/R. Whitehead???    ??/??/??
*
*        Revision B (400/800)
*        Fix several problems.
*        M. Mahar/R. S. Scheiman???    ??/??/??
*
*        Revision 10 (1200XL)
*        Support 1200XL, add new features.
*        H. Stewart/L. Winner???
*        R. S. Scheiman/Y. M. Chen/M. W. Colburn    10/26/82
*
*        Revision 11 (1200XL)
*        Fix several problems.
*        R. S. Scheiman    12/23/82
*
*        Revision 1 (600XL/800XL)
*        Support PBI and on-board BASIC.
*        R. S. Scheiman/R. K. Nordin/Y. M. Chen    03/11/83
*
*        Revision 2 (600XL/800XL)
*        Fix several problems.
*        R. S. Scheiman    05/10/83
*        Bring closer to Coding Standard (object unchanged).
*        R. K. Nordin    11/01/83
*
*        Revision 3 (600XL/800XL/1450XLD)
*        Fix MAXDEV, problems resulting from CRASS65 version,
*        initial address for RAM sizing, "Boot Error" message,
*        initial address for cartridge equivalence checksum,
*        mishandling of SIO NAK, initializing of CHKSUM, and
*        initialization of PORTB.
*        R. K. Nordin    03/27/84
*
*        Revision 3, Version 2 (600XL/800XL/1450XLD)
*                
*               Dedicate PDVI ($D1FF) to external parallel device IRQ status
*        Dedicate IPDVI ($D1CF) to internal parallel device IRQ status
*        Using PDIMSK ($0249) for external parallel device IRQ selection mask
*        Using IPDIMK ($0254) for internal parallel device IRQ selection mask
*        After masking (PDVI, PDIMSK) & (IPDVI, IPDIMK), OR the result
*        together, piror to processing parallel device IRQ
*
*        On cold start, initialize PDVI = 0, to avoid potential
*        checksum error.
*        Y. T. JANG, V. WU    02/22/84
*
*        Revision 3, Version 3  (600XL/800XL/1450XLD)
*
*        Dedicate the 11 bytes at ACMVAR ($3ED-$3F7) for use as
*        a RESET routine area.  On warmstart, the OS will JSR
*        to ACMVAR immediately after initializing hardware.
*        MIKE BARALL        06/08/84
*
*        Revision 3, Version 4  (600XL/800XL/1450XLD)
*
*        Make CIO accept device number 0 (like Rev B did).
*        MIKE BARALL        06/21/84
*
*        Revision 4, Version 0 (600XL/800XL/1450XLD)
*
*        Add support for SIO fast mode (38400 baud).
*        Add resident Help Text Viewer.
*        Remove Peripheral Handler Loading Facility.
*        MIKE BARALL        07/16/84
*
*        Revision 5, Version 0 (800XL/800XLF/900XLF/900XLFK)
*
*        Revert to Rev. B device handlers (E:, C:, P:, S:, K:),
*        (with bug fixes) to eliminate need for Translator.
*        Remove parallel I/O support.
*        Fix keyboard display in self-test.
*        MIKE BARALL & VINCENT WU    09/04/84

Co ciekawe, Michael Barall jest też autorem Atari DOS 4.0 (ANTIC DOS, QDOS), którego pisał w tym samym czasie dla Atari 1450XLD.

Ostatnio edytowany przez voy (2013-10-15 15:44:27)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

920

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Akurat wersja, o której mówisz, voy, tych nowości nie zawiera.

Atari, Inc. wpierw pracowało nad wersją OS-a Rev. 4v0, która miała m.in. obsługę szybkiego SIO oraz usuniętą obsługę ładowania handlerów nowych urządzeń podczas startu (Peripheral Handler Loading Facility). IMO dziwna decyzja, skoro system był przeznaczony m.in. dla 1450XLD, który chyba potrzebował tej funkcji do obsługi swoich wbudowanych stacji dysków. W każdym razie tej wersji dotychczas nieodnaleziono.

Potem, już za króla Tramiela, ale pewnie tylko siłą rozpędu, powstała Rev. 5v0, w której wycięto obsługę szybkiego SIO, a także całą obsługę PBI. To miała być wersja dla 900XLF, które, jak wiemy, szyny PBI nie miało. To jest właśnie ta wersja, do której znaleziono źródła.

Koniec końców Atari już Corp. się ze wszystkiego wycofało, a w sprzedawanych 900XLF wylądował OS Rev. 1v2 znany z 800XL.

Ja tam nie wiem, ale może w DOS-ie 4.0 ostały się jakieś ślady obsługi 38400 bps? Tu są źródła do jednej jego rewizji.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

921

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Fakt, dziwne, że wycięli obsługę handlerów, zwłaszcza że akurat w tym modelu było ich najwięcej (modem, syntetyzer głosu, stacja dysków na PBI).

Szkoda, że nie ma akurat tej wersji... Dostępne są jednak rewizje 3 i 3v4 (były kiedyś na Atari Museum, ale Curt zrobił remanent i pliki wcięło). Rewizja 3 i kilka wersji handlerów (stacja i syntetyzer) były też na składance Atari Pooldisk Too.

Ostatnio edytowany przez voy (2013-10-15 18:24:01)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

922

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

syscall napisał/a:

Jakies info o 'pracowala nad systemem operacyjnym w ktorym usuniety zostal podsystem "new device" a w zamian dodana obsluga turbo szybkich urzadzen SIO' poprosze.

jeszcze za czasow Warner dzial rozwoju atari opracowal system operacyjny bez wsparcia dla pbi za to z obsluga szybkiego SIO (rev.4). ostatnia wersja systemu (rev.5) przed zamknieciem dzialu rozwoju przez Trzmiela ma obsluge szybkiego SIO a po PBI nie ma sladu - zrodla systemu operacyjnego.

teraz pytanie... Synchromesh czy UltraSpeed ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

923

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Mój błąd, faktycznie Rev. 5 wciąż zawiera obsługę szybkiego SIO.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

924

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

O tym 'bez pbi' to sie slyszalo, ale o tym szybkim SIO to ciekawostka dla mnie. Czy juz dopisane to jest do atariki?

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

925

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Synchromesha 38k od strzału ma tylko XF551 i SIO2SD. Po zaprogramowaniu IndusGT, LDW2000 i CA2001 oraz one z Tygrysem - nie jestem pewien, czy trzeba je do tego jeszcze programować. Synchromesha 68k te trzy po zaprogramowaniu przez najnowsze wersje SpartaDOS X. Oraz mityczna CA2002...

UltraSpeed pozostałe, poza Turbo/TopDrive, rozszerzenia. I SIO2SD.
To chyba będzie lepsze. Z odpytywaniem o HSIndex.

Ale jak syscall napisał, Ty to piszesz. Zawsze możesz zrobić dwie wersje lub uniwersalną testującą stację, np. kolejno pytanie o HSIndex, próba Synchromesha 38k, normal...

syscall napisał/a:

O tym 'bez pbi' to sie slyszalo, ale o tym szybkim SIO to ciekawostka dla mnie. Czy juz dopisane to jest do atariki?

Ja się dwa lata zbieram, żeby poprawić arta o Happy Warp. I dopisać coś jeszcze, a ta zmiana myślisz szybko się tam znajdzie? Sam nie zrobisz nie pojedziesz... ;)

Ostatnio edytowany przez lemiel (2013-10-15 21:08:10)