26

Odp: RetroKomp 2014

http://unimor.info/RetroKomp2014/

"wszystko się kiedyś kończy......."

27

Odp: RetroKomp 2014

@voy: o ja pierd*.*, a jednak znalazłem: http://www.superstacja.tv/Polecamy,6694 … index.html

Yerzmyey ma rację, piep**ą głupoty niestety :( "najcenniejsze z komputerów jak Atari Falcon z początku lat 80-tych są zbyt cenne aby je uruchamiać". Nie dość że cały czas katowałem Falcon'a (aż padło mi trafo w monitorze), to Falcon na początku lat 80-tych zmiótłby konkurencję z powierzchni ziemi ;)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

28

Odp: RetroKomp 2014

Jaka "stacja" takie "niusy", proste! :P

I Ty zostaniesz big endianem...

29

Odp: RetroKomp 2014

Heh, a podawali tego newsa akurat z Tobą na ekranie :)
pozdr
Bachoo

30

Odp: RetroKomp 2014

@bachoo: no właśnie :] po złości ;)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

31

Odp: RetroKomp 2014

Na szczescie superstacja to nie mainstream, ktory tak fakasz ;)

32

Odp: RetroKomp 2014

@mazi: to fakt, aczkolwiek nie miałem na myśli mediów :D (guess what I meant, hehe)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

33

Odp: RetroKomp 2014

A nie wiem ale tak sie przyjelo na scenie :)

34

Odp: RetroKomp 2014

@Grey: dzięki za linka. :)

Relacja z Superstacji: http://ftp.pigwa.net/stuff/photos_and_v … 11.09).mkv

Ostatnio edytowany przez voy (2014-11-10 05:25:10)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

Odp: RetroKomp 2014

grey/msb napisał/a:

"najcenniejsze z komputerów jak Atari Falcon z początku lat 80-tych są zbyt cenne aby je uruchamiać".

Hahah, widzę, że wychwyciliśmy ten sam cytat. :)
Profesjonalizm polskiego dziennikarstwa.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

36

Odp: RetroKomp 2014

Nie chcecie chyba powiedzieć, że wy włączacie swoje Falcony...

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

37

Odp: RetroKomp 2014

Oszalałeś, za cenne są.
Choć dobra, przyznam się, w większe święta włączam na pół godzinki :)

38

Odp: RetroKomp 2014

"wiecie co zrobić z tą stacją?" hwdl

gep/lamers^dial

39

Odp: RetroKomp 2014

Niemiec płakał jak sprzedawał. Włączał tylko w niedzielę na pół godzinki. Nie palone.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

40

Odp: RetroKomp 2014

RetroKomp 2014: Podsumowanie i podziękowania

Minęło parę dni (odespałem) odebrałem Wasze uwagi i teraz czas na moje podsumowanie.

Ogólnie RetroKomp 2014 okazał się udaną imprezą, zrealizowaliśmy praktycznie wszystkie punkty programu (oprócz wykładu o DigiBooster - Krashan, życzymy zdrowia!). Imprezę odwiedziło ok. 330 osób, z czego kilkadziesiąt zostało na "Noc Z Demosceną". Zgodznie z zapowiedzią miejsca wystawowego było znacznie więcej - tyle że zostało wolne jakies 10-15%. Rozumiem, że po poprzednich latach gdy miejsca brakowało część ludzi zostawiła swoje sprzęty w domu, jednak jak widać uczymy się i poprawiamy niedociągnięcia - zapraszamy wystawców w 2015r.

W tym roku, z racji zakładanego braku party scenowego "LOAD ERROR", główny nacisk położyliśmy na ciekawą zawartość merytoryczną RetroKomp (w tym również scenową - spotkanie z QRT) oraz dużą atrakcję w postaci koncertu Władysława Komendarka wraz z możliwością zadania pytań artyście podczas prawie godzinnej pogadanki. O ile sam koncert i muzyka tego artysty może być momentami trudna, to spotkanie z legendą polskiej muzyki elektronicznej wzbudziło duże zainteresowanie. Po koncercie długo trwały jeszcze rozmowy i sesje fotograficzne z panem Władysławem, który okazał się być bardzo fajnym i kontaktowym człowiekiem (dziekujemy!).

Dobrze sprawdził się pomysł z "food-track'iem", czyli wyniesienie stoiska z jedzeniem poza budynek - zyskaliśmy dzięki temu sporo miejsca i pozbyliśmy się niechcianych zapachów, nadal utrzymując mozliwość łatwego zakupienia posiłku na miejscu imprezy (jedyna uwaga - brakowało menu wegetariańskiego, zanotowane). W konkursach Łamaczy Joystick'ów można było zdobyć bony o wartości 500zł, do realizacji w całym kraju w sklepach Cropp.

Co do samych wykładów podobały się wszystkie a szczególnie wspominkowy wykład o programie SONDA oraz spotkanie z praojcami sceny C64/Amiga - grupą QUARTET. Pogadanka z QRT spodobała się również ludziom z innych scen komputerowych, więc uważam ten punkt programu za naprawdę udany. Przy okazji warto wspomnieć o naszej "nowej, świeckiej tradycji" - czyli wyróżnieniu "RetroKOMP Star Award", które to mamy w planie wręczać co roku osobom, grupom, projektom, firmom lub instytucjom - które "na przestrzeni dziejów" miały jakiś naprawdę istotny wkład w tematy związane z naszymi ulubionymi "retro-maszynami". W tym roku uhonorowaliśmy grupę QUARTET, która  otrzymała od nas statuetkę z logo grupy, wydrukowaną na drukarce 3D. Co roku planujemy właśnie "custom'ową" wersję tego wyróżnienia - dostosowaną do postaci wyróżnionego.

Całkiem udana okazała się "Noc Z Demosceną", gdzie oprócz demek z róznych platform (w tym z tych trochę "niecodziennych" jak dema dedykowane dla C=264, Timex czy Atari Falcon) przede wszystkim można było sobie pogadać między sceniarzami o scenowych tematach - widziałem kilka grupek żywo dyskutujących zarówno o scenie w PL, jak i o planach nowych produkcji. Tu znów była szansa na luźniejsze rozmowy z QRT, jak również możliwość poskakania w trakcie setów serwowanych przez ARRGH!BYTE.

Odnośnie kontynuacji - odebrałem sporo sygnałów, że brakowało jednak "normalnego scenowego party" (z compos, vote-sheets, itd.) oraz że bardzo brakowało RGC (Retrokomp Game Compo - konkursu na nową grę na stare platformy), czyli tego zestawu, który był w zeszłym roku. Czy damy radę zorganizować "RK-LE'2015" to w dużej mierze zależy jak tegoroczną edycję oceni miasto Gdańsk oraz GAK, ale wszystko wydaje się być ok, mimo lekko miejszego udziału "wystawców z zewnątrz" czyli ludzi z własnym sprzętem a nie należących do organizatorów (GAK postarał się o udostepnienie większej powierzchni a nie została ona zapełniona). Kolejna sprawa to sponsorzy nagród oraz wsparcie zespołu organizacyjnego (RK-LE Team). Mile widziane również pomysły i sugestie co warto zawrzeć w programie przyszłorocznej imprezy - najlepiej poparte czynem (współudziałem w realizacji). Ja ze swojej strony deklaruję chęć zorganizowania znów edycji 2-cześciowej, w takim samym kształcie jak w 2013 czyli otwarty RetroKomp (musi być) oraz półzamknięty, scenowy LOAD ERROR (wiadomo) i o ile będzie wsparcie środowiskowe oraz sponsorzy nagród (do RGC - myślę że się uda) to nie widzę w tym wiekszego problemu. Natomiast 2-częściowa edycja jest zawsze bardziej wymagająca organizacyjnie, więc i wsparcie musi być odpowiednie, ale dzięki ludziom sprawdzonym już w poprzednich 3ch latach (RK-LE Team!) wiemy, że jest to dla nas wykonalne.


PODZIĘKOWANIA:

Przygotowanie takiej imprezy trwa ponad pół roku (2-częściowej jeszcze dłużej) i nie jest możliwe bez zaangażowania dużej ale i zaufanej/sprawdzonej/odpowiedzialnej grupy osób. Wszyscy ci ludzie robią to po godzinach, w czasie nieraz "wynegocjowanym od rodziny" i to non-profit - nieraz inwestując własne środki sprzętowo-pieniężne by dany punkt programu zrealizować. Biorą też na siebie odpowiedzialność by z zadania się wywiązać na najwyższym poziomie (nie ma lipy), dlatego bardzo serdecznie im DZIĘKUJĘ:

* Ogromne podziękowania należą się Miastu Gdańsk, Scenie muzycznej GAK oraz Tomkowi Maciukowi (SM-GAK) za całą pracę organizacyjno-promocyjną, infrastrukutalną i ogarnięcie finansów oraz całej koniecznej biurokracji. Bez Tomka nie byłoby imprezy;

* Wielkie dzięki dla Sebastiana Bachoo Stecewicza i inicjatywy www.SaveTheFloppy.com za sponsoring i wykupienie praw licencyjnych do materiałów TVP, które zostały wykorzystane we wspominkowym wykładzie o programie SONDA. Bachoo na moją prośbę bez wahania wsparł ten pomysł i tylko to umożliwiło jego realizację;

* Wielkie podziękowania dla gdańskiego Muzeum starych komputerów z Technikum Łączności oraz koszalińskiego muzeum retro-elektroniki ElKom, za przygotowanie wykładów o wytworach polskiej myśli elektronicznej, jak i ekspozycje dużej (i cieżkiej) ilości eksponatów;

* Wielkie podziekowania dla grupy QUARTET (JemaSoft, Hi-Man, Polonus) oraz Silver Dream'a - praojców sceny C64/Amiga, za przybycie i niezapomniane spotkanie z nami, pełne opowieści, anegdot i szczegółów technicznych oraz za przyjacielska postawę na całej imprezie;

* DJ'owi ARRGH!BYTE za urozmaicenie "Nocy Z Demosceną" swoimi setami;

* Bartek Yolk - za przygotowanie i przeprowadzenie udanego wykładu o Sondzie, pomocy przy "Łamaczach Joystick'ów" jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną";

* TomRain - za bardzo fajny wykład o Bajtku, pomocy przy "Łamaczach Joystick'ów" jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną";

* Tfardy - za współudział w wykładzie o Bajtku, pomocy przy prowadzeniu profilu FB jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną" oraz za całkowite wsparcie imprezy w wielu aspektach (tylu że aż cieżko wszystko wymienić - dzięki!);

* Mirek_1987 - za prezentację owianej legendą polskiej gry Legion;

* Marek Trojanowicz (Troya) - za przygotowanie i przeprowadzenie wykładu o grze BOKS (ZX, 1987);

* Floating Coders - za pokazanie postępów prac nad nowymi grami na Amigę (Castle Hack i Villages);

* Grey/MSB za wsparcie "Nocy Z Demosceną" swoim cennym (i uruchamianym ;) Atari Falcon;

* V-12/TX - za przygotowanie merytoryczne i przeprowadzenie pogadanki z QRT;

* Drygol/LMS & Johny/LMS - za wymyslenie i wyprodukowanie "RetroKOMP Star Award";

* Sim1/WT+RSE+LMS+TTN - za oprawę graficzną strony www oraz logo imprezy;

* Mccnex/WT+LMS - za wsparcie i współorganizację całej imprezy, uruchomienie serwisu www, FB, wykonanie plakatu i dyplomów oraz niezliczalną ilość ważnych rzeczy;

* Cichy/Raybeez - za perfekcyjną robotę administracyjną www/serwer/forum RK;

* Johny/LMS za współorganizację całej imprezy - począwszy od stworzenia materiałów video  (rozszyfrowanie czołówki Sondy), przez prezentację-podkład do spotkania z grupą Quartet jak i nawiązanie kontaktu przekonanie do wystąpienia QRT na RK'14 oraz wzięcię na siebie całej masy różnych zadań organizacyjnych (również ciężkich zadań nocnych) - wielkie dzieki!

Oraz:

* Piter K., Traq, String/Agenda, At0m/LMS, Gepard/LMS, Szeryf/LMS, PitB, AdamK/LMS, Lotharek, Stryker - za różnorakie wsparcie i kompaniję (serdecznie przepraszam jeśli ktoś pomógł a ja to tutaj przeoczyłem - jednak bardzo dziękuję).

Dzięki wielkie Wszystkim za udział (który też jest swoistą pomocą dla nas, że to co robimy ma sens) i mam nadzieję - do zobaczenia jesienią przyszłego roku, mam nadzieję na:

"RetroKomp/LOAD ERROR 2015" :)

Pozdrawiam,
Sachy/WT+RSE+LMS
(RK main org)

Pamiątkowa "słit-focia" z RetroKomp'14 :)

http://i62.tinypic.com/2zefr6q.jpg

Od lewej: Silver Dream, Drygol/LMS, Johny/LMS, Lotharek, Hi-Man/QRT, JemaSoft/QRT, Sachy/WT+RSE+LMS, V-12/TX i Polonus/QRT.

Zdjęcie robił Tfardy - Lotharkowym ajfonem.

41

Odp: RetroKomp 2014

http://www.gram.pl/artykul/2014/11/09/r … acja.shtml

nawet moje komodorce sie załapały :)


prywata: na pierwszym planie mój Maks ciśnie w Sensible Soccer :) byłem dumny słysząc:  -Tata, to jest lepsze niz Fifa... tato... a który to Cristiano Ronaldo? .....

PunBB bbcode test

Ostatnio edytowany przez gepard (2014-12-01 02:53:02)

gep/lamers^dial