151

Odp: Fortification 2015

Sorry za mały offtopic, ale jakoś mam wrażenie, że najwięksi "szczekacze" z niniejszego wątku nawet nie zamierzają wybrać się na Forti. Poprawcie mnie, jeśli się mylę. :P

I Ty zostaniesz big endianem...

152

Odp: Fortification 2015

Szeryf napisał/a:

Wygląda mi to na błędne założenie i traktowanie koderów jak dzieci na zasadzie "ograniczmy bo a nóż użyje tego w mało sensowny sposób i zamiast ulepszyć swoje dzieło spowoduje tylko, że części osób to nie pójdzie, chociaż by mogło"

To przeczytaj sobie ten wątek i powiedz, że takie traktowanie nie jest słuszne. Jeśli nie podasz mi jak chesz "ulepszyć" dzieło stosując nielegale, zdania nie zmienię :)

Szeryf napisał/a:

Sądząc po historii używania niepublikowanych rozkazów 6502 trudno wnosić, że taka sytuacja miałaby miejsce, a nawet jak - taka wola twórcy jeśli chce ograniczyć swoją pracę do stockowego sprzętu.

A taka wola organizatorów konkursu, aby tego nie robił. Bo jest to po prostu głupie. Jeśli chce niech wystawia grę poza konkursem.

Szeryf napisał/a:

Bo obecne gry na małe Atari (w odróżnieniu od komercyjnych gier na PC) powinny być wyśrubowane jak się tylko da wyciskając z bebechów ostatnie soki, dokładnie tak jak demo - po pierwsze dlatego, że sprzęt jest leciwy o zamkniętej architekturze i tworzenie na niego jest bardziej sztuką niż służy jakiemuś wielkiemu graniu

Takie zdanie i co najmniej 2 błędy rzeczowe: po pierwsze sprzęt o OTWARTEJ architekturze. W przeciwieństwie np. do Commodore czy Spectrum. Po drugie pokaż mi te wyśrubowane gry, gdzie nikt nie stawia takich ograniczeń. Nauczcie się robić gry, po prostu, a potem dyskutujcie z ograniczeniami.

Szeryf napisał/a:

Po za tym imho nie można nazywać nieprofesjonalizmem używania czegoś co nie stwarza problemów na 100% stockowych modeli Atari. Dla porównania, nie do końca nieprofesjonalizmem byłoby zmuszanie do obsługi rozszerzeń bo tego już nie każde Atari posiada.

Tak, to byłby nieprofesjonalizm. Co do stockowych Atari i niesprawiania problemów - podaj mi jeden powód, dla którego stockowy model miałby być faworyzowany. Ale - proszę - sensowny powód - i to w kontekście właśnie Atari, gdzie stockowość nie jest wcale regułą.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

153

Odp: Fortification 2015

@Miker, potwierdzam ze swojej strony (hau, hau :) ) chociaż biorąc pod uwagę swój skromny wkład wniesiony w dyskusję to mógłbym pretendować ledwie do nadania statusu "ratlerka" a nie szanującego się Szczekacza ;) Może jednak uda mi się wybrać na to zacne party jeśli tylko sprawy przybiorą pozytywny obrót :)

To rzeczywiście trochę taki lekki offtop, bo jak mi się wydaje, dyskusja zaczęła się toczyć na nieco szerszą skalę niż to party. Chodzi o możliwość powstania precedensu, dodatkowo, skoro nie nie zrobiono pełnego wywiadu przed ustaleniem regulaminu warto posiłkować się dyskusją nawet i po, z korzyścią dla przyszłych.

Odp: Fortification 2015

sam jesteś zamknięty.

mogę sobie podłączać dowolną ilość urządzeń do jednego portu, bez konfliktów, nie muszę ich wstawiać obok siebie;
rozwiązanie wykonane jest po prostu w inny sposób, ot co.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

155

Odp: Fortification 2015

@Miker: ja trochę sobie poszczekałem, ale na Forti się wybieram i mam to zaplanowane od dawna :)

@Szeryf: Chodzi właśnie o nie dopuszczenie do tego precendensu, bo w przypadku regulaminów demokracja się nie sprawdza, co zostało wielokrotnie sprawdzone, powodując tylko radość okolicznym trollom. Dyskusji na tematy regulaminowe było już kilka i pożytek z tego żaden.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

sam jesteś zamknięty.

mogę sobie podłączać dowolną ilość urządzeń do jednego portu, bez konfliktów, nie muszę ich wstawiać obok siebie;
rozwiązanie wykonane jest po prostu w inny sposób, ot co.

Czułem ryzyko w tym stwierdzeniu :) Tak naprawdę żaden z powyższych nie jest zamknięty, wszędzie można modyfikować czy rozszerzać, chodzi mi bardziej o to, co się gdzie przyjęło. Np. na commdore czy spectrum właściwie nie przyjęły się (powszechnie) rozszerzenia pamięci ponad stock, czy np. zdublowany układ dźwiękowy (chociaż do obu z nich takei rozwiązanie powstało).

Ostatnio edytowany przez wieczor (2015-02-09 17:10:53)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

156

Odp: Fortification 2015

@Wieczorze, być może wyraziłem się precyzyjnie, pomijając, że z definicji "otwarta architektura" oznacza co innego i rzeczywiście w wielu aspektach do Atari łatwiej coś dodać. Miałem na myśli, że produkowanie oprogramowania na retro-sprzęt ma sens jeśli pozwolimy mu być nadal retro i będziemy tworzyć dema i gry z zachowaniem pewnej stałej i przyjętej platformy. Oczywiście jak wiadomo zawsze będą toczone boje które rozszerzania są jeszcze ok, a które nie (jak widać łatwiej przyjmują się te, które ułatwiają korzystanie z komputera, a nie mają bezpośredniego wpływu na uruchomione oprogramowanie), niemniej nie dziwię się tym użytkownikom, którzy przeciwstawiają się niwelowaniu cech "serca" komputera uznając to za barbarzyństwo, bo może to im odbierać motywację. Co w tym dziwnego?

Btw. brak otwartej architektury nie przeszkadza jak wiadomo wschodniej scenie Spectrum przez stosowanie różnych dopalaczy. Nie wiem czy to jest to co chcielibyśmy na małym Atari. Ja raczej nie.

Odnośnie potwierdzenia słuszności - stosowanie nielegali nie przyniosło niekorzyści a, jak ochoczo wykazano Ci to w jednym wątku jak pytałeś poprzednio, ma pewien potencjał, który może zostać w końcu spożytkowany lub nie, a ograniczenie w stosowaniu tego nie przynosi niczego oprócz konfliktu. Nie zamierzam Cię przekonywać na siłę, nie chcę tylko aby jakakolwiek część systemu dająca możliwości programiście była odrzucana jeśli nie stoją za tym przekonywujące argumenty.

Co do "Nauczcie się robić gry"- odbieram z pokorą. zachęcam przedmówcę również ;)

Co do "pokaż mi te wyśrubowane gry, gdzie nikt nie stawia takich ograniczeń" - nie jestem pewny czy zrozumiałem.

Co do "podaj mi jeden powód, dla którego stockowy model miałby być faworyzowany" - myślałem, że to jest oczywiste. Przede wszystkim dla przetrwania demosceny i ogólnie chęci tworzenia jakiegokolwiek oprogramowania na ten sprzęt, inaczej nastąpi rozprężenie i zniechęcenie, musi być jakiś punkt odniesienia wg którego ocenia się prace. Rozszerzenie pamięci wg mnie czy szybsze urządzania do wymiany danych są imho są jeszcze w miarę ok bo nadal operuje się na ograniczonych wielkością bankach a do transmisji używa standardowych portów, ale czym bardziej robi się z tego sprzętu PC-ta tym mniej widzę sens w kodowaniu na ten sprzęt, wolę od razu usiąść do PC-ta :) Wiadomo, że każdy ma trochę inne zdanie na ten temat, niemniej za pewnik uznaję, że przetrwanie twórczości na dany retro-sprzęt jest w dużej mierze uzależnione od pewnych "stałych", o które trzeba dbać i nie blokować jednocześnie zapału różnych twórców rozszerzeń bo a nóż za kilkadziesiąt lat ugruntuje się scena na tworzone przez nich alternatywne klony/roszrzerzenia, tak jak w miarę akceptowalnym standardem stały się dopałki na Falcona i Amigę 1200.

Co do szkodliwego efektu miałem na myśli wykreślenie nieudokumentowanych możliwości 6502C. Nie miałem na myśli demokracji tylko wyciąganie odpowiednich wniosków z tego co piszą ludzie na forach, niezależnie od trollowania. Organizator może sobie przyjąć zasady jakie chce i nie na ten temat toczy się dyskusja tylko na temat ich słuszności, jak wspomniałem, prawdopodobnie z pożytkiem dla przyszłych eventów.

157

Odp: Fortification 2015

Cóż, ustosunkuję się do całości jako takiej: wnioski wyciągam z faktów, a nie z tego co ktoś pisze na forach. Czyli z tego co ludzie robią, bo pisać i mówić można dużo. Ci którzy coś robią, nie biorą udziału w jałowych pogawędkach.

A fakty są bezwzględne, aktualny model się sprawdza, produkcje powstają. Próby przeforsowania w postaci tego co "ludzie piszą na forach" przynosi same szkody, a nie korzyści - zniechęceni organizatorzy wycofują się z imprez i narasta kwas.

Wnioski są jak gdyby oczywiste. Ale o tym wkrótce przekonacie się sami.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

158

Odp: Fortification 2015

hehe, nie doczytalem wczesniej:

do konursu nie zostanie tez dopuszczone program dzialajacy na atari 130 xe wykorzystujacy jego STANDARDOWOWĄ mozliwoscia uzywania rozdzielnego adresowania Antica i CPU :D
 
hehe

gry takie jak: Alley Cat, Rescue on Fractalus, Karateka, Alternate Reality, The Eidolon ... itd. itd. zostalyby regulaminowo skreslone na Fortyfication :-)

nie wiem kto od kogo powinien sie uczyc jak pisac programy ;-) autorzy tych gier usmiechneliby sie z politowaniem... i zapytali, czy na pewno to jest konkus na atari?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Odp: Fortification 2015

wieczor napisał/a:

Np. na commdore czy spectrum właściwie nie przyjęły się (powszechnie) rozszerzenia pamięci ponad stock, czy np. zdublowany układ dźwiękowy (chociaż do obu z nich takei rozwiązanie powstało).

To jest off-topic, więc dodam tylko, że dalece upowszechnił się 512Kb, potem 1024Kb, turbo 7Mhz (lata 90s), potem 14Mhz (lata 2000-czne), muzyczne: Covox, Soundrive, GeneralSound, 2xAY (lata 90s), Philips SAA (lata 2000-czne). Szereg rozszerzeń graficznych, chociaż w tej kwestii różne są standardy dla Wschodu (90s) i Zachodu (2000-czne).
O twardych dyskach (90s) / CF / SD (2000-czne) w ogóle nawet nie wspominam.
Sytuacja do tego stopnia wygląda podobnie, jak na Atari, że już powoli zaczynają się nawet ze sobą debilnie napi.er.dalać.

Po prostu przyjęło się - i słusznie - że na Zachodzie na compos wymagane są dema stock 128K (dopuszczalne 48K), a na Wschodzie dopuszczalne są nowe modele.

PS: Moja prywatna opinia (nie mam prawa zabierać głosu co do produkcji Atari XL/XE, więc posłużę się przykładem ZX) - prace powinny startować w parties w osobnych kategoriach.
- ZX48
- ZX128
- ZX NG.
To proste, jak kwadratura koła.
Ależ wodzu, co wódz.






.

Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2015-02-09 18:46:04)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

160

Odp: Fortification 2015

wieczor napisał/a:

Ci którzy coś robią, nie biorą udziału w jałowych pogawędkach.

To nasza jest jałowa czy nie jałowa? ;) Przypominam, że forum jest właśnie od dyskusji :)

Zgadzam się, że fakty są bezwzględne. Na SV, gdzie takiego ograniczenia nie było, a różnego rodzaje "widzimisię" traktowano jedynie jako rekomendacje więc nie było oporu i powstawało dużo prac i to nawet nie zawierających wspomnianych nielegali bo chyba jasne jest, że jest to bardziej spór ideologiczny niż realna potrzeba stosowania lub niestosowania tych nieszczęsnych paru rozkazów:) Motorem do dobrej motywacji jest otwarte podejście do zapotrzebowań i nie dyskryminowanie nikogo. Ciężko zbudować markę w inny sposób.

Robisz naprawdę dobrą robotę Wieczorze starając się łagodzić spory i ujmować w pozytywnych słowach to co nawet ciężko jest wybronić. Kolosa zbudowanego na chwiejnych nogach jednak ciężko jest utrzymać i oby moje słowa nie były prorocze bo życzę S0narowi i temu party jak najlepiej i jestem wdzięczny za zaangażowanie, a jeśli coś pójdzie jak nie trzeba to cóż... i tu celowo użyję Twojej ulubionej formy drugiej osoby liczby mnogiej , następnym razem wyciągnijcie wnioski ;)

161

Odp: Fortification 2015

W zasadzie większość już została powiedziana, może tylko małe uzupełnienie.

Szeryf napisał/a:

Odnośnie potwierdzenia słuszności - stosowanie nielegali nie przyniosło niekorzyści

Może posłużę się dziwnym przykładem - pierwsza "niekorzyść" przeniesiona pośrednio z C64 - połowa SID'ów z komody nie działa na Rapidusie. Muzyczki używają nielegali, bo jest to nagminna tam praktyka. Nie sądzę by tym sposobem muzyka była lepsza. Oczywiście zaraz znajdzie się ten, co napisze - a w czym by była lepsza :D No i tak będziemy sobie rozmawiać do usranej śmierci ;)

Co do zlotów, to od połowy lat '90 używanie nielegali było zazwyczaj zabronione i nikt jakoś z tego nie robił "gówno-burzy" ;). Po prostu, jak zwrócił uwagę Wieczor - niczego nie wnoszą a powodują potencjalne problemy np. na 16 bit. Pytanie po co.

XXL napisał/a:

do konursu nie zostanie tez dopuszczone program dzialajacy na atari 130 xe wykorzystujacy jego STANDARDOWOWĄ mozliwoscia uzywania rozdzielnego adresowania Antica i CPU

Bo ma działać na dwóch najczęściej spotykanych rozszerzeniach pamięci ram i takie jest postanowienie regulaminu.

XXL napisał/a:

gry takie jak: Alley Cat, Rescue on Fractalus, Karateka, Alternate Reality, The Eidolon ... itd. itd. zostalyby regulaminowo skreslone na Fortyfication :-)

Niektóre z nich zostały pozbawione "nielegali" i działają TAK samo ;), niektóre zostały przerobione na pliki i działają tak samo jak całodyski. Różnica jest taka, że ładowanie odbywa się 4 razy szybciej i bez zbędnych problemów. Plik taki można też uruchomić ze stacji, czy czegokolwiek. Właśnie o to chodzi.

Zapomniałeś dodać, że Mazazem też w oryginale używa "nielegali". Zainteresowanych zapraszam, uruchomcie sobie grę i zobaczcie korzyści z użycia "nielegali". Jest oczywiście wersja na udokumentowanych rozkazach ;) Działa tak samo.

@Nosty - jeśli piszesz pod dos i nie używasz dodatkowej pamięci, to nie musisz się niczego obawiać ;) Jeśli nie wiesz, gdzie jest rejestr portB - to sprawdź w Atariki :D

I na koniec - zawsze, jeśli jest jakaś wątpliwość można podesłać program do organizatora. Bez problemu można pracę sprawdzić przez zlotem.

Ostatnio edytowany przez Pin (2015-02-09 19:03:20)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

162

Odp: Fortification 2015

Pin napisał/a:

Może posłużę się dziwnym przykładem - pierwsza "niekorzyść" przeniesiona pośrednio z C64 - połowa SID'ów z komody nie działa na Rapidusie.

ale dziala na atari wiec w czym problem?


Pin napisał/a:

Co do zlotów, to od połowy lat '90 używanie nielegali było zazwyczaj zabronione

bo byl argument (falszywy zreszta) na nieuzywanie... ostatnio obalony dzieki pracy kilu wysmienitym koderom :-) (ja tam bylem sekretarka i moj wklad jest zaden w porownaniu)

Ostatnio edytowany przez xxl (2015-02-09 19:14:06)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

163

Odp: Fortification 2015

Pin napisał/a:

Może posłużę się dziwnym przykładem - pierwsza "niekorzyść" przeniesiona pośrednio z C64 - połowa SID'ów z komody nie działa na Rapidusie. Muzyczki używają nielegali, bo jest to nagminna tam praktyka.

Pin, jeśli komodziarze mieliby nie używać nielegali po to żeby w przyszłości ktoś mógł je przenieść na sprzęt, który nawet nie jest z tego co zrozumiałem, w pełni kompatybilny wstecz z Atari XL/XE to ten argument chyba jest niedobry, albo przewyższył moje pojmowanie sprawy (co zresztą jest trochę możliwe bo nie mam Twojego doświadczenia w sprzęcie i  pojęcia o Rapidusie ale też nie na niego organizowane są jak dotychczas Atarowskie kompoty).

Pin napisał/a:

Co do zlotów, to od połowy lat '90 używanie nielegali było zazwyczaj zabronione i nikt jakoś z tego nie robił "gówno-burzy" ;). Po prostu, jak zwrócił uwagę Wieczor - niczego nie wnoszą a powodują potencjalne problemy np. na 16 bit. Pytanie po co.

I tu również muszę przyznać, ze nie mam Twojego doświadczenia w zlotach, ale na wymienionym przez ze mnie SV coś takiego nie było zabronionego i też nikt nie robił "gówno-burzy" stosując Twoją argumentację. Po co więc to ograniczenie.

Pin napisał/a:

Po prostu, jak zwrócił uwagę Wieczor - niczego nie wnoszą a powodują potencjalne problemy np. na 16 bit. Pytanie po co.

Jeśli mówimy o Atari to nie wiem jak może wpłynąć używanie nielegali na Atari 8 bit na Atari ST (16 bit)?  ;)

Jeśli masz na myśli rozszerzenie do małego Atari tzn 16 bitowy procesor to z tego co się zorientowałem istnieją 2 obozy: jedni koderzy chcą wytwarzać programy działające również z tym procesorem, inni nie chcą poświęcać na to czasu. Dla tych drugich prawdopodobnie nie ma więc przeszkód aby używać dodatkowych rozkazów 6502C jeśli przyniosą dodatkowe korzyści oprogramowaniu lub zaspokoją ich chęci eksperymentowania. Po co? Bo można.
Myślę, że sytuację może tylko zmienić wolny rynek, tzn jeśli zacznie się pojawiać więcej oprogramowania d e d y k o w a n e g o Atari z podłączonym 16 bitowym procesorowi i pojawi się więcej chętnych użytkowników tego sprzętu, koderzy o wiele chętniej zaczną tworzyć programy kompatybilne a oboma prockami (8bit i 16 bit). Inaczej chyba nie da się wymusić supportowania tego procesora (to dodatkowo powoduje wzrost ilości oportunistów ;) a w obecnej chwili nie powinno się nazywać wadą niewspieranie tego procesora wobec jego (według mojego skromnego rozeznania) niskiej jak na razie popularności. Ja w każdym razie trzymam kciuki, żeby lubiany przez Ciebie sprzęt zyskał zasłużoną uwagę ;)

Edit:typo

Ostatnio edytowany przez Szeryf (2015-02-09 19:41:11)

164

Odp: Fortification 2015

Jak już tak płyniemy, w jakiej kategorii będzie gra działająca na zwykłym atari 130xe?

165

Odp: Fortification 2015

mnie się wydaje własnie AS... że chyba już w żadnej...

pozdrawiam

[opuściłem to miejsce bezpowrotnie][dziękuję za skasowanie mojego konta]

166

Odp: Fortification 2015

Domyślałem się tego…… I mam nadzieję że tak nie jest… :(
Odezwę się by phone.

167

Odp: Fortification 2015

mono napisał/a:

II.2. "Prace będą prezentowane w stereo. Jeśli muzyka pisana jest w mono, a tracker umożliwia pracę w stereo proszę zdublować podstawowego POKEY-a przepisując wartości w songu na drugi układ". Zapis ma na celu uszanowanie posiadaczy Atari rozszerzonego o drugi układ POKEY, jak również partyzantów, żeby na kompotach nie zastanawiać się jak tu poprzełączać audio żeby dźwięk nie poleciał z jednego głośnika, nie wysłuchiwać protestów Autorów i nie powtarzać odtwarzania
...Zapisy mają na celu nie utrudnienie życie Programiście, a ułatwienie życia Użytkownikowi - w końcu nie każdy user zna się na bebechach i kodowaniu

Więc muzyk pisząc muzykę w standardowym CMC co ma zrobić, aby praca poszła w stereo? O ile potrafię muzę odpalić i zrobić z tego xex-a, o tyle nie umiem za cholerę z tego zrobić stereo. Według mnie błędny zapis - choć jak napisałem - to party s0nara i to on decyduje.

Sikor umarł...

168

Odp: Fortification 2015

Ja myślę, że po ogłoszeniu regulaminu, większość uwag została zgłoszona i przynajmniej w porównaniu z innymi dyskusjami obyło się bez większych wycieczek osobistych, bluzgów czy typowych niesportowych zachowań co chyba dobrze wróży przyszłości :) Jeśli nie tym razem to mam nadzieję, że następnym organizatorzy wezmą pod uwagę wypunktowane nieścisłości czy różnice w opiniach. Tymczasem życzę dużo fajnych prac na Fortification :)

169

Odp: Fortification 2015

Sikor napisał/a:

Więc muzyk pisząc muzykę w standardowym CMC co ma zrobić, aby praca poszła w stereo?

To jest kwestia opcjonalna, rozumiem, że brak tego nie dyskwalifikuje pracy (zalecenie), tylko zwiększa komfort. Ci którzy mają stereo, muzykę na jednego pokeya słyszą muzykę tylko w lewym kanale co jest kiepskie :) Aby dowolna muza w zestawie stereo grała w obu kanałach należy przerobić player tak, że tam gdzie robi STA AUDCx lub STA AUDFx zaraz potem robił odpowiednio STA AUDCx+$10 lub STA AUDFx+$10. Przy jednym pokeyu nie robi to różnicy, przy dwóch to samo będzie trafiać do obu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

170

Odp: Fortification 2015

@wieczór, pokaż mi muzyka, który sam sobie przerobi player ;) To był tylko przykład ;) Poza tym - nie brzmi to w regulaminie jak zalecenie, ale jako konieczność. Więc właściwie tylko edytory stereo wchodzą w grę - znając życie tylko pecetowy RMT spełnia defaultowo założenia regulaminu.
Anyway - muzykiem nie jestem, więc mi to nie robi różnicy ;) Rozumiem, że benjy soft monitor też potrafisz przerobić na stereo?

Sikor umarł...

171

Odp: Fortification 2015

@Sikor : nie spełnia :) Jeśli wygenerujesz standardowy player z modułem mono to będzie go słychać w jednym kanale :)
Ja mogę przerobić :) W zasadzie każdy player mono, jeśli tylko są źródła. Podstawową operacją i jedyną jest znalezienie miejsca gdzie jest zapis do rejestrów AUDCx i AUDFx i ich powielenie pod spodem do ich odpowiedników +$10.

Nie pamiętam jak to brzmi w regulaminie, ale wątpię żeby ktoś z braku tego odrzucił pracę, chodzi o zwykłą wygodę i żeby było słychać dobrze, to wszystko :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

172

Odp: Fortification 2015

@wieczór: spokojnie ;)

Sikor umarł...

173

Odp: Fortification 2015

sOnar napisał/a:

mnie się wydaje własnie AS... że chyba już w żadnej...

Organizator party nie musi znac sie na wszystkim ale musi miec jedna bardzo wazna ceche... musi umiec delegowac uprawnienia ;-) organizowaniem kompo powinien zajac sie KOMPETENTNY zespol, ktory potrafi sprawnie przeprowadzic pokaz/glosowanie/liczenie/ogloszenie wynikow...
a konkursy to tylko jeden z wielu iwentow, posrod np. takich a'la TDC :) Organizator zlotu ma to wszystko koordynowac i zadbac o synchronizacje. tylko? AZ!
zmotywowac aby na zlocie pojawil sie ktos np. z lutownica, czy ktos kto zaprezentuje np. nowy wynalazek?

proste?

nie. dlatego tak malo osob to potrafi.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

174

Odp: Fortification 2015

Regulamin przypomina ustawę podatkową, gdzie chce się złapać 1 gościa na 1000, który będzie nielegali używał :)
Ograniczając swobodę tworzenia 999 pozostałym.

Zaraz się zacznie czy regulamin jest zgodny z Konstytucją:)

Czy Wy naprawdę nie macie co robić, tylko włazić wszędzie z butami?

Jeśli zrobiłeś/masz zamiar zrobić super wypasiony program i nie jesteś pewny czy spełniasz regulamin... to napisz do organizatorów z pytaniem, czy to zadziała (spełnia regulamin?).

Moim zdaniem, jeśli coś nie zadziała to problem autora. I regulamin powinien brzmieć:
1. Uruchamiamy na Atari 65XE 128KB, STEREO, DOS/DYSK...
2. W przypadku problemu z działaniem, autor proszony jest o pomoc w uruchomieniu.
3, Intro: 16KB, Demo: Max 10 dyskietek DD, czas 20 minut.
4. Muzyka: czas max: 3 minuty

My tu gadu gadu, a dziewczyny w Ornecie nic cieplego w ustach od rana nie mialy:) <>

175

Odp: Fortification 2015

Skoro tu tylu specjalistów od organizowania party, to może jeden z drugim zorganizuje coś samodzielnie? Będziecie wtedy mogli do woli ustalać treść regulaminu (to przywilej organizatora, coś mu się należy w zamian za wysiłek i ryzyko) zamiast, cytuję, "włazić z butami" w to, jaki pomysł ma na to ktoś inny?

KMK
? HEX$(6670358)