351

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Pin napisał/a:

130XE i NEO? ;) = 4 sample

Do 64k "bez" ograniczeń (na playerze Mono), lub duży ram i tyle banków ile sampli.

lub na SIOCarcie i dowolnej atarce nawet 600XL z 16 KB RAM :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

352

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

lub 400/800 z incognito, albo Opel Corsa B z C20LET ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

xxl napisał/a:

dowolnej atarce nawet 600XL z 16 KB RAM :D

No tu już nie wiem, o co chodzi, bo się nie znam, toteż Wasza dyskusja przeradza się w taniec świętego Wita w moim mniemaniu, jakkolwiek jest to interesujące wyzwanie, czy DA SIĘ (??!!!) zrobić MODa, który chodziłby na Atari 600XL nierozszerzonym - z 16Kb RAM-u.

Nie ukrywam, że każda nagroda (również ta od ABBUC) tak naprawdę należy się zespołowi, czyli ja tylko komponuję jakiś krap, ale do tego jest dwóch głównych koderów, czyli Epi i Mono, bez których to by w ogóle nigdy nie miało miejsca.

Ale zmuszanie ich (głownie Epiego, ale nie tylko :) ) do tego, żeby Neo zadziałał na 64K, zajęło jakieś min. 3 lata, tak więc, jeżeli teraz powiem im dzisiaj, że powstaje zapytanie, czy MOD / Neo zadziała na 16K, to prawdopodobnie przykują mnie do skały i nakażą, by sęp codziennie wyjadał mi wątrobę, która codziennie będzie odrastać.

Co w sumie nie będzie się za bardzo różniło od mojego aktualnego trybu życia. Chociaż za sępa możemy podstawić tu flaszkę.

Nie wiem, czy to w ogóle jest możliwe (krótkie loopy na XL nie zadziałają prawdopodobnie). Ale gdyby nawet, to postuluję utworzenie OSOBNEGO compo - digi dla 600XL. I wtedy możemy pogadać. :)

PS: Kiedyś Mono mówił, że nie jest możliwe, by zmieścić electro-pop z wokalem do Atari 65XE, więc nie miałem wyjścia - musiałem mu pokazać, że Atari potrafi. :) https://www.youtube.com/watch?v=ngBAIuUlnr4 Może przyszła pora, by "przycisnąć" również 600XL. ;)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

354

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Praw fizyki pan nie zmienisz - sample zajmują pamięć. I w określonej częstotliwości i rozdzielczości zajmują określoną jej ilość, bo kompresja na 8-bitowcu w grę nie wchodzi. Jak masz sampla na POKEY-a, 4-bitowego to przy tej częstotliwości "natywnej" (157xx Hz, nie pamiętam teraz, zaokrąglimy w dół) to wychodzi ok. 15000 / 2 (bo dwie próbki na bajt) czyli ok 7 kilobajtów na sekundę sampla... A SIOCart to zewnętrzny odtwarzacz podłączony pod linię audio, więc raczej nie można mówić o tym, że to Atari gra - równie dobrze możesz tam CD podpiąć i mieć godzinę muzyki w pełnej jakości ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

355

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Dlatego też powstrzymałem się od szerszej wypowiedzi po ostatnim poście XXL'a :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

356

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

wieczor napisał/a:

A SIOCart to zewnętrzny odtwarzacz podłączony pod linię audio, więc raczej nie można mówić o tym, że to Atari gra

to przede wszystkim emulator stacji :-) a jeden z kabelkow urzadzenia podlaczony jest pod audio :) i efekt dostepny bez instlowania dodatkowych gniazd, wszystko w standardzie...

nie tak jak urzadzenia podlaczone kilkoma kablami, ktore zeby user zauwazyl efekt sygnal wyjsciowy jest wyprowadzany na specjalnie do tego celu zainstalowane dodatkowe zlacze.
i wtedy to atari "gra"?

chwila? mowa o grafice na vbxe? ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

357

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

xxl napisał/a:

i wtedy to atari "gra"?

Jeśli mówisz o dwóch POKEY-ach w stereo to tak - to Atari gra.

Co do pytania Yerza to szczerze wątpię, czy chodzi mu o podłączenie odtwarzacza mp3 pod monitorowe wyjście dźwięku, tylko dlatego, że to 600XL :)

Ostatnio edytowany przez wieczor (2016-07-17 18:59:18)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

358

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

czytaj uwaznie :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

359

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Czytam - mowa była o odtwarzaniu muzyki cyfrowej na Atari. Nie poprzez Atari używane jako wzmacniacz audio. Więc nie wiem co SIOCart ma tu do zaoferowania.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

360

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

nie jest Ci dane ;-) peace :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

361

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Oj, xxlu. Każdy sampler miał OSOBNE wejście, niektóre syntezatory mowy miały OSOBNE wyjście. Co ty gadasz? Atari tak chciało.
Softsynth pójdzie na 16KB.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

362

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

W najbliższą niedzielę o godz. 22:00 odbędzie się kolejny odcinek videocastu o demoscenie - Demontaż. Tym razem będzie to odcinek w całości poświęcony Atari, a udział w dyskusji będzie brał Wieczór oraz ja. Na pewno nie zabraknie wątku związanego z Silly Venture, dlatego serdecznie zapraszam wszystkich, którzy planują wybrać się do Gdańska w listopadzie.

https://www.youtube.com/channel/UCO6fMhzSqgR6BmdJxaXPSlA

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

363

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Update deklarowanych prac na compo. Szczegóły na stronie eventu - www.sillyventure.eu

No to czas na "update update'u" :) W tzw. "międzyczasie" (zaraz po info na forach) doszły kolejne prace ! 1 demo na Atari VCS, 3 dema na ST (w tym 2 na STe) i 1 demo na Jaguara :)

Ostatnio edytowany przez grey/msb (2016-07-21 11:13:27)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

364

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

@Pin, przecież Ci obiecałem tego covoxa kwartał temu. Będzie. :-)

Problem jest tylko taki, że nikt tego już nie produkuje. Szukałem gdzie się dało, próbowałem u Lotharka wyżebrać, bo kiedyś montował "masowo" ale coś się nie odzywa. Gdyby ktoś z czytających miał do odsprzedania Covoxa, to proszę o sygnał. Inaczej będę musiał zbudować "pająka" i wyjdzie jakieś paskudztwo.

365

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Może najprościej do celów compo będzie umówić się z kimś kto przywiezie kompa z działającym (!) covoxem? :) Parę jest na pewno (sam też mam, na pokładzie SS2, działa, tylko komp nie działa ;) ). Nawet sam zainteresowany :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

366

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Aktualnie Evie ma Covoxa na pokładzie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

367

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Yolk napisał/a:

@Pin, przecież Ci obiecałem tego covoxa kwartał temu. Będzie. :-)

Problem jest tylko taki, że nikt tego już nie produkuje. Szukałem gdzie się dało, próbowałem u Lotharka wyżebrać, bo kiedyś montował "masowo" ale coś się nie odzywa. Gdyby ktoś z czytających miał do odsprzedania Covoxa, to proszę o sygnał. Inaczej będę musiał zbudować "pająka" i wyjdzie jakieś paskudztwo.


ale pskudztwo w sensie brzydko polutowane czy grajace byle jak?

wolalbym zeby gralo tak jak nalezy dlatego niestandardowe rzeczy aby uniknac wpadek prezentowac....niestandardowo - mp4 :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

368

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

@wieczór, a nie chcesz odsprzedać zwłok tego Atari z Covoxem?

Przed samą imprezą będę intensywnie testował wszystkie prace, żeby nie było żadnej wtopy podczas prezentacji. To generalnie większa zabawa z tym testowaniem, bo muszę wziąć pod uwagę zarówno dźwięk, jak i obraz (rzutniki rzadko kiedy mają tryb multi sync dla obrazów RGB, więc obraz z VBXE będę puszczał przez konwerter - ten już mam), jak i różne tryby systemu operacyjnego i emulacji floppy.

Krótko mówiąc - byłoby mi łatwiej gdybym całość sprzętu miał u siebie.

@xxl, jak nie będzie grało ładnie to tak jakby nie było w ogóle. Pisząc "paskudztwo" miałem na myśli estetykę wykonania. :-) MP4 oczywiście będzie do każdej produkcji, ale jako plan awaryjny do planu awaryjnego. :-)

369

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

@mono, a ten Covox na Evie to jest zrealizowany sprzętowo czy jako emulacja? Domyślam się, że to drugie, skoro karta oparta jest na FPGA. Dobrze to gra? I gdzie można kupić tę Evię (tak to się odmienia?), gdyby się okazało, że ze sprzętowym Covoxem jest kłopot?

370

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Nie do odstąpienia, do naprawy :) Tylko zabieram się jak pies do jeża - Atari jest wyposażone, ultimate, vbxe... Podstawowy RAM padł, prosta sprawa, ale chwilę czasu potrzebuję ;)

Poza tym z Covoxem na SS2 jest mały problem, którego nigdy nie ogarnąłem, bo potrzebuję 100% pewnej diagnozy - burczy w jednym kanale. Cichutko ale wkurza. Z tym że nie covox burczy, ale cały zestaw burczy. Burczy dlatego że ten Covox jest zrobiony lepiej niż pierwotny - operuje na 12V - dźwięk jest głośniejszy i lepszy. Aby dostać 12V jest przetwornica na IO-Board i ona mi burczy we wzmacniaczu od tego ;)

Rozwiązaniem jest rezygnacja z przetwornicy i podpięcie zewnętrznego zasilacza, ale wolałbym to mieć kompaktowe ;)

Naprawdę chyba covox nie jest aż taki rzadki, parę lat temu kupa ludzi to kupiła?...

PS. FPGA to nie do końca jest emulacja ;) Tzn jest to emulacja układu logicznego, w pewnym sensie, ale jednak sprzętowa ;)

Ostatnio edytowany przez wieczor (2016-07-24 13:55:29)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Ja myślałem, że to w ogóle już od lat jest standard. I jestem zaskoczony, że nikt już tego nie sprzedaje, wiele osób powróciło po latach do XL/XE i chciałoby sobie kupić. Coś jak z SidCard do C=264. Oraz Yeti. Podobno kiedyś ktoś to widział.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

372

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Problem polega na tym, że Covox okazał się hm... zbyt małym krokiem naprzód :) Owszem, 2 kanały po 8 bitów dają większą rozdzielczość sampla, ale z punktu widzenia kodera, to prawie taki sam ból jak granie na POKEY-u - no. jedna operacja mniej. Komp 8-bitowy jednak nie jest gotowy na ręczne podawanie sampli tak jak pecet - zrobił się z tego w sumie gadżet dla muzyków, można sobie puścić muzykę i to w zasadzie tyle. Właściwym kierunkiem jest wavetable, czyli np. SoundBoard, ale chyba projekt lekko zgasł i święci nie wiedzą czy się obudzi.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

373

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

popularny ten covox ;-)

jest chociaz jeden bezblednie dzialajacy egzemplarz?

Ostatnio edytowany przez xxl (2016-07-24 19:46:54)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

374

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

Sam covox na SS2 działa bezbłędnie. W moim kompie zakłócenia powoduje para zasilanie / wzmacniacz - ale to już zupełnie odrębny układ i jak napisałem można się bez niego obejść.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

375

Odp: Silly Venture 2k16 - long live the ATARI generation !

SB jest właściwym krokiem, ale Covox jest po prostu o niebo lepszy niż sample z POKEY-a, więc choćby z tego względu warto go mieć na pokładzie kiedy robi się muzykę np na MPT, BMC (z samplami) lub NEOTrackerze.
SB nie zgasł - będzie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje