1,026

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

ad1. to fajnie

ad2. to nie fajnie a nawet bez sensu.

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-11-19 22:28:20)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,027

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

fajne a nawet czadowe.

xB robi robote... a co? Sparta DOSn't ? ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,028

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Dziwne porównanie rzeczy nieporównywalnych ;)

a tak zapytam, po co pakujesz pliki o rozmiarach (po spakowaniu) od 800B do 5k?

Kontakt: pin@usdk.pl

1,029

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

bo po rozpakowaniu maja nawet 22kb ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,030

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

aa - no to jeśli tak, to pytania nie było.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,031

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

wersja beta do przetestowania:

http://atarionline.pl/forum/comments.ph … ment_53486

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,032

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

na US mozna sie przelaczyc w "menu".

http://atarionline.pl/forum/comments.ph … =3#Item_35

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,033

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

W wyniku prowadzonych prac optymalizacyjnych w xB pojawilo sie miejsce na kolejne funkcje. na liscie dyskusyjnej poswieconej rozwojowi systemu najczesciej pojawiaja sie pytania o mozliwosc tworzenia aplikacji do odzyskiwania danych z uszkodzonych dyskow.

byc moze wprowadzony zostanie przelacznik SERVICE (lub funkcja SERVICE_MODE - raczej przelacznik bo bedzie dotyczyl modulu komunikacji SIO) ktory pozwoli czytac sektory, ktore stacja rozpoznaje jako uszkodzone i zglasza blad - nie chodzi o bledy transmisji komputer-stacja tylko blad odczytu danych przez stacje.

Pytanie, czy po zgloszeniu przez stacje bledu przetwarzania ostatniej operacji stacja wysyla zawartosc bufora? wiem, ze w przypadku niepowodzenia przy formatowaniu tak, ale czy robi to samo po operacji czytania?

acha.... kolejna "beta"

http://atarionline.pl/forum/comments.ph … =3#Item_36

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,034

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

gloria

jest xBios v2

jesli nie znajde bledu to wlasnie urodzil sie nowy standard

hej koleda, koleda.

http://atarionline.pl/forum/comments.ph … ment_54194

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,035

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Standard się nie rodzi, standardem się zostaje. I takim jest SIO, MyDOS. XBIOS i Sparta DOS X juz nie, przynajmniej nie dla mnie. Ale jako ciekawostka i przydatna rzecz? Czemu nie ;)

Sikor umarł...

1,036

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

MyDOS standardem? Hmm...
Ja czekam na xBiosa z obsługą FAT (bezpośredni odczyt/zapis karty SD w SIO2SD). Niby coś tam działa, ale oficjalnie jeszcze nie ma.

1,037

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

... tylko po kiego Ci fat do xBiosa? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,038

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

nowa wersja na stronie: http://xxl.atari.pl/?p=1076

dodatkowo bootsector ma ma mozliwosc ladowania plikow z formatu bibodosa (128 plikow w katalogu)

dokumentacja wkrotce.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,039

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pin napisał/a:

... tylko po kiego Ci fat do xBiosa? ;)

Pin, napisałem do czego. Wystarczy przeczytać.

1,040

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

... przeczytałem, tylko jest to bez sensu. Tak mi się wydaje przynajmniej. Nie widzę żadnego praktycznego zastosowania takiego rozwiązania, no i stracony czas autora ;)- Dlatego pytam po co to (np. do sio2sd).

Kontakt: pin@usdk.pl

1,041

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pin. sprawdz, czy dziala Ci przelaczanie na OS i czy dziala dekompresja na OS i US w beepem all 4 z tego linka http://atarionline.pl/forum/comments.ph … ment_54194

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,042

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

jutro wieczorem sprawdzę. A możesz zrobić jedną rzecz? - chodzi o to, by Beep'em All dał radę doczytywać pliki z dos, a nie tylko z xBios? - Da się to tak zrobić?

... bo program startuje, ale przy próbie odczytania pliku strajkuje ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,043

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pin napisał/a:

przeczytałem, tylko jest to bez sensu. Tak mi się wydaje przynajmniej. Nie widzę żadnego praktycznego zastosowania takiego rozwiązania, no i stracony czas autora

O kurrr face palm roku ;)
To, ze Ty nie widzisz to... ;) Atari nie jest tylko dla Ciebie. ;)

Twoim tokiem rozumowania:

A możesz zrobić jedną rzecz? - chodzi o to, byBeep'em All dał radę doczytywać pliki z dos, a nie tylko z xBios? - Da się to tak zrobić?

Po co? Szkoda czasu autora ;)

Wesolych Swiat ;)

1,044

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Pin napisał/a:

jutro wieczorem sprawdzę. A możesz zrobić jedną rzecz? - chodzi o to, by Beep'em All dał radę doczytywać pliki z dos, a nie tylko z xBios? - Da się to tak zrobić?

... bo program startuje, ale przy próbie odczytania pliku strajkuje ;)

w becie tak bylo, dlatego sprawdz obecna wersje.

beep4 korzysta z przejrzystego interfejsu xB a nie blednego w zalozeniach CIO. ktoras wczesniejsza wersja biblioteki instalowala w systemie urzadzenie "D:" zeby programy napisane w stary sposob mogly korzystac z xB. ta funkcjonalnosc mozna wlaczyc ale... po co sie cofac? :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,045

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl napisał/a:

po co sie cofac?

No właśnie ;)- bo dzięki temu muszę się cofnąć o epokę i zamiast uruchomić program z właściwego katalogu to muszę, mimo że program jest w plikach odpalić całość jako obraz *.ATR. Pytanie tylko po co.

Skutkiem tutaj jest np. to, że każdy posiadacz np. SIDE/2, który nie posiada U1MB nie uruchomi takiego programu. No chyba, że nie chodzi Ci o rozgłos :D

@Mazi

mazi napisał/a:
Pin napisał/a:

przeczytałem, tylko jest to bez sensu. Tak mi się wydaje przynajmniej. Nie widzę żadnego praktycznego zastosowania takiego rozwiązania, no i stracony czas autora

O kurrr face palm roku ;)
To, ze Ty nie widzisz to... ;) Atari nie jest tylko dla Ciebie. ;)

No widzisz. Bo nadal nie rozumiem do czego może służyć FAT pod xBios dla SIO2SD, jeśli jest loader dla SIO2SD, który jest dużo bardziej funkcjonalny i obsługuje FAT jak sądzę. Ja tylko pytam, po co FAT dla xB, gdyż żaden z Was nie jest mi w stanie tego wyjaśnić ;)

EDIT:

@XXL - pierwsze uruchomienie u mnie spod podanego linka. Odpalane ze SIO2SD:

http://pin.atari.pl/AtariORG/XXL/IMG_5203.JPG

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-12-27 11:50:28)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,046

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Ogólnie TŁUSZCZ jest niezdrowy i najlepiej nie należy go używać w ogóle :)

1,047

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

XXL - efekt j.w. uzyskuje w chwili, gdzie w SIO2SD wyłączony jest "TopDRIVE". Po włączeniu turbo i zbootowaniu widzę listę plików. I tutaj działa w trybie SIO, jak i OS.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,048

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

> bo dzięki temu muszę się cofnąć o epokę i zamiast uruchomić program z właściwego katalogu to muszę, mimo że program jest w plikach odpalić całość jako obraz *.ATR. Pytanie tylko po co.

xB bez problemu obsluguje katalogi, mozesz skopiowac program do dowolnego katalogu i uruchomic.


> Bo nadal nie rozumiem do czego może służyć FAT pod xBios dla SIO2SD, jeśli jest loader dla SIO2SD, który jest dużo bardziej funkcjonalny i obsługuje FAT jak sądzę. Ja tylko pytam, po co FAT dla xB, gdyż żaden z Was nie jest mi w stanie tego wyjaśnić

loader sio2sd to prosty inicjalizer, czy loader dla sio2sd umozliwia to co xB? prosty przyklad: czy uruchomiony program moze cos zaladowac, zapisac? rozumiesz teraz?

podawaj konfiguracje na jakiej testujesz. co masz podlaczone itd.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,049

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xxl napisał/a:

xB bez problemu obsluguje katalogi, mozesz skopiowac program do dowolnego katalogu i uruchomic.

W systemie AtariDOS - bez sensu nawet, jeśli ograniczenie jest do 128 plików.

xxl napisał/a:

loader sio2sd to prosty inicjalizer,

to teraz zrobisz pod xB długą nazwę pliku? Czy nazewnictwo będzie wyglądało tak: RIVERR~1.XEX?

-------------

Co do Beep'em4 - ATR ładowany z HDD wywala krzaki w trybie SIO. W OS właśnie zadziałało. Co w kompie:

6502c, 1MB simm (bez rozdzielnego dostępu antica do ext ram), stereo, covox, vbxe 2.1, zwykły os, testowane z podłączonym, oraz odłączonym fizycznie IDE+, oraz ze SIO2SD w trybie STD, jak i turbo (tryb 04 - 81kbps). Płyta od 130XE, pamięć 4-bit.

Podłączone dwa quik-szoty :D


-----------------------------------------------------------------------

Teraz jest jeszcze zabawniej na SIO i SIO2SD. Wyłączyłem turbo i po fakcie odpaliłem B_all4 i:

Za pierwszym razem odpaliło
Po reboot i ponownej próbie w katalogu znowu krzaki. W tym momencie próbowałem w tym stanie przełączyć na OS no i wszystko zwisło.

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-12-27 12:15:40)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,050

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

> W systemie AtariDOS - bez sensu nawet, jeśli ograniczenie jest do 128 plików.

w AtariDOS ograniczeniem jest 64 plikow. kochane Atari :-) W BiboDOS jest 128 plikow


> to teraz zrobisz pod xB długą nazwę pliku? Czy nazewnictwo będzie wyglądało tak: RIVERR~1.XEX?

nie. standardem jest 11 znakow (8+3) zgodnie z idea xB, gra ma byc przenosna, standardem jest 8+3 wiec na FAT tez obsluga 11 znakow nazwy.


> Co do Beep'em4 - ATR ładowany z HDD wywala krzaki w trybie SIO. W OS właśnie zadziałało.

czyli prawidlowo, bo nie sadze zeby Twoj HDD byl SIO :D


SIO2SD w turbo sam sprawdzilem i wszstko dziala jak trzeba, sprawdze jeszcze bez... wieczorkiem.

tylko dla pewnosci - art odpalasz z sio2sd gdy testujesz sio2sd, natomist gdy testujesz hdd to atr odpalasz z hdd ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.