1

Temat: Testy niektórych właściwości TBXL

Zainspirowany wątkiem http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 54#p248754  popełniłem krótki test I tak - interpretując, jeśli podajemy dane szesnastkowo zamulamy program - wyniki poniżej:

10 DPOKE 18,0:POKE 20,0
11 FOR I=0 TO 10000:NEXT I
12 ? TIME,"DANE DZIESIETNE"
14 DPOKE 18,0:POKE 20,0
15 FOR I=%0 TO 10000:NEXT I
18 ? TIME,"DANE SZESNASTKOWE"
17 FOR I=$00 TO $2710:NEXT I
RUN
351       DANE DZIESIETNE
352       DANE DZIESIETNE ZE STALA
707       DANE SZESNASTKOWE

po kompilacji:

TBTEST.COM
240       DANE DZIESIETNE
240       DANE DZIESIETNE ZE STALA
482       DANE SZESNASTKOWE

Czyli - poza podawaniem adresów nie jest dobrze... Warto wiedzieć - adresy ok, działania nie bardzo...
Btw - może jeszcze sprawdzę kiedyś czytanie (peek) po pamięci...

Sikor umarł...

Odp: Testy niektórych właściwości TBXL

To na pewno jest dobry listing?

3

Odp: Testy niektórych właściwości TBXL

była sobota, jest niedziela. Ludzie chcą jeszcze pożyć. Lub po rzyć smile

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

4

Odp: Testy niektórych właściwości TBXL

@VAsko, prawie - kopiowałem pod altirrą. Ale każdy wie o co chodzi, wyniki ważne są wink

Sikor umarł...

5

Odp: Testy niektórych właściwości TBXL

Mam gdzieś program od gościa który zniknął z forum pokazujący jakie rozkazy TBXL powodują zwolnienie po kompilacji, ale nie mogę tego odnaleźć, ma to ktoś gdzieś może i mógłby wrzucić ?

6

Odp: Testy niektórych właściwości TBXL

A pro po - tak sobie sprawdziłem, że maksymalna wartość w HEX to po przeliczeniu 65535, czyli jest to konstrukcja wyłącznie do korzystania z adresowania pamięci, stąd pewnie w obliczeniach działa wolniej...

Ostatnio edytowany przez Sikor (2019-03-11 22:07:35)

Sikor umarł...

7

Odp: Testy niektórych właściwości TBXL

Ostatnio zastanawiałem się jak się używa liczb szesnastkowych w Atari BASIC, ale nie mogłem wymyślić sposobu, muszę zajrzeć do jakiegoś podręcznika. Ktoś wie, czy obsługa zapisu szesnastkowego dla liczb jest możliwa w zwyczajnym BASIC? Bo chciałem przetestować jak to działa w BASIC, ale właśnie nie wiem, jak zapisać liczbę szesnastkowo w kodzie programu.

Jeśli w TB XL te czasy są realne, to może to wynika, że CPU potrzebuje tak, czy inaczej liczby dziesiętne w kodzie do wykonania, więc, jak by nie zapisać liczby, najpierw musi być przerobiona na dziesiętną, potem wrzucona w rozkazy i dopiero wykonanie, tak mi się myśli.

8

Odp: Testy niektórych właściwości TBXL

10 DPOKE 18,0:POKE 20,0
11 FOR I=$00 TO $FFFF:NEXT I
12 ? TIME
13 DPOKE 18,0:POKE 20,0
14 FOR I=0 TO 65535:NEXT I
15 ? TIME:? :GOTO 10

Na emulatorze wygląda to tak, że przez jakiś czas wynik jest na korzyść HEX, potem się to zmienia i tak w kółko.
Generalnie nie można przewidzieć wyniku. Dlaczego tak się dzieje ?

Ostatnio edytowany przez Cobol (2019-11-03 08:45:06)