Temat: magnet 1010 - TURBO i paski
a) szukam jakiegoś poradnika jak wmontować do 1010 - turbo
b) czy ktoś wie gdzie dostać do niego paski ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
BigPEmu 1.12 Richard Whitehouse wydał BigPEmu 1.12
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
a) szukam jakiegoś poradnika jak wmontować do 1010 - turbo
b) czy ktoś wie gdzie dostać do niego paski ?
Jak masz stary pasek, to powinni dopasować nowy w sklepie elektronicznym, ale najpewniej znajdziesz w takim najstarszym sklepie w Twoim mieście.
A nie ma gdzies podanych wymiarów ?
W jakiejs serwisówce od "ATARI"
Mam serwisówkę do Atari 1010 i niestety, nie ma tam podanych wymiarów pasków od silniczka i licznika. :( Podane są tylko standardowe serwisowe numery części zamiennych, jedne dla podwersji 1010S (FC100228 - pasek napędu, FC1000229 - pasek licznika), a drugie dla 1010C (FC100250 - pasek napędu, FC1000251 - pasek licznika).
Co do obu podwersji 1010, to lepiej podam oryginalny opis z serwisówki:
"Two different ATARI 1010 Cassette Recorder units have been released: the 1010S unit and the 1010C unit. The 1010S unit is described first. It can be identified by the BPA99H-1010 prefix of its FCC ID No., which is located on the bottom of the unit. Also, on the 1010S unit, reading from left to right, the PAUSE button precedes the STOP/EJ button. THe 1010C unit, which is discussed secondly below, has an FCC ID No. prefix of BPA7YJ-1010. On the 1010C unit the STOP/EJ button precedes PAUSE button."
1010C jest produkcji firmy Chelco, a 1010S - Sanyo.
Ostatnio edytowany przez voy (2012-06-20 13:25:57)
No ale co z tego wynika? W sklepie te symbole i tak sprzedawcy nic pewnie nie powiedzą. Chyba że chcesz szukać w jakichś amerykańskich czy chińskich hurtowniach. Tylko czy warto, skoro w sklepie za rogiem z odrobiną szczęścia możesz dostać pasujący za parę groszy. Sprawdzałeś?
Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2012-06-20 12:38:30)
Dogrzebałem się jakiegoś info na Atari Age: http://www.atariage.com/forums/topic/10 … try2051286
Wychodzi na to, że wymiary paska napędu do wersji 1010C to w przybliżeniu:
- wewnętrzny obwód: 266,7 mm
- grubość: 0,635 mm
- szerokość: 3,175 mm.
Mają też oba paski do 1010C w Best Electronics po 3 dolce sztuka.
uicr0Bee, szukanie po tych symbolach i tak by nic nie dało, bo pochodzą z wewnętrznej nomenklatury Atari. :)
Ostatnio edytowany przez voy (2012-06-20 13:32:54)
DObra dorwałem taki magnet.
Zaniosłem do sklepu na pokaz - paski :) Dał mi troche krótsze i minimalnie szersze.
Wstawiłem - troszke musiałem je naciągnąć. Sprawdziłem kilka kaset . Ze 3 mi odczytało.
Ale jest problem z przewijaniem "do tyłu" - idzie ale potrafi sie zatrzymać na niektorych taśmach prawie przy samym końcu czasami gdy ma już 1/8 taśmy do końca. POmaga przełożenie taśmy na drugą stronę i przewinięcie "do przodu".
W czym moze być problem ? Za mocno naciągnięte paski ? Słaby silnik ? Spotkał się ktos z czymś takim ?
Ja się często spotykam, myślę że najlepiej jakby odpowiedzieli jer albo seban.
Dobry!
Dorwał ktoś już dobry pasek do 1010? Albo znalazł dobre (tanie :) ) źródło kupna?
Mam jednego (całkiem fajny stan), tylko pasek ma rozciągnięty jak.... :) (niestety w moim big mieście NIKT nie posiada podobnych pasków na sprzedaż)
Dzięki,
Grzegorz
Odkopuję trochę temat.
Ja mam problem trochę inny - przyniosłem magnetofon (1010c) do elektronicznego i dopasowali mi
na miejscu pasek - zgodnie z wymiarami które podał VOY 4 posty wyżej.
Magnetofon przewija w przód i tył - ale jak tylko próbuje wcisnąć play to wykonuje 1/10 obrotu i pasek spada :/
Kombinować z innym paskiem - czy coś w magnecie jest trafione - jak myślicie?
Za szeroki pasek. Nie za długi.
Dzięki za odpowiedź. Spróbuje go obciąć trochę i zobaczę czy to coś da.
Edit: Po zwężeniu pasek spada prawie od razu przy przewijaniu. Spróbuje krótszy pasek znaleźć w elektronicznym,
może ten za słaby naciąg miał.
Ostatnio edytowany przez darque (2014-11-14 21:26:13)
a ja mam odmienne zdanie. Przy przewijaniu być może jest mniejsze obciążenie związane z mechanizmem prowadzenia paska. "Play" ze względu na dodatkowe opory taśmy na głowicy, oraz na rolce dociskowej może generować obciążenie, które może być krytyczne dla jakiegoś elementu prowadzącego pasek. Odpal to bez obudowy i pooglądaj dokładnie mechanizm i zobacz co się dzieje z poszczególnymi elementami w czasie przewijania a co się dzieje w czasie "play". Przynajmniej logika nakazuje takie postępowanie ;)
Odkopuję temat. Zakupiłem paski i za radą Pina pooglądałem co się dzieje podczas włączania magnetofonu.
Okazało się że kółko z przekładnią napędu wypada. Coś powinno chyba je jakoś trzymać - czy ktoś spotkał się takim problemem ?
Na Atari age znalazłem podobny wątek ale niestety opisujący kupił 2 egzemplarz i nie naprawił tego :( - http://atariage.com/forums/topic/150136 … pair-help/
Zrobiłem foto żeby pokazać o który element chodzi:
Jakiś pomysł ewentualnie ktoś podjąłby się naprawy ?
Hej sorki że się wtrącę....
Ja tam na tych fotach nic nie widzę, niema jak pokręcić kółeczkiem i obserwować tor paska, może być coś pokrzywione np. tulejka z ośki, lub wybita za nisko albo za wysoko, albo brak zawleczki.
Sprawdź czy jest jakiś rowek w ośce jeśli jest to brak zawleczki.
Znam taki mały trik na paski jeśli nie jest spękany lub zerwany:
1. czyścimy pasek
2. trzymając pasek lekko rozszerzony w 2 palcach, podgrzewamy pasek zapalniczką (trza uważać by się nie zapalił ani nie zwęglił). Płomień musi iść po pasku ze 2-3 razy tam i z powrotem (prędkość około 1s\10cm), cykl około dwóch razy dookoła (cza wyczuć nagrzanie paska). Pasek się lekko skurczy.
3. Ponownie czyścimy jakimś rozpuszczalnikiem.
4. zakładamy.
i gotowe.
Stryker:
A z 1 postu.
zerknij na schematy.
Jak dorobię turbo (bo jestem też w trakcie) do mojego magnetu to opiszę tu.
Ostatnio edytowany przez humanoid (2015-02-25 23:14:57)
Wszystko w mechanizmie wydaje się być proste. Po włączeniu silnika to kółko samo podnosi się co powoduje najpierw spadnięcie paska, a następnie wypadnięcie kółka. Jeśli przytrzymam palcem kółko żeby nie podnosiło się , to działa normalnie. Coś od dołu powinno to trzymać ale nie widzę tam żadnego rozcięcia na zawleczkę czy coś podobnego. Magnet posłuży prawdopodobnie do ożywienia egzemplarza kolegi , który ma też 1010 ze sprawną mechaniką, tylko elektronika mu coś szwankuje - uratuje się choć jeden.
Jeśli tam nic niema to wynika z tego, że biały plastik w którym siedzi kółko z ośką, jest odkształcony lub tulejka jest wyrobiona w kierunku kółka gdzie dociska wałek taśmy. Pasek działa jak gumka i oba kółka jakby przyciągają się do siebie i z czasem się wyrabia tulejka(zwłaszcza plastik), kółko ustawia się pod kątem i po przez naciąg paska wyskakuje, czyli czym pasek bardziej upięty tym szybciej spadnie z kółka. Jak to naprawić: albo podgrzać plastik i odkształcić w przeciwną stronę co do uciągu, albo skołować mosiężną tulejkę z jakiegoś magnetu-złomu, rozwiercić i wstawić na kleju (oczywiście wstawić lekko odchyloną w przeciwnym kierunku). UWAGA - obydwie metody wymagają sprawnych rąk i precyzji inaczej można spieprzyć jeszcze bardziej.
Można też jeszcze dorobić jakąś blaszkę by kółko nie wypadało(zamiast trzymania palcem :) ).
Daj znać jeśli o to chodziło.
O to chodziło - dzięki :) . Spróbuję podgrzać delikatnie i zobaczę czy to coś pomoże.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.080 sekund, wykonano 13 zapytań ]