251

Odp: Fortification 2015

erOS napisał/a:

Tego się już nie daje wysłuchiwać. A ponoć Rabka-Zdrój to cenione uzdrowisko :>

Choroby psychiczne leczyc nalezy farmakologią i bolesną psychoterapią :) Uzdrowisko to juz później, na rekonwalescencji, cisza, spokój...

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

252

Odp: Fortification 2015

wieczor napisał/a:

A dlaczego inna liga? Powód jest. Gry są świetne, a że świetnych gier na Atari zawsze było mało, więc urosły do rangi legend.

O tym czy gra będzie dobra, nie decyduje to, czy ktoś kto ją tworzył był dobrym programistą i tak w większości to zasługa projektanta gry, który ją wymyślił. Traf chciał że w latach 80-ych często to była jedna i ta sama osoba. Ale można to zrobić lepiej i gorzej. To że ci panowie zaprojektowali i zrobili znakomite gry, nie czyni z nich autorytetów w dziedzinie tworzenia oprogramowania. Dla kogoś kto się tym nie zajmuje to może być czarna magia, a programiści kimś w rodzaju bogów, ale uwierz mi - nie jest tak :)

W lat 80-ych tworzyli na stockowy sprzęt - no, ok, a na co mieli tworzyć? Pragnę zauważyć, że gry na Fortification też są raczej na stockowy sprzęt. Promują jedynie pewne dobre praktyki i tyle.  Przeczytaj regulamin raz jeszcze.

Wieczór, czy od czasów Karateki powstał na małe Atari chodzony mordoklep z taką grafiką i animacją? Czy od czasów the Goonies powstała lepsza przygodowo-zręcznościowa gra na malucha? Czy od czasów serii Spy vs Spy powstała jakaś gra dla 2 osób, lepiej wyglądająca i dająca więcej frajdy z grania, i w końcu czy powstała jakaś lepsza technicznie gra od Rescue on Fractalus, którą to atarowcy z namaszczeniem pokazują we wszelkich wojenkach jako przykład potęgi i możliwości małego ATARI? Zdaję sobie sprawę, że ta seria retorycznych pytań jest bolesna. Dlatego przepraszam bardzo, ale dopóki nie znajdzie się obecnie ktoś, kto stworzy (STWORZY - nie przeportuje, chociaż nie mam nic przeciwko dobrym portom) gier przynajmniej na porównywalnym poziomie, to status legendarnych pozostaje aktualny do dzisiaj, a stwierdzenie „nie ta liga” jest jak najbardziej zasadne. Co do boskości autorów tych gier, to zwracam Ci uwagę, że oprócz Ciebie nikt im nie nadawał takiego statusu, tak więc nie musisz mnie o tym przekonywać. Argument „stock” użyłem w celu pokazania, że onegdaj wspomniani autorzy potrafili robić gry o niebo lepsze niż obecnie i to pomimo braku dostępności do wszystkich aktualnych bajerów. Co do głównej roli projektanta gry, zgodzę się z Tobą, aczkolwiek dobry programista nigdy nie zaszkodzi, a jak sam zauważyłeś autorzy rzeczonych gier byli zarówno projektantami jak i programistami, co tylko potwierdza ich kunszt. Natomiast do regulaminu to ja się nie odnosiłem i nie zamierzam, ponieważ moje uwaga była tylko poboczną dygresją

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

253

Odp: Fortification 2015

@xxl: czyli bierzesz udział w kiełbaska-compo, jak rozumiem. :D Do tego compo nie trzeba regulaminu.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

254

Odp: Fortification 2015

atari classic napisał/a:

Wieczór, czy od czasów Karateki powstał na małe Atari chodzony mordoklep z taką grafiką i animacją? Czy od czasów the Goonies powstała lepsza przygodowo-zręcznościowa gra na malucha? Czy od czasów serii Spy vs Spy powstała jakaś gra dla 2 osób, lepiej wyglądająca i dająca więcej frajdy z grania, i w końcu czy powstała jakaś lepsza technicznie gra od Rescue on Fractalus, którą to atarowcy z namaszczeniem pokazują we wszelkich wojenkach jako przykład potęgi i możliwości małego ATARI?

Ale rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach. Zwróć uwagę, że kwestie tu dyskutowane dotyczą technik programistycznych. A widzę że mieszane jest przy podawanych przykładach doskonałość gry w sensie jej projektu z umiejętnościami i doskonałością technik programistycznych. To nie ja tylko XXL określił twórców tych gier jako "najlepszych" i to w kontekście technik programistycznych jakich użyli. A porównanie jest nierówne bo o ile Resc on Fractalus jest majstersztykiem i osiągnięciem programistycznym (a nie używa nielegali pragnę zauważyć) o tyle Karateka jest programistycznie trywialna - animacja i grafika jest znakomita. O wiele bardziej ciekawym wyzwaniem programistycznym było np. takie Zorro czy Bruce Lee.

I zgadzam się że obecnie tworzone gry często nie dorównują jakością tamtym, ale na pewno nie z powodu tego, że tamci programiści byli lepsi, bo nie o umiejętności programistyczne tu chodzi. A już na pewno nie o używanie nielegali.

Co do dostępności bajerów, to jest to wielka niewiadoma, bo były dostępne (niektórym, pracującym w firmach, garażowi twórcy tego nie mieli) developerskie urządzenia z całą masą bajerów, mające ze stockowym kompem ze sklepu niewiele wspólnego.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

255

Odp: Fortification 2015

wieczor napisał/a:

Ale rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach. Zwróć uwagę, że kwestie tu dyskutowane dotyczą technik programistycznych. A widzę że mieszane jest przy podawanych przykładach doskonałość gry w sensie jej projektu z umiejętnościami i doskonałością technik programistycznych.

A ja przypomnę nieśmiało, że dyskutujemy o regulaminie kompo na najlepszą grę, a nie najlepszego programistę, czy technikę kodowania. Gra może być znakomita i wygrać a w środku być posklejana "na ślinę i recepturki" i ok.

256

Odp: Fortification 2015

platforma: atari 130xe
jesli twoj program wymaga innej konfiguracji skontaktuj sie organizatorem czy moze zapewnic odpowiedni sprzet (mozesz zapewnic go sam) - wymagania beda wyswietlane przez caly czas trwania pokazu

Gdybym miał jakieś prawo głosu, to za takim uproszczonym regulaminem bym się podpisał.

Przy czym dodałbym jeszcze konieczność informowania o używaniu rozkazów nielegalnych, ale ich nie zabraniał zgodnie z zasadą, że można wszystko, ale o wszystkich "odchyleniach" od standardu informujemy rzetelnie.

Tak samo, jeśli prawidłowe działanie danej pracy oznaczałoby: wymóg posiadania drugiego pokey'a (wszystkie konkursy), angażowania procesora w podmianę rejestrów kolorów "w środku linii" (tylko konkurs graficzny) i wszelkie rozszerzenia sprzętowe (wszystkie konkursy) dopuszczalne jednak tylko o ile zostały wcześniej upublicznione (można się było zapoznać z ich możliwościami i się o nie postarać), to taka informacja musiałaby być eksponowana.
Jeśli prac byłoby bardzo dużo (ale najlepiej tylko wówczas), wtedy można dzielić poszczególne konkursy w zależności od tych różnic w wymaganiach sprzętowych.

257

Odp: Fortification 2015

voy napisał/a:

@xxl: czyli bierzesz udział w kiełbaska-compo, jak rozumiem. :D Do tego compo nie trzeba regulaminu.

Sanepid ma inne zdanie ;)

258

Odp: Fortification 2015

Marok, Twój i wcześniejsze liczne głosy raczej uświadczają mnie w przekonaniu, że naiwnym by było myślenie, że konflikt przebiega po linii: zwolennicy oryginalnego Atari kontra zwolennicy zmodyfikowanego Atari.

Wygląda mi raczej na to, że problem stwarzają tylko Ci którzy chcą za wszelką cenę udowodnić, że wiedzą lepiej co jest dobre dla wszystkich i za nic mają zdanie czy preferencje swoich kolegów.

Mam wrażenie, że pozostali Atarowcy (jak i ktoś wspomniał również Amigowcy) wolni od lokalnych uprzedzeń zaglądając na to forum dziwią się na czym tak na prawdę polega problem... Gdyby ten problem polegał np. w jakiej miejscowości zorganizować party, albo w jakim terminie - ok, takie coś ciężko pogodzić, a tu problem polega na tym, że jedni chcą pisać swoje programy w ten sposób drudzy w inny i obie grupy chcą aktywnie uczestniczyć w tworzeniu produkcji na małe Atari, jeździć na party i mieć świadomość, że to co robią nie zostanie zmieszane z błotem. Gdzie problem?, chciałoby się w takim razie zapytać. Ano tu, że niektórzy nie dorośli do tego, żeby zrozumieć, że nie ma w tym szkody że powstaną prace na różne "platformy", że liczy się każda aktywność na tym polu i, że warto szukać rozwiązań służących temu aby powstawało jak najwięcej prac w każdej ciekawej kategorii a nie je eliminować.

Nie do końca jest sens w dołączaniu się do tego sporu bo w miarę merytoryczna dyskusja po jakimś czasie przekształca się i tak w personalne wycieczki ukazujące w całej okazałości, że tak naprawdę jedynym problemem jest to, że pan X nie odpuści panu Y i wzajemnie i takich osób jest co najmniej kilka. Można się tylko ubrudzić próbując szukać większego sensu czy choćby starać się uporządkować tą dyskusję :) Sądzę, tak jak niektórzy piszący przede mną, że konflikt da się rozwiązać w sposób trywialny nie wylewając jednocześnie dziecka z kąpielą. Wystarczy tylko trochę dobrej woli.

Party tworzone pod szyldem danego komputera i organizowane dla wszystkich fanów od domowej imprezy różni to, że organizator stara się podchodzić obiektywnie do sprawy, słuchać i starać się znaleźć rozwiązanie bo z definicji party jest dla uczestników, nie dla organizatora, a w każdym razie nie tylko. Jeśli ma być inaczej to proponuję po prostu zorganizować sobie sztab i zaprosić kumpli myślących podobnie. Nie jest to przytyk do S0nara, mówię o pewnych ogólnych zasadach.

Na ewentualne uwagi typu, "każdy może sobie zrobić party jakie chce" odsyłam do ostatniego akapitu, a na "zrób sam lepsze", z góry odpowiadam, że nie wiem czy bym zrobił lepsze :) Nie widzę nic złego w proponowaniu aby było jeszcze lepsze i na takim chętnie pojawiłbym się z pracą :)

Edit: typo

Ostatnio edytowany przez Szeryf (2015-02-11 13:42:01)

259

Odp: Fortification 2015

Szeryf, ale zupelnie bez uprzedzen pytam - widzisz jakis wielki problem w tym zeby napisac prace zgodna z tym konkretnym regulaminem? Pominmy na chwile kwestie osobowosciowe i inne takie nietechniczne :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

260

Odp: Fortification 2015

Syscall, aby napisać jakąkolwiek pracę nie widzę problemów. Aby przygotować pracę zgodną z własnymi preferencjami używającą wszystkich stabilnych instrukcji 6502C i działającą na 130XE byłby problem.

261

Odp: Fortification 2015

@Szeryf, to ja mam propozycję: napisz grę "zgodną z własnymi preferencjami" i używając nielegali ile tylko chcesz i przywieź ją na party. Wystaw ją w kategorii "wild".
Jeśli większość partyzantów uzna, że Twoja gra jest lepsza od zwycięzcy w kategorii growej, to zobowiązuję się ufundować Ci nagrodę jak za pierwsze miejsce x2.
A jako bonus: poświęcę kwadrans na przejrzenie źródeł i wyeliminuję z Twojego kodu wszystkie nielegalne.

262

Odp: Fortification 2015

@Szeryf: Gratulacje jeśli potrafisz napisać program używający wszystkich stabilnych instrukcji. A robi coś sensownego? :D

Ostatnio edytowany przez wieczor (2015-02-11 15:01:08)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

263

Odp: Fortification 2015

@Nosty: sugerujesz, że ja napiszę najlepszą grę na party (cud numer 1) a potem ty będziesz jeszcze lepszy bo poprawisz ten kod w 15 minut :) No to jesteś najlepszy z najlepszych ha ha :) Ja niestety jeszcze nie czuje się na siłach więc nie przyjmuję takiego zakładu. Zresztą nie o samą eliminację nielegalów tylko chodzi, musiałbyś jeszcze zadbać o performance a tutaj mogły by być schody :) bo nie po to się używa przecież tych rozkazów żeby tylko były...

Btw. wiesz cwaniaku że nagrody na demoscenowych party są raczej symboliczne także nawet jak mi oferujesz x3 to żadna tam zachęta :) Zachęć organizatorów żebym nie musiał wystawiać tego w wildach to przynajmniej będę miał "honory" ;)

@Wieczór: niestety za wcześnie na gratulacje, ale czuję się zmotywowany ;) Wiesz o co mi chodziło więc chyba nie muszę tłumaczyć :)

264

Odp: Fortification 2015

Szeryf napisał/a:

@Nosty: sugerujesz, że ja napiszę najlepszą grę na party (cud numer 1) a potem ty będziesz jeszcze lepszy bo poprawisz ten kod w 15 minut :) No to jesteś najlepszy z najlepszych ha ha :)

Nie, wcale nie musiałbym być geniuszem asemblera. Może odrobinę przesadzilem z tymi 15 minutami, ale bylaby to robota dość mechaniczna i nie wymagająca wielkich umiejętności. Oczywiście o ile tworzyłbyś kod "naturalny" a nie specjalnie zagmatwany tylko po to aby utrudnić mi robotę.

Szeryf napisał/a:

Ja niestety jeszcze nie czuje się na siłach więc nie przyjmuję takiego zakładu. Zresztą nie o samą eliminację nielegalów tylko chodzi, musiałbyś jeszcze zadbać o performance a tutaj mogły by być schody :) bo nie po to się używa przecież tych rozkazów żeby tylko były...

No właśnie najprawdopodobniej nie musiałbym dbać o performance :) Znam mniej więcej nielegale. I moim zdaniem dużo większe umiejętności niż do ich usunięcia, trzeba mieć aby ich sensownie użyć tak, aby poprawiły znacząco wydajność programu. Ja tej sztuki dokonać nie umiem, więc ich nie używam.

Szeryf napisał/a:

Btw. wiesz cwaniaku że nagrody na demoscenowych party są raczej symboliczne także nawet jak mi oferujesz x3 to żadna tam zachęta :) Zachęć organizatorów żebym nie musiał wystawiać tego w wildach to przynajmniej będę miał "honory" ;)

Dla jednego to dużo dla innego mało... Powiedzmy 500zł? Zwróci Ci się koszt zlotu.
To nie zakład, nic nie ryzykujesz.  Ja w zasadzie też nie, bo z przyjemnością nagrodziłbym tak dobrą grę :)

Ostatnio edytowany przez nosty (2015-02-11 15:38:10)

265

Odp: Fortification 2015

nosty napisał/a:

No właśnie najprawdopodobniej nie musiałbym dbać o performance :) Znam mniej więcej nielegale. I moim zdaniem dużo większe umiejętności niż do ich usunięcia, trzeba mieć aby ich sensownie użyć tak, aby poprawiły znacząco wydajność programu. Ja tej sztuki dokonać nie umiem, więc ich nie używam.

Ciekawy temat i chyba warto nadal przyglądać się tym instrukcjom :) Zgadzam się, że potrzeba umiejętności aby dzięki nim poprawić wydajność programu. Wykorzystywanie możliwości sprzętu do oporu leży u podwalin demosceny więc mnie to ciekawi :) Jak będę coś miał to chętnie podeślę, aby przełamywać opory :)

266

Odp: Fortification 2015

nie. to była mowa o graphics compo nosty co do 4 kolorów by młodzi graficy mieli szansę coś pokazać nie będąc przysypani 'pawimi piórkami'.

no patrzcie. nawet stock Atari im nie pasuje bo to nie Atari. masakra...

robienia kompo z magnetofonu w normalu nawet nie proponuję bo w 3 dni nie damy rady a turbo to nie Atari - nawet Turbo Basic to nie Atari bo jest wszelakie Turbo czy opcja ULTRASPEED to też nie Atari :D

tak źle i tak źle to co jest dobre? dobry jest pass. niech sobie sami robią zlot mądralę.

no cóż - na razie wychodzi na to, że Rysiu będzie miał masę prac na Głuchołazach... w tym w nowej dziedzinie na Głuchołazach: game compo... ...z Fortification...

idę odpocząć. mam dość debilizmu w tym temacie. żenada. zobaczę co wymyślicie do 17 lutego. jak się nie dogadacie to zrobię co trza zrobić. straciłem dawno temu ochotę na cokolwiek jeszcze zanim wysłałem to 'rzekome ścierwo' - tak w kwestii przypomnienia.

Grzybson nie chciał organizować, Grey nie chciał, Sikor nie chciał, sOnar nie będzie chciał - jeszcze trochę Rysiu do nas dołączy i będzie cool.

trol-men zrobi party w Rabce - jednoosobowe i będzie głosować na hit... i wszyscy w lusterku będą szczęśliwi i zadowoleni.

będziecie łapę ssać a prace na Abbuca słać... o ile Wolfgang to przepuści... a jako member Abbuca chętnie sobie z nim porozmawiam na niektóre tematy...

Tak w ogóle to baranów się izoluje, by owiec nie zapylały ;)

Do zobaczenia

[opuściłem to miejsce bezpowrotnie][dziękuję za skasowanie mojego konta]

267

Odp: Fortification 2015

Sonar, nie rób scen. Mamy czekać tydzień na decyzję? Ludzie naprawdę nieraz muszą coś zaplanować z wyprzedzeniem...

268

Odp: Fortification 2015

Sonar, nie wiem o co Ci chodzi. Jest temat, jest regulamin jest dyskusja. I jak to w publicznej dyskusji niektóre posty są mądrzejsze, inne głupsze.
Najoryginalniejsze, a przy tym najbardziej agresywne posty piszesz Ty.

Mam wrażenie, że dziwnym trafem większość organizatorów atarowskich zlotów to wyjątkowo wrażliwi ludzie, którzy każdą dyskusję i krytykę traktują jak policzek.
Jeszcze nie było takiej inicjatywy, czy przedsięwzięcia, obojętnie z jakiej dziedziny, przeciw którejś ktoś by nie protestował czy nie trolował.
Jak nie dajesz rady tego olać albo wziąć na klatę, to faktycznie szkoda Twojego zdrowia.
Bo posty takie jak Twój ostatni to jakiś rodzaj emocjonalnego szantażu, który mnie osobiście równie zniesmacza co wkur..ia.
Ode mnie nie licz na post w stylu "Ależ Sonar, bój się Boga, wspieramy Cię wszyscy, zlituj się i zrób ten zlot".
Męska decyzja: robisz zlot po swojemu (ewentualnie uwzględniasz uwagi, które wg Ciebie są tego warte) a resztę przeszkadzaczy masz w dupie? Czy nie robisz zlotu i zwalniasz termin?

Ostatnio edytowany przez nosty (2015-02-11 16:46:19)

269

Odp: Fortification 2015

I wszystko przez jednego amigowca :)

Zalecam namysł i postępowanie z duchem Jah :) Dedykuje Sonarowi! https://www.youtube.com/watch?v=-F5075NJBG0

Ostatnio edytowany przez syscall (2015-02-11 16:58:47)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

270

Odp: Fortification 2015

Mam się określić tak?

Dobra.

Temat do zamknięcia i wyrzucenia.

Rysiek - rób Game Compo bo prac masa.

Proszę usunąć mnie z listy użytkowników tego forum Dely.

Cześć.

[opuściłem to miejsce bezpowrotnie][dziękuję za skasowanie mojego konta]

271

Odp: Fortification 2015

Zajebiście, nie powiem. Trzeci zlot odwołany... :/ Brawa dla trolli i ortodoksów.

Ostatnio edytowany przez voy (2015-02-11 18:01:59)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

272

Odp: Fortification 2015

@voy - Proponuję od razu zacząć zbierać chrust i powołać Patrol Spartan, którzy będą wpadać do domów i sprawdzać atarynki. Jeśli ktoś ma nieprzerobioną - na stos! Za posiadanie zaplombowanej lub nie daj Boże, zafoliowanej, wybijać całą rodzinę włącznie z dziećmi.
Trzeba zwalczyć tę zarazę!

Ostatnio edytowany przez nosty (2015-02-11 18:14:43)

273

Odp: Fortification 2015

Dzięki sOnar,
Równy z Ciebie gość, bardzo miło było Cię poznać. Mam nadzieję na "do zobaczenia" na jakimś zlocie.

Odczekam parę dni i odwołuję rezerwację noclegu.

274

Odp: Fortification 2015

@nosty: ależ nie o to mi chodzi. Jedynie co poniektórzy z tego forum wrzaskiem i tupaniem próbują wymóc na organizatorach i twórcach regulaminów ścisłe stosowanie się do ich poglądów i wizji, jak wg nich mają wyglądać compoty, jak i też określają, co jest, a co nie jest koszerne, jeśli chodzi o programowanie, rozszerzenia i peryferia. Są to dwie takie osoby i wśród nich ciebie nie ma. :)

Ostatnio edytowany przez voy (2015-02-11 18:44:54)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

275

Odp: Fortification 2015

A ja nieco z innej beczki...

Mam wrażenie, że tego zlotu "i tak" miało nie być.

Czy tylko ja mam takie odczucie?

I Ty zostaniesz big endianem...