1

Temat: Grafika ST na VBXE

Proszę o test załącznika na Atarce z VBXE. Mam tylko Altirrę. :)

Ostatnio edytowany przez Fox (2012-07-19 17:30:49)

Post's attachments

st2vbxe-ALPHA.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 47 (od 2012-07-19) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

2

Odp: Grafika ST na VBXE

Pokazuje się ajpad i cegiełki. Nie czyści po wyjściu pamięci i obrazki ładują się jeden na drugi :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Odp: Grafika ST na VBXE

Dzięki!

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

4

Odp: Grafika ST na VBXE

Można też wyświetlać grafikę z Falcona:
http://img541.imageshack.us/img541/5610/falcon2vbxe.png

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

5

Odp: Grafika ST na VBXE

testowe programiki w czasie ładowania wywalają się pod sdx a dos 6.4 by S.D. jako jedyna odmiana wspomnianego nie działa pod DracOS. Istnieje też szansa, że na qmeg'u może być podobnie.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

6

Odp: Grafika ST na VBXE

Ooo, świetna sprawa. Potestuję wieczorem :)

7

Odp: Grafika ST na VBXE

Fox napisał/a:

Można też wyświetlać grafikę z Falcona:

no niezłe,
da radę dodać obsługę plików Spectrum512/4096 ?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

Odp: Grafika ST na VBXE

pierwsze, to jak dla mnie istnieje konieczność, by odpaliło to z SDX/HDD. Nie wyobrażam sobie trzymania kilkuset plików z grafikami na 56 obrazach *.ATR ... i ładować to wszystko jeszcze po SIO :(

Miałem coś jeszcze napisać, ale się ugryzłem ;) (tzn. nie dotyczyło by to nikogo z obecnych w tym temacie :D )

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

9

Odp: Grafika ST na VBXE

eXtremely eXhausting Loading? ;)

10

Odp: Grafika ST na VBXE

najlepiej, jeśli by była możliwość przekazania nazwy pliku z grafiką poprzez parametr ;)- To by było miód-malina.

Czy docelowo będzie możliwość konfiguracji programu? (np. strona na której siedzi karta, wymagany rdzeń)?

ed.:

.. widze, że odgrzaliśmy niezłego kotleta. Fox, robisz jeszcze coś w temacie? :)

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-01-11 16:27:27)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

11

Odp: Grafika ST na VBXE

Cierpliwie czekam, aż ktoś się zainteresuje. ;) Ta wersja ALPHA miała głupi błąd, lepiej o niej zapomnijmy. Na chwilę obecną mam zakodowane wczytywanie PI1, PI2, PI3, DOO, NEO, PI4/PI9 i DGU/DG1. Do zrobienia pobieranie nazwy z linii poleceń (jak to się robi?) i wybieraczka plików. Bez moral supportu i testera nic nie robię. :)

Pin napisał/a:

Czy docelowo będzie możliwość konfiguracji programu? (np. strona na której siedzi karta, wymagany rdzeń)?

Eee? To mój pierwszy program na VBXE. Sprawdzam, czy pod $D600 jest FX 1.2x, jeśli nie to szukam pod $D700. Co tu jeszcze konfigurować?

Cyprian napisał/a:

da radę dodać obsługę plików Spectrum512/4096 ?

Nie zamierzam.

Ostatnio edytowany przez Fox (2013-01-11 16:47:50)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

12

Odp: Grafika ST na VBXE

Fox napisał/a:

Eee? To mój pierwszy program na VBXE. Sprawdzam, czy pod $D600 jest FX 1.2x, jeśli nie to szukam pod $D700. Co tu jeszcze konfigurować?

No to jest wystarczający zabieg ;)

Co do parametru, to pogadaj z Epim. Raczej prosty zabieg, a może działać np. tak jak TipView, czyli - jeśli odpalimy program, to mamy fileselector i oglądamy sobie na normalnych zasadach grafiki, lecz jeśli program odpalimy z parametrem, to pomijana jest "powłoka" :) programu i przy takim wywołaniu z dos następuje wyświetlenie samego obrazka.

Jest to o tyle ciekawa funkcjonalność, że można np. w SDX skojarzyć typ pliku z programem i oglądać grafiki zgrane na HDD w dowolne miejsce w zakresie D1:-D15:, oraz z dowolnego podkatalogu. Przy okazji konstrukcja ogólna nie wyklucza użycia programu w praktycznie dowolnie innym środowisku.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

13

Odp: Grafika ST na VBXE

Fox napisał/a:

Bez moral supportu i testera nic nie robię. :)

Czy moral support może być w postaci 0.7l wybranego trunku na najbliższym zlocie? :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

14

Odp: Grafika ST na VBXE

No i potestowałem st2vbxe-ALPHA.atr.
Bez problemu bootuje się z dowolnego napędu pod QMEGiem (w końcu to DOSII+), PI1 i PI2 ładują swoje obrazki (tu uwaga jaką napisał Dely).
Potestowałem też tego ATR-a spod SDX (sterownik ATARIDOS.SYS), PI1 i PI2 uruchamiają się gdy użyje się X, z tym, że ten pierwszy wyświetla jedynie krzaki, a drugi wyświetla cegiełki. Oczywiście, żaden z nich nie pozwala wrócić do SDX-a, co na tym etapie produkcji wcale nie dziwi.

Jak dla mnie bomba, oprogramowania wykorzystującego VBXE jest mało (użytków, gier), więc przynajmniej możliwość wyświetlania grafik z innych platform wypełni nieco tę lukę. Oprócz ATARI ST marzyłaby się także przeglądarka grafik AMIGI czy C64, ale to śpiew przyszłości ;)

Co do uwag na przyszłość, to świetnie byłoby gdyby działało tak jak postulował wyżej Pinokio spod SDX  i nowoczesnych pamięci masowych (w sumie koniecznie jak dla mnie, skoro mamy przeglądać wiele grafik w przyszłości ;) ) i żeby oprócz menu była opcja wyświetlania pliku zadanego jako parametr z linii poleceń SDX.

Od siebie dodałbym jeszcze prośbę, by do trybu "menu" dodać opcję "SLIDESHOW" (najlepiej z konfigurowalnym opóźnieniem (powiedzmy 1, 2, 3, 5 sek.), która od zadanego pliku wyświetliłaby wszystkie kolejne aż do końca danego katalogu.

Trzymam kciuki, szykuje się świetna sprawa dla VBXE :)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-01-11 19:50:09)

15

Odp: Grafika ST na VBXE

Jacques napisał/a:

Jak dla mnie bomba, oprogramowania wykorzystującego VBXE jest mało (użytków, gier)

... od biedy to na same użytki nie będę narzekał. Karta do tej pory wyśmienicie pełni te funkcje ;)

Jacques napisał/a:

Od siebie dodałbym jeszcze prośbę, by do trybu "menu" dodać opcję "SLIDESHOW" (najlepiej z konfigurowalnym opóźnieniem (powiedzmy 1, 2, 3, 5 sek.), która od zadanego pliku wyświetliłaby wszystkie kolejne aż do końca danego katalogu.

Wystarczy dodatkowy parametr określający czas wyświetlania (dodany na zasadzie wspomnianej kwestii parametru z nazwą pliku). Dlaczego? - bo w takim wypadku listę plików wrzucasz do pliku *.bat i slideshow gotowy ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-01-11 19:55:47)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

16

Odp: Grafika ST na VBXE

OK, w takim razie chcemy opcję SLIDESHOW zarówno dla uruchamiania parametrycznego, jak i z ewentualnego menu :D

A karta swoje funkcje pełni świetnie ;)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-01-11 20:06:18)

17

Odp: Grafika ST na VBXE

chcemy najpierw działający program a na koniec wodotryski  ;)

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-03-30 02:15:00)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

18

Odp: Grafika ST na VBXE

Fox, czy coś nowego w projekcie się dzieje? ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

19

Odp: Grafika ST na VBXE

Owszem, dzieje się. ;) Program wczytuje teraz plik przekazany w linii poleceń SpartaDOS. Załączam kilka przykładowych plików:

http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=3625&download=0

Oczywiście najlepiej skojarzyć rozszerzenia plików, oto one:

Formaty ST:
*.PI1 = "DEGAS", 320x200, 16 kolorów z 512
*.PI2 = "DEGAS", 640x200, 4 kolory z 512
*.PI3 = "DEGAS", 640x400, czarno-biały
*.DOO = "Doodle", 640x400, czarno-biały
*.NEO = "NEOchrome", wszystkie powyższe tryby
Formaty Falcon:
*.PI4, *.PI9 = "Fuckpaint", 320x200, 256 kolorów z 262144
*.DG1 = "DuneGraph", 320x200, 256 kolorów z 262144

Po wczytaniu obrazka program czeka na naciśnięcie dowolnego klawisza po czym kończy działanie.

Ostatnio edytowany przez Fox (2017-02-08 21:04:29)

Post's attachments

sparta32g.png 4.27 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

st2vbxe4sparta.atr 359.64 kb, liczba pobrań: 15 (od 2017-02-08) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

20

Odp: Grafika ST na VBXE

Formaty Falcon-a....
Fox robisz dobrą robotę :)

21

Odp: Grafika ST na VBXE

Supeł! Dzięki :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

22

Odp: Grafika ST na VBXE

łooo - a miałem iść spać. No to pospałem :D

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

23

Odp: Grafika ST na VBXE

Fox- ale zapisując program dla SpartaDOS można użyć SDFS ;)

EDIT:

Program działa perfekcyjnie jak na razie. Sprawdzam na dzień dobry na 65c816@20Mhz, Sparta X. Skonfiguruje to poprzez Runext, ale z linii poleceń czyta parametr, więc problemów raczej nie będzie ;)

EDIT:

konflikt rozszerzeń plików. Grafika w formacie *.NEO i NeoTracker Epiego.

Ostatnio edytowany przez Pin (2017-02-08 23:16:20)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

24

Odp: Grafika ST na VBXE

http://pin.atari.pl/AtariORG/st2vbxe/1.JPG
http://pin.atari.pl/AtariORG/st2vbxe/2.JPG
http://pin.atari.pl/AtariORG/st2vbxe/3.JPG
http://pin.atari.pl/AtariORG/st2vbxe/4.JPG

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

25

Odp: Grafika ST na VBXE

pozostaje problem z *.NEO ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info