1

Temat: drum maszyna

Popełniłem dla Pinokia programik pozwalający grać na żywo (niektórzy wolą: "w czasie rzeczywistym") sampli.
Programik jest dość prosty i posiada następujące funkcje:
- odtwarzanie sampli poprzez znane urządzenia dźwiękowe: POKEY (mono/stereo), COVOX, SimCOVOX,
- 20 źródeł wyzwalania sampli.
Sample mogą być w formacie NEO Tracker .NSF lub Microsoft(błe) unsigned 8-bit PCM mono .WAV i żaden nie może przekroczyć 16kB.
Wymagana jest obecność pamięci rozszerzonej, gdyż każdy sampel wchodzi do jednego banku pamięci, ale dzięki tej niegospodarności można grać na POKEYu lub COVOXie z częstotliwością 11kHz, a na SimCOVOXie z 9.3kHz malując jeszcze na dodatek falę na sprajtach.
Do każdego wyzwalacza można przypisać sampel (0..J).
Do każdego wyzwalacza można przypisać kanał, na którym na być odtwarzany sampel (0..3).
Można sobie skonfigurować adres bazowy urządzenia (COVOXa, SimCOVOXa czy też drugiego POKEYa - adres pierwszego jest raczej ogólnie znany).
Program jest odporny na RESET celem skrócenia czasu potrzebnego do ponownego uruchomienia kiedy w twórczym ferworze wciśnie się RESET.
Często używane parametry z linii poleceń można zapisać w zmiennej środowiskowej, co ułatwia uruchamianie programu kiedy mamy niezliczoną ilość sampli do załadowania.
Sample mogą być wyzwalane za pomocą:
- klawiszy konsoli HELP, START, SELECT, OPTION,
- klawiszy SHIFT i BREAK,
- kierunków oraz przycisków obydwu joysticków,
- wszystkich dostępnych czterech paddli.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby skonstruować urządzenie, które Pinokiowi pomoże w graniu (paddle wyzwala się tak, jak drugi i trzeci przycisk w myszce od Amigi/AtariST).

Życzę smacznego i standardowo proszę o bugs&requests.

P.S. Aaaaaaa... Zapomniałem, że programik dostępny jest wyłącznie dla fanów SDX :)

Edit: Podziękowania dla Epi'ego za procedurę z NEO Trackera do grania sampli, na podstawie której (po drobnych modyfikacjach) grane są sampelki u mnie.

Edit 2: Kiedy SimCOVOX jest na $D300 wtedy jako wyzwalaczy nie można użyć kierunków obydwu joysticków, ale ciągle można używać przycisków obydwu joysticków no i paddli.

Ostatnio edytowany przez mono (2013-10-20 13:00:39)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

Odp: drum maszyna

Co to jest simcovox?

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

3

Odp: drum maszyna

http://atariki.krap.pl/index.php/SimCovox

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

Odp: drum maszyna

Senkju :) Widać jak dawno przestałem śledzić AA :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

5

Odp: drum maszyna

Do poprzedniej wersji wkradł się błąd - program niepoprawnie ładował dane do banków RAM (ładowały się do podstawowej zawsze). Wersja bieżąca powinna już działać poprawnie.
Serdecznie przepraszam i obiecuję solennie poprawę.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

6

Odp: drum maszyna

Fajna rzecz. I ma aż cztery equalizery :)

KMK
? HEX$(6670358)

7

Odp: drum maszyna

mono napisał/a:

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby skonstruować urządzenie, które Pinokiowi pomoże w graniu (paddle wyzwala się tak, jak drugi i trzeci przycisk w myszce od Amigi/AtariST).

Już coś takiego istnieje :)
http://www.gear4music.com/Drums-and-Per … d__match__

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

8

Odp: drum maszyna

4kgpb - pin, będziemy bogaci...

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9

Odp: drum maszyna

mono napisał/a:

na POKEYu lub COVOXie z częstotliwością 11kHz, a na SimCOVOXie z 9.3kHz

Czyżby software mixing na SimCOVOXie?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

10

Odp: drum maszyna

Niestety :/

Edit: Dobra - wieczorem będzie wersja grająca 11kHz na SimCOVOXie też.

Ostatnio edytowany przez mono (2013-10-21 15:53:08)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

11

Odp: drum maszyna

Wersja grająca 11kHz na SimCOVOXie również.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

12

Odp: drum maszyna

Czy będzie wersja dla xBiosa? ;)


hahahahhh

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

13

Odp: drum maszyna

sqward, może wystarczy:
http://www.alesis.com/samplepad