1

Temat: "Father of Video Games" Nolan Bushnell on Learning through Gaming

http://reason.com/reasontv/2013/06/17/f … shnell-tal

"People who play video games have much better computational skills, much better logic skills, much better search and cognitive skills than kids who don't," says Nolan Bushnell, author of Finding the Next Steve Jobs, founder of Brainrush, and the entrepreneur often described as the "father of video games."

Krotki (< 5 min) wywiad:
(Video) http://www.youtube.com/watch?v=WrxKq5XtcXo

Byc moze pasuje lepiej w "Balaganie", ale to w koncu ten Nolan Bushnell ;-)

2

Odp: "Father of Video Games" Nolan Bushnell on Learning through Gaming

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym zdaniem Bushnella.
Uważam, że to co prezentuje sobą nowe pokolenie dzięki dużej ilości czasu przed kompem i grami jest poniżej krytyki.
Chyba, że odnosi się to do wykorzystania w grach, to może morze.
Zabrałem raz na stopa mistrza Polski w Quake sprzed paru lat. Była mu to bardzo w życiu nieprzydatna rzecz. Jechał w sprawie pracy (zwyczajnej) do większego miasta. EOT.

3

Odp: "Father of Video Games" Nolan Bushnell on Learning through Gaming

Tak, chodzi o wykorzystanie elementow gier w edukacji ("Learning through Gaming"), n.p., http://www.brainrush.com/
Sam nie mam jeszcze wyrobionego zdanie -- z jednej strony to wszystko moze byc czysty marketing, z drugiej strony edukacji nie zaszkodzilyby narzedzia motywacyjne/przyciagajace uwage... // fakt, ze samo wykorzystanie nie jest nowe: http://atarionline.pl/forum/comments.ph … amp;page=1 ;-)
Tutaj wiecej szczegolow: http://www.youtube.com/watch?v=2-jGJzSUGrw

Ostatnio edytowany przez IRCer (2013-06-18 22:37:02)

4

Odp: "Father of Video Games" Nolan Bushnell on Learning through Gaming

Playing Atari with Deep Reinforcement Learning: http://arxiv.org/abs/1312.5602
// W tym przypadku chodzi o cokolwiek inne znaczenie slowa learning ;]

We present the first deep learning model to successfully learn control policies directly from high-dimensional sensory input using reinforcement learning. The model is a convolutional neural network, trained with a variant of Q-learning, whose input is raw pixels and whose output is a value function estimating future rewards. We apply our method to seven Atari 2600 games from the Arcade Learning Environment, with no adjustment of the architecture or learning algorithm. We find that it outperforms all previous approaches on six of the games and surpasses a human expert on three of them.

Ale jeszcze jest jakas nadzieja:

There is one crumb of hope for human gamers. The neural net cannot yet beat humans experts at Q*bert, Seaquest and, most important of all, Space Invaders. So we have a few years yet before computer domination is total.

;-)

Ostatnio edytowany przez IRCer (2014-01-14 15:17:51)