101

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

zgodnie z powyzszym:

Mozemy mowic ze 16-bitowe aplikacje uruchomione na Rapidusie sa programami dzialajacymi na rozszerzone atari.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

102

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Uwielbiam takie lekcje pt. "Przyspieszony kurs logiki stosowanej dla atarowców". :D

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

103

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Patologika.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

104

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Raczej jest to kurs mniemanologii.

KMK
? HEX$(6670358)

105

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

A co się dzieje z Tomkiem?

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.

106

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

prosze nie obrazac Laoo, przedstawil swoj punkt widzenia, nie trzeba sie z tym zgadzac - mozecie dyskutowac, jesli oczywiscie jestescie zdolni do wysilku myslenia. zaslaniajac sie formula dzialu "balagan" zachowujecie sie jak trzoda. chcecie dolaczyc do dyskusji dajcie cos od siebie procz smrodu. nie? to szatdafakap bo skroce sznurek w chlewiku :D

z "Tomkiem-8", Nosty pracuje/ulepsza... dawno nie bylo nowego info.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

107

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Śliczny występ. Wiadomo - "artysta"!

Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-01-20 13:59:24)

KMK
? HEX$(6670358)

108

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Adam Klobukowski napisał/a:

Wszystko zależy jak zdefiniujemy Atari. Dla mnie to dowolna maszyna na której chodzi Zybex :D Chodzi na Rapidusie? No to jest to Atari :D

A dlaczego Zybex a nie Alley cat? Oryginalny Allecy cat nie pojdzie na Rapidusie. Wiec czy to jest jeszcze Atari? :D

:D

109

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

mazi napisał/a:
Adam Klobukowski napisał/a:

Wszystko zależy jak zdefiniujemy Atari. Dla mnie to dowolna maszyna na której chodzi Zybex :D Chodzi na Rapidusie? No to jest to Atari :D

A dlaczego Zybex a nie Alley cat? Oryginalny Allecy cat nie pojdzie na Rapidusie. Wiec czy to jest jeszcze Atari? :D

:D

Jak Ci się moja definicjia nie podoba to masz pełne prawo do swojej. Albo nie, nie masz prawa, moja jest jedyna słuszna i wszyscy mają sie do niej stosować! :P

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

110

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Adam: A ciula :P Moja jest najmojsza :D I nie ma bata :P

Ostatnio edytowany przez mazi (2014-01-20 15:11:57)

111

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Alley Cat na 816 nie pójdzie. Ale na Rapidusie jak najbardziej - po przełączeniu switcha na 6502 :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

112

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Pójdzie i na 816 http://atariki.krap.pl/index.php/Alley_Cat

Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-01-20 15:37:26)

KMK
? HEX$(6670358)

113

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Dlatego napisalem oryginalny :)

114

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

mazi, jesteś pewien, że tamten jest bardziej "oryginalny"? Może tylko obie kopie są złamane przez innych ludzi. Oryginału tej gry w życiu na oczy nie widziałem, więc nie wiem.

KMK
? HEX$(6670358)

115

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

wieczor napisał/a:

Alley Cat na 816 nie pójdzie. Ale na Rapidusie jak najbardziej - po przełączeniu switcha na 6502

Czyli chodzi na Rapidusie pod warunkiem ze wylaczysz Rapidusa :/


ming napisał/a:

I jesli istnieje jakikolwiek praktyczny sens istnienia tej dyskusji oprocz negatywnego nacechowania produktu, ktorego pojawienie sie zburzylo wewnetrzny porzadek umyslu cechujacego, prosze o oswiecenie mnie.

negatywnie nacechowac Rapidusa probuja osoby, ktore umniejszaja jego mozliwosci. najmocniejsze atrybuty karty:
1.16-bitowa karta,
2.mozna ja wlaczac/wylaczac programowo,
3.dostep do 16mb ram
4.wysoki zegar (przelaczany)

to sa zalety, zaden analogiczny konkurencynjy produkt nie ma tych zalet (najwyzej jedna z nich), dodatkowo produkt polski

czego tu sie wstydzic?

co powie FetorScena?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

116

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

drac030: masz racje. Nie mam takiej pewnosci poniewaz rowniez nie posiadam oryginalu. Nie mam rowniez pewnosci czy nieudokumentowane instrukcje wprowadzil cracker. Moge tylko dodac, ze jak spotkam gdzies do kupienia oryginalne wydanie gry to kupie i bedzie mozna sprawdzic.

117

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Po pierwsze, nie tylko Alley Cat. Po drugie - dla Maskotki PC to też Atari, bo tam uruchomi Zybexa na emulatorze.
Co do 65816: http://www.defence-force.org/computing/ … /annexe_2/ - polecam tabelkę na końcu
Co do nielegali: http://vjetnam.hopto.org/punBB/viewtopic.php?id=283 - niestety, nie ma w opisie Sweet 16 (link z Atariki) rozdziału o Sally (rozdział 6), te instrukcje są powtarzalne w każdym Atari z 6502C (C od customized) - więc nie można ich nazwać nielegalnymi.
Operacje wewnątrz 65816 są szesnastobitowe (ALU), rozpiętość 24 bitowa, więc nijak nie mogę gonazwać procesorem 8 bitowym. Tryb emulacji gubi cykle w stosunku do 6502, więc nie działa identycznie.
http://www.masswerk.at/6502/6502_instruction_set.html - według tego "pin compatible" jest 65802, nie 65816. Ale to jest detal.
Dalsza sprawa kompatybilności - tak jak napisał XXL - coś napisane na 16-to bitowe rozszerzenie nie pójdzie na zwykłym Atari. Prosty przykład: program Drac030. Skoro napisany bez nielegali, czemu nie pójdzie na 6502 (w domyśle: 6502C)? Bo jest to aplikacja na 16-to bitowy procesor.
I powtórzę jak mantrę: nie mam nic przeciw karcie (choć w odróźnieniu od Laoo nie widzę dużej różnicy między odpalaniem na Tomku a Rapidusem - oba są w swoich trybach poza Atari), chciałbym tylko sprecyzować, że aplikacje pisane pod 65816 są aplikacjami 16-to bitowymi inie chodzą na 8-bitowych Atari, choćby poprzez zastosowanie nielegalnych (z punktu widzenia 6502) instrukcji, które na nich nie ruszą, czy chociażby poprzez zastosowanie liniowego RAMu spoza jego zasięgu.

Sikor umarł...

118

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

@ming: chodzi o FetorScene? powinienem zrobic przed nia dluzsza pauze. nie bylo do Ciebie.
 
wracajac do tematu, widze dwie postawy - ci, ktorych karta nie interesuje (z roznych wzgledow) opisuja cechy karty jak wady, oraz ci, ktorych interesuje, przekonuja tych pierwszych ze karta to wlasciwie nic wielkiego (i nie chodzi o rozmiar;).

postawa 1 czy postawa 2? zastanow sie teraz o kim pisalem.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

119

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Sikor napisał/a:

Co do nielegali: http://vjetnam.hopto.org/punBB/viewtopic.php?id=283

to jest bledna lista. ktos kto bedzie sie tym kierowal szybko podzieli poglad ze rozkazy niepublikowane dzialaja "jak chca".

tu jest prawidlowa lista:

http://xxl.atari.pl/?p=824

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

120

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Kazimiera już na tym forum nie będzie się wypowiadać

121

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Powiem Wam, że małoatarowcy są strasznie ortodoksyjni. Nie to co  STkowcy. Ja na przykład mam MISTA i nikt na tym forum nie napisze, że "to nie Atari" ;-)

122

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Sikor napisał/a:

Tryb emulacji gubi cykle w stosunku do 6502, więc nie działa identycznie.

Już od dawna nie mam siły na dyskusję z Twoimi argumentami, szczególnie, że Ty nie czytasz wypowiedzi innych, np. moich, bo już w poście 87 zdementowałem te twierdzenie, a Ty się ciągle go trzymasz.
Inne argumenty pozostawię bez komentarza...

123

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

@Sikor: ja wszędzie gdzie spojrzę widzę Atari :P

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

124

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

@Laoo - to Ty tak twierdzisz. Nie udowodniłeś mi, że nie jest 16-to bitowy. Poza tym - póki nie ma jednoznacznego opisu Sally (6502C) - nie możemy mówić o nielegalnych instrukcjach, bo nie wiadomo, co twórcy Atari mieli na myśli zamawiając nowy procesor w MOS Technology (Commodore)? Wszak sygnał HALT też można uznać za nielegalną nóżkę, bo jest tylko w tej wersji procesora. Co więcej - wszystkie stabilne rozkazy w każdym Atari działają tak samo, więc skoro 65816 ma w 100% emulować zachowanie 6502 z Atari XL/XE, to czemu tego nie robi?

Sikor umarł...

125

Odp: 8-mio bitowa 16-to patologia

Możesz mi wytłumaczyć PO CO Sikorze próbujesz podzielić tą chorą dyskusją środowisko małoatarowskie?
W jakim to celu??? Od Ciebie to bym bardziej spodziewał się że będziesz cieszyć sie każdą (jakąkolwiek i na jakąkolwiek konfigurację) produkcją ze znaczkiem Atari... A tu wpisujesz sie w knajackie klimaty pewnego mieszkańca południowej Polski który z uporem maniaka mnoży wciąż nowe określenia na tych którzy WOLĄ nieco bardziej rozbudowane Atarki.
Takie podchody zamiast mobilizować do scenowania działają wręcz odwrotnie. Czy o to chodzi Ci Sikor? Czy chodzi o to by na compo były znów same "fejki" lub inne kody "zdupy", ale chodzące na jedynie słuszne 64kb? Czemu takiego płaczu nie było w latach 92-93 gdy ludzie masowo jeździli do Warszawy by na giełdzie im dodatkowy RAM zamontowano. Nie było także tych jęków gdy wszyscy jak leci montowali sobie QMEGA czy wreszcie nie było tego stękania gdy pojawiły się w latach 90-tych pierwsze rozszerzenia dające 1mb? A sapanie pojawiło się w XXI wieku gdy jest taka dostępnośc rozszerzeń?

Mam taka prośbę to maruderów i wiecznie p*.*ących farmazony: prosze Was, darujcie sobie ocene czy ktoś ma Atari czy też nie. Żadni z Was opiniotwórcy. No chyba że nie chcecie nowych demek, to dajcie znać. Da sie to załatwić. :/

gep/lamers^dial